Caronatopic #9

Als je de strategie kent is het dus niet onlogisch. Het gaat in het geheel niet om de gezondheid van de medewerkers, of de hoeveelheid risico die ze lopen. Het enige doel van de strategie is kwetsbare mensen beschermen, daarom zijn die gevaccineerd, en de schil mensen die daaromheen werken. De huisartsen en dat kleine plukje ziekenhuismedewerkers zijn alleen maar uit bedrijfskundige overwegingen gevaccineerd, dat als die kwetsbare mensen acute zorg nodig hebben er nog een heel klein clubje is die de acute zorg draaiende kan houden als de pleuris uitbreekt en de rest ziek thuis zit.

Je kan vinden dat dat niet het doel van de strategie zou moeten zijn, maar met dit doel in je hoofd is de huidige volgorde helemaal niet onlogisch.

1 like

Ja snap dan ook niet dat ze zich niet laten testen. Het is toch geen corona volgens hen, dus dan is de test toch negatief volgens hun logica.

4 likes

Ik vind het altijd best heftig dat diegene dan niemand belt? :see_no_evil: Als ik professioneel bij mensen langs kwam en besmet zou blijken, zou ik ook wel al m’n contacten afbellen.

2 likes

Ja daarom ga ik nu voor m’n vierde rondje teststraat, zit anders mezelf ook helemaal te stressen (en dan worden m’n klachten ook erger, heerlijke vicieuze cirkel :confounded:)

1 like

Ik was net bij een (redelijk grote) Corona teststraat en het was zoooo druk! Toch iedereen testen na Pasen ofzo? Al weet ik niet hoe druk het gisteren was natuurlijk.
En er stond iemand voor me in de rij zonder mondkapje :worried:

2 likes

Ik gister, ook bij een grote en daar was het ook superdruk! Voor mij in de rij stond ook iemand lekker yolo zonder mondkapje. Ze deed ‘m gelukkig wel op voor ze het gebouw in ging maar ik keek heel boos onder mijn eigen mondkapje :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Mensen die vertellen in het werkoverleg dat ze feestje hebben gehad en veel mensen hebben laten langskomen. Persoon in kwestie vond ook dat hij niet in quarantine hoefde na (werk)bezoek USA omdat hij een negatieve test had voor de terugreis.

Nu is persoon op kantoor zonder dit te melden in het corona rooster.

Ja zo gaan we nooit dit virus overwinnen.

1 like

Als ik de expert bij Beau gisteravond goed begrepen heb heeft de EMA gezegd dat er geen verband is tussen reguliere trombose en het vaccin. In het artikel gaat het om iets anders, namelijk om trombose op atypische plekken icm aan laag aantal bloedplaatjes. Daarvan zei de expert gisteren dat er mogelijk wel een verband is en hier uitgebreid onderzoek naar wordt gedaan op Europees niveau door de EMA en dat morgen de resultaten van dat onderzoek worden verwacht.

Ik vind het dan jammer om te lezen dat al die nuance wegvalt in de media door misleidende koppen te schrijven dat er een verband is tussen het vaccin en trombose, waardoor mensen onterecht het idee krijgen dat de EMA zich nu tegenspreekt terwijl dat niet het geval is. Ik denk echt dat dit soort berichten waarin de nuance (in ieder geval in de koppen, maar sommige mensen lezen niet verder dan dat) bijdraagt aan de maatschappelijke onrust.

5 likes

Maar je reageert zelf ook met: de EMA heeft haar mening bijgesteld terwijl dat dus niet zo is. Ze hebben over twee verschillende verschijnselen een uitspraak gedaan.

Ben net bij de Brabanthallen geweest en holy hoeren niet normaal druk. Jammer genoeg bijna allemaal voor 't testdeel en niet 't vaccinatie deel… Was gelukkig met de fiets dus zo aan de beurt. De testmeneer zei ook dat er gisteren niks te doen was

1 like

Ik ben negatief gelukkig :grin:

29 likes

Ik heb me ingeschreven vanmorgen vroeg maar ik vind het wel een vreemd systeem? Nadat ik mijn rijksregisternummer etc had ingevuld en een paswoord had ingesteld, moest ik mijn beschikbaarheid van komende week invullen en opslaan. En dat zou je dan elke week kunnen veranderen. Maar ik kan me nergens aanmelden met dat paswoord? Als ik dat wil doen (om eventueel mijn beschikbaarheid aan te passen) sta ik weer uren in die wachtrij? Heb ook helemaal geen bevestigingsmail gekregen oid.

Wat een ambitieus ingericht systeem ook :laughing:

2 likes

Jeej fijn! Ik begin hem toch een beetje te knijpen nu ik van meer mensen hoor dat die met alleen wat keelpijn toch uit voorzorg langs gingen en positief bleken

Ja wij mogen als kapper sinds kort gratis sneltest laten doen vanuit de kappers organisatie. Dus wist het al binnen een half uur.

3 likes

Jaloers! Vorige keer was 't mega rustig en had ik hem binnen tien uur, nu was het drukker dan net voor kerst en calculeer ik maar in dat 't meer richting de 48 gaat

Ik ben gister getest en heb de uitslag nog niet (eerder had ik m binnen 12 uur)… Balen

Ja ik hou d’r al rekening mee dat ik m’n sportles morgenochtend moet cancellen (als zij 't al niet doen door 't weer). Het was zooooo druk, je hebt bij de Brabanthallen zo’n doolhof waar je buiten doorheen moet rijden om meer auto’s kwijt te kunnen en daar stond het al aan het begin vast. Leek wel of ze gratis geld weggaven

Waar ik gister was was het niet druk (ik kon een afspraak inplannen voor 2 uur later, en toen meteen doorlopen) maar toch duurt het langer dan ik dacht. Achja.

Heel stom moment, ik ben tot nu toe alleen bij drive in teststraten geweest. Dus ik zie daar gister zo’n man in een geel pak staan, auto’s dirigeren om ze in rijen te plaatsen. Sluit netjes aan met m’n auto, doe nog gauw mondkapje op. Die man staat naar me te gebaren dus ik doe m’n motor uit, en gebaar nog terug van ‘ja ik heb nu een mondkapje op, goed hè?’. Hij blijft door gebaren en ik snap er niks van, dus uiteindelijk doe ik m’n raampje open. Zegt ie: ‘U mag uitstappen en daar naar binnen lopen mevrouw’. Was het dus een teststraat binnenin ergens blijkbaar oeps. En ik maar stom naar die man gebaren vanuit m’n auto en in de auto blijven zitten :woman_facepalming:

In de haast vergat ik ook nog bijna m’n raam dicht te doen en m’n auto goed af te sluiten, gênant.

1 like

Ik test echt elke keer met een snotneus of wanneer iemand die ik via via ‘gezien’ heb Corona heeft. Zit al op 6 en moet misschien binnenkort weer want iemand met wie ik buiten gewandeld heb heeft net een test gedaan 🥲

Ben wel benieuwd hoe vaak jullie al getest hebben?

Hoe vaak heb jij je al laten testen?
  • Nog nooit
  • 1 - 2 keer
  • 3 - 5 keer
  • 5 - 10 keer
  • 10+ keren

0 stemmers