Meh ik was weer enigszins positief door de dalende besmettingen. En dan lees je weer dat er vrijwel zeker een derde golf komt. Had gehoopt dat we t uit konden zingen tot april ofzo. En tegen die tijd zijn hopelijk meer mensen gevaccineerd en gaan we meer naar buiten. Vorig jaar daalde t ook rap in april/mei. En steeg t ook niet toen scholen open gingen. Gekeken naar ziekenhuisopnames omdat testen niet vergelijkbaar is. Ik wil terug naar juli met max 10 ziekenhuisopnames per dag.
Ik weet niet of je Martijn Broekman volgt op Instagram? Daar haal ik mān enige beetje positiviteit vandaan qua cijfers vaak haha.
Ja love die man. Ook omdat hij zegt dat zowel uk als zuidafrika goed aan t dalen zijn. Dus de leek in mij denkt dan oke komt goed, ook hier met die varianten. Komt allemaal goed. We zijn zelf al gestegen van groei van -8% naar -19%. Dus gaat goed zou je denken.
Maar dan gaat zoān rivm viroloog weer lopen verkondigen dat er een derde golf komt. Het afgelopen jaar is echt een achtbaan qua angsten geweest. En voel me nu gewoon weer oke. En dat is gewoon fijn.
Vraag me ook af hoeveel dat afhalen gaat doen. Wij bezorgen maar dat zijn echt 10 bestellingen per dag max.
Ja ik snap je helemaal hoor! Vind het afentoe ook best vaag dat het RIVM dingen roept over een derde golf en dat de Britse variant al de overhand neemt, terwijl die Martijn dan zegt dat hij dat dan weer niet kan rijmen met de huidige besmettingscijfers. Ben benieuwd wie er uiteindelijk gelijk gaat hebben. Zit niks anders op dan afwachten helaas.
Ben echt benieuwd wat ze met de avondklok gaan doen en of dit vanavond al bekend wordt gemaakt!
Ik heb nu 3 mailtjes van 2 winkels & de kapper. Dat de maatregelen nu tot 1 maart verlengd zijn en dat je vanaf morgen wel mag afhalen.
Dat is toch allemaal nog niet 100% officieel haha? Alleen āvan Haagse Bronnenā toch
Edit: en dan ābestellingen kunnen alleen contant betaald wordenā. Why? Is dat dan omdat je dan geen omzet maakt en dus wel maximaal tegemoetkoming behoudt ofzo?
Contant lijkt me juist niet de eerste keuze nu Corona technisch namelijk
Ik baal echt als een stekker. In oktober ging de proclamatie voor afgestudeerden gewoon nog door terwijl de situatie toen vergelijkbaar was met nu en nu niet terwijl we maar met 20 studenten zijn ipv 100
(Was toen ook gewoon enkel voor de afgestudeerden zelf, zonder vrienden of familie, iedereen mondmasker + handen ontsmet, in de grootste aula van de campus met meer dan 1,5 meter afstandā¦)
Echt een mijn cavia is doder situatie en begrijp het volkomen maar na 7j studeren had ik me het einde toch anders voorgesteld
@Eddie Ik denk wel dat de denkfout is dat jongeren prioriteit moeten krijgen vanwege feestjes alsof het leven van jongeren niet veel breder is dan feestjes. De realiteit is dat jongeren mentaal momenteel echt zorgelijke signalen afgeven. Meer zorgelijk dan andere leeftijdsgroepen. Wat gezien hun ontwikkelingsfase ook zeer logisch is. Ben het niet eens met jongeren voorrang geven op kwetsbaren, maar ik vind het wel opvallend hoe makkelijk er vergeten wordt dat er een groep jongeren in een vrij kwetsbare levensfase al zeker een jaar geen fysiek onderwijs krijgt en beperkte mogelijkheden tot contact en relatievorming heeft. Dit is ook de groep die vaak zoekende is, (nog) niet bezit over de comfort van een meer volwassen leven en mentaal gezien de toolbox mist om zichzelf weer op de rit te krijgen. Die baat heeft bij perspectief, support en nuttige tijdsbesteding. Daarnaast is het een groep die al voorafgaand aan deze crisis meerdere klappen gevangen heeft. De gemiddelde adolescent is gewoon kwetsbaarder dan personen die die fase al door zijn. Daar mag best meer erkenning voor komen.
Ik heb niet de gehele brief gezien (alleen het stuk dat jij deelde) en vind festivals ook echt een ruk voorbeeld. Eens met dat het erkend wordt, alleen is het probleem dus (als je kijkt naar het Nederlandse beleid) dat jongeren ondanks dat we erkennen dat de situatie echt ongunstig is, niet anders behandeld worden dan de rest van de volwassenen. Er is geen extra ruimte voor jongeren (>18). Sterker nog: we gaan straks vaccineren en de tieners staan helemaal achteraan in de rij. Met erkenning bedoel ik dus ook vooral: erkenning in datgene wat we doen. Edit; En of erkenning in vaccineren the way to go is, geen idee, maar ik snap wel dat het wordt voorgesteld.
