Caronatopic #9

Wat naar joh… het werkt ook niet mee dat er zo veel nieuws omheen zit. Denk je dat je na die 7 dagen wel weer relaxed bent?
Is je huisarts op de hoogte van je angsten? Misschien kan je in je achterhoofd houden om daar anders komende week effe heen te gaan. Als je dingen ziet of voelt waarvan je niet zeker weet of ze nou echt zijn of door je lijf echt gemaakt zijn :heart:

1 like

Ja ik hoop dat ik na zo’n 10-12 dagen weer relaxed ben. Maar dat duurt nog zolang haha en ben zo goed in mezelf gek maken helaas. De huisarts weet van mijn angststoornis maar niet van deze specifieke angsten nu. Ik denk dat ik inderdaad dinsdag even ga bellen. Maar ben ook bang om als een aansteller over te komen. Dankjewel :heart:

Je zou voor die tijd misschien al de Luisterlijn (0880767000) kunnen bellen. Die kunnen je geen antwoorden over het vaccin geven, maar je misschien wel helpen om uit je piekercirkel te raken.

Niet dat je het hier niet van je af mag schrijven hoor! Zeker doen als dat helpt, maar soms helpt het hardop zeggen nog beter.

2 likes

Wat een fijne tip, zou ik zelf nooit aan denken. Dankjewel!

2 likes

Je bent geén aansteller! Angsten zijn heel echt!! Irreeel, maar voelen levensecht :yellow_heart:

1 like

Wow oke, mn vriend was maandag dus positief getest want hij was nauw contact van besmet iemand. Maar hij heeft dus alle dagen 0,0 klachten gehad. Ik moest me vandaag sowieso laten testen en hij heeft zich dus ook nog eens laten testen. Allebei negatief. Hij heeft dus een vals-positieve test maandag gehad??

Huh nee, kan toch dat het virus nu weg is? Hoezo zou ie vals-positief zijn geweest? Kan maandag toch minimaal beetje virus zijn opgepikt door de PCR-test, te weinig om symptomen te geven, en wat nu al weg is? Of snap ik je niet?

8 likes

Hoezo is hij meteen vals positief? Het hangt allemaal van begin klachten, dag van testen na begin klachten en de snelheid waarmee iemand het virus klaart.
Edit: wat krabje dus ook zegt haha

En waarom testen mensen zich steeds opnieuw? Na Eenmaal positief hoef je niet meer te testen.

6 likes

Iemand in mijn familie had dit ook na nauw contact met besmet persoon. Positief getest bij de GGD, maar 2 dagen erna een sneltest gedaan via z’n werk omdat hij het zo gek vond dat hij geen klachten had. Die was negatief. Toen opnieuw bij de GGD getest en die was ook weer negatief. Vond dat ook wel bijzonder toen.

Aah bij Beau trappen ze gelukkig meteen af met een vergelijking met de kans dat het (trombose door astrazeneca) gebeurt 1 op 800.000 is en de kans op een verkeersongeluk 1 op 800. En toch leggen we het verkeer niet stil.
Lekker duidelijk en iedereen was meteen uitgeluld :+1:t2:

47 likes

@Krabsalade @broodrooster ik weet het ook niet zeker hoor, maar als ik google staat dat ook nadat je beter bent je nog lange tijd positief kunt testen. Hij heeft dus echt totaal geen klachten gehad. Daarom nogmaals getest, omdat hij het zo vreemd vond.

Kán ja, je kán nog tot 8 weken positief testen.

1 like

Waarom zou dat vals-positief zijn? Het betekent gewoon dat hij maandag wel virusdeeltjes bij zich droeg (waarschijnlijk heel weinig omdat hij geen klachten had), en nu niet meer.

Misschien zat hij maandag qua aantal virusdeeltjes boven het paarse balkje boven de stippellijn, en vrijdag rechts van het paarse balkje onder de stippellijn. Bij de ene persoon duurt het 8 weken om deze hele grafiek te doorlopen, en bij de andere persoon 5 dagen. Net als dat de ene heel lang en heel ziek wordt van corona en de ander helemaal niet.

4 likes

Sneltest is minder gevoelig dan de PCR. Maar als die PCR positief is, heb je op dat moment gewoon coronavirus in je neus/keel hoor. En als het maar een beetje is heb je geen/nauwelijks last en heeft je lichaam het zo opgeruimd. Is niet heel bijzonder op zich.

3 likes

Fijne uitleg, dankjewel.

Bedankt voor het delen! Ik ben dinsdag avond met Astra zeneca gevaccineerd en vroeg me dit af! (Kan overigens ook alle bijwerkingen aanvinken)

2 likes

Poe, krijg net een appje van de honden
trainster waar we vorige week waren (wel buiten, maar wel een uur lang) dat ze Corona heeft. Ik had keelpijn en heb me vandaag laten testen en had net bericht dat mijn test negatief was. Ben blij dat ik me al had laten testen, anders had ik nu wel schrik gehad!

4 likes

De normale bijwerkingen, bedoel je? Hoe is het nu?

Ja de normale bijwerkingen Idd (hoofdpijn, koorts, rillingen, spierpijn, rode plek en pijnlijke arm ). Nu gaat het wel weer, maar nog wel een gevoel alsof ik net ziek ben geweest. Begreep van m’n manager dat het ook vooral de “jongere” collega’s zijn die zich ziek melden na de vaccinatie, ik voelde me nogal stom omdat de rest van het team (wel allemaal 45+) nergens last van heeft gehad.

2 likes

Mijn vader krijgt volgende week zijn eerste pfizer prik :hot_face: ik ben helemaal excited

9 likes