Caronatopic #9

Thanks voor het delen, deze informatie heb ik zelf niet mee gekregen dus ik zou niet eens weten dat ik daar op moet letten.

1 like

Ik dacht ik hier net een post zag staan met het nummer van GGD vaccinatielijn, Thanks! Meteen voor mijn mamma een afspraak ingepland.

2 likes

Ligt misschien aan de locatie? Ze zeiden dat het waar mijn moeder woont erg druk was. Haar collega’s hadden hetzelfde. Wel fijn dat jij zo snel terecht kon, al gaat het nu niet door… :frowning:

Mijn vriend is vandaag ook positief getest. Gisteren nog negatief maar vandaag positief. Dat betekent volgens mij dat hij het via mij heeft, want ik was woensdag al positief getest. Iemand anders hier die een ander heeft besmet? Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar het wringt toch een beetje.

1 like

Ze zullen daar wel andere richtlijnen hebben dan in de EU, misschien hoeft daar alles pas worden stilgelegd na bijvoorbeeld 10 gemelde gevallen i.p.v. 5.

1 like

ik denk ook omdat het hier (UK) nu bijna het enige vaccin is wat ze gebruiken en het is een UK vaccin, als ze dat moeten stilleggen dan ligt alles plat.

1 like

Dat is dus niet he, of was tot nu iig niet zo. Trombose in de familie of in de eigen voorgeschiedenis is tot nu toe geen contra-indicatie voor AstraZeneca. Juist een verhoogde bloedingsneiging (dus te weinig stolling) staat bij de relatieve contra-indicaties.

Edit: super chagrijnig weer vanwege dit gekut met AZ. Vooral zorgen om de vaccinatiebereidheid.

2 likes

Maar AZ wordt dus niet gegeven aan 65+ en nu ook niet aan 60-? :sweat_smile:
Ehh, oke, dan schiet het nu wel gast op voor de 60-65 groep? Of komt daar straks ook iets over naar boven en waardoor dat ook stilgelegd moet :frowning:

Buren hebben een feestje… tuurlijk joh.

Jeej negatief :partying_face:

16 likes

Oooh ik dacht dat ze dat met dje vraag bedoelde? Ik kreeg de vraag: ben je bekend met trombose of in behandeling bij de trombose dienst(? Ofzo, bestaat dat haha).

Dacht dat ze daarmee dan er uit filteren of je ‘m mag of niet

1 like

Nee gaat over of je bloedverdunners gebruikt! Ze zijn juist bang voor spierbloedingen na het vaccineren… Wat ik echt een beetje raar vindt want wij zetten andersoortige spuiten ook bij mensen zonder maar te vragen of ze bloedverdunners gebruiken, maar goed.

Dit wordt al gedaan, dacht ik. Wij draaien al vanaf de eerste golf specifieke polis. Komen ook bij mij terug naar x aantal weken en x aantal maanden. Kijken dan op mijn gebied naar hun klachten. Doen aantal onderzoeken en als nodig een scan van de longen. Vind het wel erg om te zien dat sommige jonge 40 jarige na 1 jaar nog steeds met klachten rondlopen. We hebben ook recent een webinar gehad over de tussentijdse uitslagen. Best veel ex-patiënten hebben na 6 maanden nog klachten. Zelf ook de mild zieke Corona patiënten.

2 likes

Wat fijn! En jij @Banananana? Ik kan je uitslag niet terugvinden.

@Ohappyday
Ik sprak vanmiddag de GGD en die zei dat ik me niet opnieuw hoef te laten testen, want er komt dan toch positief uit omdat je het virus nog bij je draagt. Ben helemaal in de war van jouw bericht nu, was die test dan de eerste keer onterecht positief?

Volgens het RIVM zijn 14.050 huisartsen gevaccineerd (tweede dosis). Volgens het Nivel waren er in 2019 12.766 huisartsen in Nederland. Kan ik er vanuit gaan dat de meeste huisartsen inmiddels gevaccineerd zijn of is dat een domme conclusie?

2 likes

Negatief! (:

3 likes

Ja, denk zeker wel allemaal hoor! Uitgezonderd zwangere huisartsen of weigeraars (ik ken ze niet).

1 like

Misschien domme vraag maar is het dan juist wel of niet goed als je bloedverdunners gebruikt?

Is in principe geen probleem, trombosedienst mensen moeten wel een actuele goede INR hebben en iedereen met bloedverdunners of een stollingsprobleem moet wat langer afdrukken.

1 like

De hele dag ging het wel oké maar ben nu zo angstig weer. Moet de hele tijd huilen. Ik was hier zo bang voor en mijn moeder zei nog dat ik hem misschien beter niet kon nemen en ik deed het toch en voel me daarom nu ook kut naar haar toe. Kan niet meer zo rationeel denken. Sorry dat ik hier weer kom janken maar kan het nergens kwijt. Als andere mensen het vervelend of triggerend vinden hoor ik het graag.