Lijkt me verstandig. Je hebt er toch geen invloed op, buiten je zelf aan de maatregelen houden. Neem het zoals het komt, want zo’n pandemie laat zich sowieso nogal lastig voorspellen en de feiten zijn al stressvol genoeg om mee te dealen zonder ook nog paniekerig vooruit te lopen op potentiële doemscenario’s. Snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar uiteindelijk bereik je helemaal niks met dagelijks alle cijfers en grafieken en voorspellingen lezen behalve veel stress en angst aanwakkeren. Keer naar binnen en probeer het beste te maken van wat er is op dit moment.
Thanks, je hebt gelijk! Ik denk dat ik onbewust toch steeds op zoek ben naar positieve berichten om me beter te voelen.
Mijn gemoedstoestand hangt ook echt volledig van het nieuws af merk ik. En dat is iets nieuws voor mij, want ik werk de hele dag met het nieuws en ik kon het eerder zoveel makkelijker van me afzetten. Ik heb alle narigheid van de wereld wel gezien en ik nam het nooit (uitzonderingen daar gelaten) mee naar huis. Maar sinds een week of drie kan ik het niet meer van me af laten glijden.
Ik ben normaal zo stabiel als een olietanker, maar een jaar pandemie eist nu wel zijn tol.
Ik kan me dus echt helemaal voorstellen dat mensen gewoon geen nieuws meer willen volgen. Ik wil het eigenlijk ook niet meer haha, maar ja, brood op de plank enzo.
Aah captain sir Tom Moore is overleden
De Gelderlander heeft een persco bingo gemaakt.
https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/persconferentie-cijfers-avondklok-bingo~a37bfc0e/
Hmm maar de griepprik noemen we al jaren zo. Misschien dat mensen daar dan een associatie mee krijgen.
Denk echt dat dit per persoon verschilt. Ik vind de cijfers heel fijn. Geven me een soort houvast ofzo ook al zijn ze niet positief. Het is voor mij echt hetzelfde als dat ik op vakantie ga en alles tot de puntjes uitzoek. De speculaties er omheen zijn alleen stom.
Ik vind het Engelse woord ‘jab’ veel leuker klinken.
Vind de berichtgevingen in de krant etc best wel zaaiing van verwarring. Er worden grafieken gepost over bijv. besmettingen door basisscholen en kdv dat die nu sterk afgenomen zijn, maar ja dat is ook logisch dat ze afnemen als de boel dicht zit.
Wij hebben momenteel die informatie gewoonweg niet en moeten zelf ook alles opzoeken op de site van het RIVM… Kennis die je niet hebt, kun je niet delen. Van hogere hand is het advies patiënten te verwijzen naar de website van het RIVM. Het is geen onwil.
Ja en juist dit soort berichten hebben we niks aan. Want mijn eerste reactie is zie je wel dood en verdoemenis we gaan eraan met zn allen.
Maar ik neem aan dat de britse variant in the UK ook wijdverspreid is. En daar dalen de besmettingen ook gewoon. In Zuid Afrika daalt het ook. Dus met dat in mn achterhoofd maakt dat ik niet in de paniek schiet. Maar als je dat stukje mist dan gaat t niet goed.
Het is mij een stuk duidelijker zo! Toch fijn dat ik even navraag kan doen op het forum, nu weet ik in welke context ik dit nieuwsbericht moet lezen.
Dank jullie wel @Okapi @Crusti_Croc @grace @Frambozentaartje & @Wonderland !
Vanuit jou als individu begrijpelijk hoor. Vanuit ons perspectief ook dodelijk vermoeiend, elke dag bellen er tig mensen met vaccin-vragen en hoe dan/wat dan voor hun specifieke situatie… We weten gewoon niet meer dan “de buitenwereld”. En als we wat weten, dan is het morgen weer anders.
Edit: vandaag echt even moe gestreden. Het is zo druk en mensen zijn zo veeleisend en iedereen heeft zo’n kort lontje en zo weinig begrip. Bluh even klaar er mee.
Remember, de eerste laag/schil zijn echt leken met een computer script. Wil echt niemand te kort doen, maar dat is gewoon wat het is. Er is wel expertise, maar daar kom je als individu niet of nauwelijks bij in de buurt.
Vriendin van mij die normaal in de reissector werkt moet nu leiding geven aan een team wat nu het bron- en contactonderzoek doet. Voorheen boekten zij vliegtuigreizen.
Krijg echt het gevoel dat we in zo’n eindeloze cirkel zitten
Cijfers dalen -> scholen gaan weer open -> cijfers stijgen -> scholen gaan weer dicht
en dat tot het einde van het jaar
Ik kijk alleen voor de journalistenvragen
Wat een nietszeggende persco
Routekaart revisie 36.