Bij Beau zit nu een trombose expert die even uitlegt waarom die stop niet handig is. Zó goed dat ze hier aandacht aan besteden ipv alleen maar die bangmakerij van de media!
Dit vind ik dus best wel soort van shit, wat je nu zegt (wbt je info, niet naar jou persoonlijk natuurlijk). Want de geruststelling die ik voel na een negatieve uitslag zegt dus misschien helemaal niks, als het soms pas bij de 2e test positief blijkt te zijn.
Ik ga me nu gelijk afvragen of ik dus ook niet opnieuw moet testen. Ben al voor de 10e keer geweest deze week (niet 10x in een week, totaal van het afgelopen jaar), en blijf continu verkoudheidsklachten houden die steeds een beetje wisselen. Dan weer schor, dan een snotneus, dan even verhoging. Ik word er echt helemaal gek van.
Sorry, kunnen jullie helemaal niks mee. I know. En we het einde van deze sh*tzooi komt hopelijk snel in zicht
Dit dus. Dit zien wij dus letterlijk zien gebeuren in het ziekenhuis een radiologiemedewerker ziet op een dag wel 50-60 patiënten waarvan een groot deel Coronapatienten. Ze zijn nog steeds niet gevaccineerd. Althans een groot gedeelte nog niet bij ons Dan valt het wel zwaar dat een ambulant werkende GGZ psycholoog die misschien 1x in de week live een patiënt ziet. Gekke scheve strategie is het. Onlogisch.
@DelilahBard tja dat is wel lastig. Zeker als je op en af klachten heb. Zou toch regelmatig testen, want je klachten vallen wel onder evt Corona gerelateerd.
Net een afspraak gemaakt en kan om 11 al terecht
Dus waarschijnlijk zullen m’n klachten nu wel weg gaan want zo gaat 't iedere keer, maar goed dan heb ik iig (een grote mate van) zekerheid en geen stress
Voor de Belgen die graag (sneller) gevaccineerd willen worden: vanaf vandaag kan je je inschrijven op een reservelijst en kan je worden gecontacteerd als er vaccins over zijn/mensen niet komen opdagen. Je kan wel geen leeftijdsgroepen voorbijsteken maar misschien kan je hierdoor wel sneller aan de beurt zijn in je eigen leeftijdscategorie! Baat het niet…
Net gebeld door mijn huisarts dat mijn AZ-vacccinatie voor vanavond niet doorgaat vanwege de nieuwe regels. Niet onverwacht, maar ik baal wel.
Als je de strategie kent is het dus niet onlogisch. Het gaat in het geheel niet om de gezondheid van de medewerkers, of de hoeveelheid risico die ze lopen. Het enige doel van de strategie is kwetsbare mensen beschermen, daarom zijn die gevaccineerd, en de schil mensen die daaromheen werken. De huisartsen en dat kleine plukje ziekenhuismedewerkers zijn alleen maar uit bedrijfskundige overwegingen gevaccineerd, dat als die kwetsbare mensen acute zorg nodig hebben er nog een heel klein clubje is die de acute zorg draaiende kan houden als de pleuris uitbreekt en de rest ziek thuis zit.
Je kan vinden dat dat niet het doel van de strategie zou moeten zijn, maar met dit doel in je hoofd is de huidige volgorde helemaal niet onlogisch.
Ja snap dan ook niet dat ze zich niet laten testen. Het is toch geen corona volgens hen, dus dan is de test toch negatief volgens hun logica.
Ik vind het altijd best heftig dat diegene dan niemand belt? Als ik professioneel bij mensen langs kwam en besmet zou blijken, zou ik ook wel al m’n contacten afbellen.
Ja daarom ga ik nu voor m’n vierde rondje teststraat, zit anders mezelf ook helemaal te stressen (en dan worden m’n klachten ook erger, heerlijke vicieuze cirkel )
Ik was net bij een (redelijk grote) Corona teststraat en het was zoooo druk! Toch iedereen testen na Pasen ofzo? Al weet ik niet hoe druk het gisteren was natuurlijk.
En er stond iemand voor me in de rij zonder mondkapje
Ik gister, ook bij een grote en daar was het ook superdruk! Voor mij in de rij stond ook iemand lekker yolo zonder mondkapje. Ze deed ‘m gelukkig wel op voor ze het gebouw in ging maar ik keek heel boos onder mijn eigen mondkapje
Mensen die vertellen in het werkoverleg dat ze feestje hebben gehad en veel mensen hebben laten langskomen. Persoon in kwestie vond ook dat hij niet in quarantine hoefde na (werk)bezoek USA omdat hij een negatieve test had voor de terugreis.
Nu is persoon op kantoor zonder dit te melden in het corona rooster.
Ja zo gaan we nooit dit virus overwinnen.
Als ik de expert bij Beau gisteravond goed begrepen heb heeft de EMA gezegd dat er geen verband is tussen reguliere trombose en het vaccin. In het artikel gaat het om iets anders, namelijk om trombose op atypische plekken icm aan laag aantal bloedplaatjes. Daarvan zei de expert gisteren dat er mogelijk wel een verband is en hier uitgebreid onderzoek naar wordt gedaan op Europees niveau door de EMA en dat morgen de resultaten van dat onderzoek worden verwacht.
Ik vind het dan jammer om te lezen dat al die nuance wegvalt in de media door misleidende koppen te schrijven dat er een verband is tussen het vaccin en trombose, waardoor mensen onterecht het idee krijgen dat de EMA zich nu tegenspreekt terwijl dat niet het geval is. Ik denk echt dat dit soort berichten waarin de nuance (in ieder geval in de koppen, maar sommige mensen lezen niet verder dan dat) bijdraagt aan de maatschappelijke onrust.
Maar je reageert zelf ook met: de EMA heeft haar mening bijgesteld terwijl dat dus niet zo is. Ze hebben over twee verschillende verschijnselen een uitspraak gedaan.
Ben net bij de Brabanthallen geweest en holy hoeren niet normaal druk. Jammer genoeg bijna allemaal voor 't testdeel en niet 't vaccinatie deel… Was gelukkig met de fiets dus zo aan de beurt. De testmeneer zei ook dat er gisteren niks te doen was
Ik ben negatief gelukkig
Ik heb me ingeschreven vanmorgen vroeg maar ik vind het wel een vreemd systeem? Nadat ik mijn rijksregisternummer etc had ingevuld en een paswoord had ingesteld, moest ik mijn beschikbaarheid van komende week invullen en opslaan. En dat zou je dan elke week kunnen veranderen. Maar ik kan me nergens aanmelden met dat paswoord? Als ik dat wil doen (om eventueel mijn beschikbaarheid aan te passen) sta ik weer uren in die wachtrij? Heb ook helemaal geen bevestigingsmail gekregen oid.
Wat een ambitieus ingericht systeem ook
Jeej fijn! Ik begin hem toch een beetje te knijpen nu ik van meer mensen hoor dat die met alleen wat keelpijn toch uit voorzorg langs gingen en positief bleken