OMG dit moet ik ook hebben, mn buurvrouw is een wappie!
5 ekkies
Ik denk dat we het op zich prima met elkaar eens zijn mbt vaccinatiestrategie (ik vind gewoon dat je iedereen die een reƫel risico loopt op ernstige ziekte/overlijden eerst moet doen) en afkeer van het schreeuwerige. Ik had dus brief dus ook niet gelezen. Reageerde vooral op het gesprek in het algemeen. Voornamelijk omdat er werd gezegd dat het geen wedstrijd is en (geparafraseerd hoor) dat we het allemaal zwaar hebben, terwijl je wel degelijk hard kan maken dat de schade voor jongeren momenteel gewoon groter is dan voor gezonde mensen in oudere leeftijdscategorieƫn.
Ik denk dat oplossingen als buddy wandelingen en een online clubje inmiddels allang gepasseerd station zijn. Dat verliest na een jaar wel een keer zijn werking. Het zijn voorzieningen die in Nederland binnen de maatregelen al zijn aangeboden. Probleem is in mijn ogen dat het absoluut geen waardige vervangers voor onderwijs in de klas of een fijne avond met vrienden zijn. En die tweede hebben we momenteel allemaal nodig, maar zij net iets meer. Als het straks zo rond komt dat we inderdaad vanaf mei massaal gaan inenten (als zorg, kwetsbaren en risicogroep geweest zijn) en alle meerderjarigen rond september ingeƫnt zijn, ben ik het oneens met voorrang voor jongeren. Als het echter zo uitkomt dat net als alles aan dit baggerbeleid de boel gigantisch uitloopt vind ik het echt geen gek idee om te beginnen met adolescenten zodat er meer en veilige ruimte voor bijvoorbeeld onderwijs ontstaat.
Maar ik ben hier ook super gekleurd in. Ik heb in de eerste fase van de lockdown met jongeren gewerkt en spreek voor mijn huidige werk nog steeds regelmatig met jongeren. Vind het gewoon echt schrijnend en een stuk schrijnender dan de meeste volwassenen die ik om mij heen zie.
Ik kreeg net een push melding. Weet iemand hoe het dan kan dat de besmettingen toch blijven dalen en relatief laag zijn? Zou de invloed van een lockdown en avondklok dan zo groot zijn dat het verwachte scenario van grote verspreiding uit blijft?
Ik kwam precies hetzelfde vragen. Als twee derde die britse variant is met reproductietal van 1.28 hoe dalen we dan nog steeds? Percentage positieve test daalt trouwens niet echt. Dus dan zou je denken de daling komt doordat mensen elkaar minder zien? Ik hou toch nog even stug vast aan de positieve vibe die ik had. Al dalen we in mijn stad niet meer. Laatste 2 weken zelfs meer dan 3 weken terug.
Hier linkje van nos artikel https://nos.nl/artikel/2367040-rivm-twee-derde-van-besmettingen-komt-nu-door-besmettelijker-britse-variant.html
Iedereen zān bankafschriften van 2019 laten inleveren, als je dat jaar naar minstens 5 festivals bent geweest ben je een echte jongere en krijg je voorrang
Waterdicht systeem toch? Als je 60+ bent en naar festivals bent geweest krijg je dubbel voorrang. Spaar ze allemaal!
Oef ik was die zomer 21 jaar en meer aan het festivallen dan aan het slapen. Maar wanneer het alleen gaat over festivals/feestjes vind ik het zieliger voor de 18-19 jarigen van nu, die moeten echt het gevoel hebben dat hun hele jeugd geskipt wordt.
Maar goed nog steeds niet de grootste problemen van nu natuurlijk.
Hoe ik het heb begrepen is dat met de heftige maatregelen die er nu zijn de daling veel sneller zou moeten gaan. Ze zijn ook geĆÆnitieerd met het oog op de Britse variant. Daarom denk ik dat we met deze maatregelen toch een daling hebben, ondanks de Britse variant.
Ja dit heb ik dus gisteren geprobeerd en kan je vertellen dat t niet goed ging hahaha
Ik merk dat ik dit ook erg vervelend vind. De cijfers gaan de goede kant op, maar je leest alleen maar van die doemberichten waar ik weer helemaal anxious van word. Laat me gewoon nog even in de bubbel dat het weer een beetje beter gaat in plaats van dat ik me alweer druk moet maken om wat komen gaat Maargoed, misschien moet ik het nieuws maar wat minder op de voet volgen uit zelfbescherming.