Caronatopic #9

Mijn familie zit in quarantaine (broertje is positief getest - ouders gevaccineerd en tot nu toe negatief). Ik zou boodschappen voor hen gaan doen, maar word straks zelf getest :frown:

3 likes

Als je negatief getest wordt, kun je dan wel boodschappen gaan doen?

Ja, daar hopen we op!

Ik ben een beetje geïrriteerd, wellicht onterecht (dan mag dat worden gezegd). Gisteren na de testuitslag heb ik direct mijn werkgever op de hoogte gebracht, maar deze heeft de algemene ‘werknemer X is positief getest’-mail nog niet rondgestuurd terwijl ik daarvoor meteen mijn zegen heb gegeven. Ik vind dit laks want wie weet ben ik vergeten veenmollen op de hoogte te brengen. Ik vind het dus belangrijk dat er een algemene mail uitgaat zodat veenmollen zelf kunnen beslissen. En ik ben met terugepibrerende kracht boos omdat het de vorige keren waarschijnlijk ook zo lang heeft geduurd, waardoor ik me in gevaar gebracht voel. Terwijl de betreffende collega’s op het moment van zo’n mail toch al tkrot zitten, maar goed.

Ben nog boos over meer. 1. veenmollen die denken dat mijn testuitslag een 1-juno-grap is en 2. veenmollen die de testuitslag hardop in twijfel trekken door me te vragen of ik de testuitslag wel geloof en door me te vertellen dat sneltesten niet betrouwbaar zijn. Oke, caviain, prima. Ik ga er later over nadenken, maar ik heb nu andere prioriteiten zoals in quarantaine gaan en veenmollen informeren.

17 likes

Ik weet niet wat er gebeurt waarom wordt alles in veenmollen verandert dat bericht van @Twijfelaar hierboven :joy:

3 likes

Ze heeft het gewoon graag over veenmollen.

Zucht zo vermoeiend dat veenmollen Pasen weer zien als iets waarvoor heel de fam moet samenkomen om eieren te vreten. Alsof carona ineens weg is tijdens de feestdagen en het dus okee is om met 6 man te gaan zitten

5 likes

Ik krijg dus straks mijn vacc.inatie (astra) en zit mezelf helemaal gek te maken. Mijn angststoornis gaat echt door het dak. Bang voor bijwerkingen e.d. en ook voor de trombose, ook al is die kans zo klein. Ik zag in de bijsluiter dat je gelijk zou moeten bellen als je aanhoudende buikpijn of druk op de borst enzo hebt na 2 dagen. Maar ik heb beide dus heel vaak want heb pds en tietze, en daarnaast nog die angst.

Twijfel zo erg nu terwijl ik zo enorm prozwemdiploma ben en eerst niet kon wachten. Tering zeg mijn brein. Ik word gek. Sorrry voor de rant.

9 likes

niet mijn probleem, Ik moest veel te hard lachen om pro zwemdiploma. Alsof er groepen veenmollen tegen zwemdiploma’s zijn.

Snap wel dat het heel vervelend kan zijn. Is er iets of iemand die je kan helpen relativeren?

9 likes

godverdmmha wat erg :joy::joy: ja ik kan het zelf enigszins relativeren maar door de angst kan ik op dit moment niet heel rationeel denken. Mijn v.riend probeert het ook maar hij zegt ook ja dan ben je 3 dagen daarna echt een wrak. En we leven sowieso erg volgens de regels dus die paar weken/maanden wachten kunnen er ook nog wel bij. Mja is ook niet uitgesloten dat ik dan alsnog astraZ krijg vandaar 🥲

2 likes

Wat ontzettend knap dat je de zwemdiploma alsnog gewoon gaat halen. Heb er bijna geen woorden voor hoe sterk ik dat van je vind! Ik weet hoe overheersend een angststoornis kan zijn en hoe dat alles over kan nemen. Waarschijnlijk heb je zelf al alle mogelijkheden uitgedacht, maar zou het je misschien helpen om contact te houden met een arts om te checken of je misschien in de gaten gehouden moet worden?

9 likes

Wat lief dankjewel, @nello ook :heart: ja ik ga het sowieso ook tegen de krotarts zeggen dat ik me zo voel. Ze is wel altijd heel begripvol gelukkig.

3 likes

@Teigetje
You can do it!!

Met volle angst vooruit

7 likes

Nou ik ben net gebeld om NU naar het ziekenkrot te komen zodat ik het Pfizer vaccin kan krijgen, maar kan gewoon echt niet ivm een hoestende kind die ik niet mee mag nemen :sob:. Ik baal zeg. Maar ik sta hoog op het l.I.jst, dus hopelijk volgende week meer geluk.

5 likes

Ik heb m gehad!!! Nu zorgen dat mn hoofd niet gek word en ik allemaal dingen ga voelen die er niet zijn

51 likes

Balen man, is er niemand die even op je kind kan letten? Als je in Zoetermeer woont mag je kind wel even bij mij langsbrengen.

1 like

Ik ben net gevaccineerd met Moderna! was best een grappig sfeertje bij het kwartiertje wachten.

10 likes

Oh nee is dit een ding.

3 likes

bedoel je bij het kwartiertje wachten? Er waren gewoon veel schattige oudjes voor wie dit het uitje van de dag was die allemaal praatjes met elkaar aanknoopten.

1 like

Zolang ze t onderling houden kan ik t aan😂

1 like