sterkte!
Vanmiddag voor de derde keer getest in 2 weken. De eerste keer was omdat ik verkouden was. De tweede keer omdat een lln van me positief getest was en vandaag omdat mijn verkoudheid toch heftiger is en geen reuk en smaak heb. Hopen voor weer een negatieve test.
Mijn moeder krijgt morgen haar vaccinatie (noord holland 64 jaar voor het overzicht hier) Ze had wel veel vragen omdat ze AZ krijgt en ze een keer een allergische reactie van een vaccin had gehad. Ze heeft vanmiddag de huisarts gebeld en die heeft al haar vragen beantwoord en morgen nog even extra tijd voor de vaccinatie ingepland om alles ook face to face door te nemen (vond ik erg netjes)
Mijn moeder zei ook de kans is groter dat ik corona krijg dan iets aan het vaccin over hou dus kom maar door met die prik
Oh ok, dat had ik niet meegekregen! Blijven officieel testen dan maar
Ooo wat fijn dat ze gevaccineerd gaat worden! Gaan ze toch weer starten met astrazenaca?
Mijn moeder, 64 Noord Holland, kreeg vandaag ook een oproep voor AZ!
Ja de HA zei dat het voor 60+ niet is gestopt en dat ze voorraad hadden en die niet verloren mocht gaan. Dus ze gingen gewoon door. Volgens mij was alleen tot 60 jaar gestopt? Of was alles gestopt?
Alleen mijn vader moet nog even wachten (69) Zijn zus (74) heeft in de gemeente naast hun gemeente wel al een oproep gehad dus hopelijk hij ook snel.
Maar die activiteiten zijn nog niet onderdeel van die proefevenementen? Ze moeten ergens beginnen en denk dat dit een goede start is.
Weet niet hoeveel instellingen er wel vooraf van op de hoogte zijn gebracht?
“We ontvangen veel vragen over de berichtgeving in de media over de openstelling van ARTIS als testlocatie op de genoemde data 12 tot en met 13 april. We zijn in gesprek met de overheid over de heropening van ARTIS. Echter we hebben hier nog geen concrete afspraken over gemaakt.”
De voetbal clubs zijn ook verrast volgens nu
Maar ik zag t zelf ook niet echt aankomen.
Wie is er niet verrast is misschien een betere vraag.
Geeft wel de algemen indruk/samenvatting van het corona aanpak vanuit de overheid.
Bij voetbal inside werd het al genoemd door Chris Woerts over publiek bij wedstrijden en toen zat iedereen ook van eeeuh volgt degene die dit heeft bedacht het nieuws niet? En blijkbaar heeft de UEFA als harde eis dat er publiek bij het EK moet zijn. Financieel snap ik het maar het voelt wel een beetje ‘spannend’ ineens zoveel mensen bij elkaar.
De Efteling gaat 1 dag open voor vaste gasten die worden uitgenodigd
Oh dat is raar in een ander nieuwsbericht gaat 't specifiek alleen over 24 april en dat je geen kaarten kan kopen. Goede duidelijke berichtgeving weer
@Vic Haha ik had afgelopen weekend precies hetzelfde. En vandaag hield ik doodleuk het zakdoekje onder mn mond ipv het te gebruiken om mijn neus te snuiten bij de testafname.
Ben vandaag dus met vriend en kind getest, ben dit keer wel echt zenuwachtig voor de uitslag. Kleine begon vandaag behoorlijk te hoesten en kreeg net voor het slapen ook nog eens koorts.
Zelf ook zo moe en beroerd. Ben mijn stem zo goed als kwijt, dus ik kan sowieso niet thuiswerken de komende dagen, ben er echt klaar mee nu.
Nou kak. Ben positief getest.
Waarschijnlijk word ik morgen wel gebeld door de GGD. Maar tot wanneer (hoeveel dagen voor vandaag) moet ik de mensen informeren dat ik positief getest ben?
Update: ondertussen is de site geüpdatet en kan je je achteraf gewoon aanmelden met je wachtwoord/rijksregisternummer
Sorry maar snap niet dat mensen dit hopen. Qua menselijk gevoel uiteraard wel. Maar de IC’s liggen het volst sinds 30 april 2020. Oftewel het gaat echt slecht. Veel slechter eigenlijk dan toen we dicht gingen in december. Dus nee ik hoop niet op versoepelingen sorry.
Behalve misschien dingen buiten. Maar dan niet voor grote groepen. En met veel afstand.
Ik hoor net op de radio dat 30% van de mensen die corona heeft gehad mentale klachten als angststoornissen ontwikkelen?!! Door neurologische defecten. En ze zijn bang dat het chronisch is.
30%?! Dat is bizar veel wat is dit ik wil hierdoor echt huilen zeker in combinatie met ‘corona gaat niet meer weg’.
Ik verwacht wel dat dit in ieder geval voor 2021 de norm zal zijn. Al vraag ik me af waar de grens komt. Tot december kon je vrijuit naar musea en was afstand houden goed mogelijk. Ik geloof niet dat het risico op Corona het grootst was om het op te lopen in het Rijksmuseum.