Gatver zo hatelijk!
Ben ik de enige die de lage cijfers van vandaag niet vertrouw vanwege pasen
Gatver zo hatelijk!
Ben ik de enige die de lage cijfers van vandaag niet vertrouw vanwege pasen
Jeetje echt niet normaal hè… Wat heb je gezegd? En is diegene nog lang gebleven?
Bij ons bellen er ook mensen: ik wil een afspraak vanwege hoesten. Zegt de assistente: heeft u al een coronatest gedaan? Zeggen die mensen zo vaak “nee, want dat is dit niet”. Ehhh, oke? Zelfde bij keelpijn of koorts. “Nee, dit is echt wat anders denk ik.” "Nee, want ik heb dit al de hele winter. “Nee, want ik heb dit elk jaar.” “Nee, want in november had ik dit ook en toen heb ik een test gedaan en die was toen negatief.”
Gvd ga gewoon testen.
Ohja klinkt als mijn ouders. Mijn moeder wilde ook niet testen, want ze was gewoon verkouden. Volgende dag toch maar getest, was ze dus positief. Mijn vader heeft zich nog geen enkele keer laten testen, want hij is toch het hele jaar verkouden.
En jouw ouders wonen samen?
Ja en ik woon er ook, erg gezellig altijd als het onderwerp corona voorbij komt
Oh sjeez, lastige situatie
in mijn brief stond wel heel duidelijk met welk vaccin ze me gingen inenten, was wel een brief uit het ziekenhuis.
Die zullen wel eigen brieven sturen ja! Vast wat completer dan die van de GGD.
Lol niet helemaal hoe het voelt.
Voor degene die smaak en reuk kwijt waren. Was dat echt ineens helemaal weg of langzaam minder? Ik had vanmorgen nog nergens last van maar nu ineens snot neus en heb idee dat ik veel minder tot niks proef. Ik zit alleen nu mezelf ook gek te maken waarschijnlijk want ben als een malle dingen aan het proeven. Ik had net ook met het avondeten (vega wok stukjes, teriyaki saus, rode en groene paprika etc) dat ik alleen de groene paprika heel smerig proef en de rest niks? Misschien maar gewoon meteen een afspraak maken voor morgen ochtend.
Ik dacht eerst dat het een grapje was. Maar hij had zich zelfs ziek gemeld van het werk. Testen was niet bij m opgekomen want geen corona achtige symptomen (…). We zitten midden in een pandemie maar sommigen lijken het nog niet door te hebben. Maar ja achteraf vond hij het ook best stom dat hij daar niet aan gedacht had “misschien moet ik me alsnog laten testen”. En dan vervolgens rest van het weekend bij andere mensen langsgaan. Echt waar🥴
Lekkere nieuwe slogan wel: bij klachten niet wachten
Ik ben zo blij. Mijn vader is zaterdag gevaccineerd met Moderna. Hij heeft een zeer lage nierfunctie en wacht op een donornier, was dus best wel gespannen over hoe hij op het vaccin ging reageren. Hij heeft gewoon nergens last van!!! Weet niet wat ik precies verwacht had maar dit is zo’n opluchting!
Heeft t bij deze groepen niet ook te maken met het belang van “niet uitvallen”?
Hoewel ze natuurlijk alsnog moeten testen toch bij verkoudheid🧐… dus alsnog 24u uitvallen
Oh ik dacht aan ggz enzo bij psychosociale hulpverlening haha.
Haha ik voel je.
De borrelende frustratie door de dag en week heen …
Vandaag moeder van m’n cliënt (ze is huisarts), jij zou ook Astra zeneca krijgen hè? (Gehandicaptenzorg).
“Hmhmmmm… Nouja pas over 3wkn maar goed…”
“Nou, ik wil je niet pessimistisch maken-“
“Ben ik al dus ga maar door…”
“Zou er niet te hard op rekenen!”
(En dat bedoelde ze niet om dat het gevaarlijk is ofzo, maar omdat het zo’n chaos is en dan weer wel, dan weer niet etc).
Ik begrijp dat het soms stom is dat een groep eerder is dan een anderen. Maar moeten we gewoon niet met zijn alle blij zijn dat er weer mensen gevaccineerd zijn? Hoe meer mensen hoe beter.
Ik heb precies dit dus. Ik adem daardoor ook moeilijker maar m’n neus zit niet letterlijk dicht. Ik maak toch maar een afspraak.
Alleen kun je er individu niks mee doen dat Pietje al wel een vaccin heeft en Klaasje niet. Je kunt wel als individu die gedachten omzetten en blij zijn dat er mensen gevaccineerd zijn.
Als ambulant zul je ook af en toe bij cliënten moeten komen, sommige zaken doe je nu eenmaal niet via zoom. En dan zit je met zelfstandig wonende lvb-ers waarvan je niet weet hoe die zich aan de maatregelen houden, kan me voorstellen dat je daar dan ook geruster heen gaat wanneer je gevaccineerd bent