Caronatopic #9

Ik merk dat ik nog steeds niet snap dat elk vaccin toch een zelfde soort immuunreactie oproept right?
Dus als ik dood ga aan AZ, ga ik dan niet net zo goed door aan die andere vaccins haha?

Ik snap je gevoel ja, in mijn situatie heb ik een risico ouder die opgeroepen was voor AZ. Hij is geen 60, dus dat gaat niet meer door…
En nu? Krijgt hij een andere of moet hij nu ook langer wachten, hoe gaan ze dat verder oppakken? Echt ellende

1 like

Dus basically waren deze mensen (misschien) sowieso de lul. Of ze gingen dood / ernstige bijwerkingen aan prio of aan covid :sweat_smile:. Dan Ben je fucked :speak_no_evil:

Ik dacht juist dat die MRNA vaccins nog lichaamsvreemder waren. Maar dat is denk ik omdat daar zo vele om te doen was :stuck_out_tongue:. En nu wil iedereen dat DNA manipulerende 5G vaccin van Pfizer juist :speak_no_evil:

Ben benieuwd of de GGD nu mensen gaat bellen of dat die honderduizenden mensen zelf moeten gaan bellen :face_with_monocle:

Heb dit vanavond niet gekeken maar wel een interessante reactie nog om te delen.

2 likes

Het meest recente nieuws over Astra Zeneca en 65+ is toch juist dat de gezondheidsraad aanraadt het wel in te zetten bij ouderen?

Dit is alweer een maand geleden, dus misschien is het achterhaald, maar dat kon ik niet vinden. Zou chill zijn als ze dan toch iets met de voorraad AZ zouden kunnen.

1 like

Volgens mij kregen de meeste jonge mensen in risicogroepen sowieso een ander vaccin? Pfizer of moderna

1 like

Ik heb helemaal een volgens mij super idiote utopische en naïeve gedachte: als pfizer en moderna zo supergoed werken als vaccin, waarom kan de productie capaciteit van AZ en Janssen dan niet gewoon ingezet worden om pfizer en moderna vaccins (of iig vaccins met dezelfde werking/samenstelling) te gaan maken? Dan zijn we van het hele gedonder af.

1 like

Mijn gedachte.
Zal wel een geldkwestie zijn.

Het patent is niet vrijgegeven

Ik vind her een interessant plaatje, maa ik vind het ook wel een extreme vergelijking (voorkomen IC opname vs serious harm). Natuurlijk is het belangrijk om te weten wat de kans is op serieuze bijwerkingen. De kans (gebaseerd op gezondheidsstatus en leeftijd) dat ik op de IC terecht kom is vrij klein, maar de kans dat ik langdurige klachten overhoud na een corona besmetting is al een stuk groter. Ik laat me niet alleen inenten om een IC opname te voorkomen, maar misschien nog wel meer vanwege het risico op langdurige klachten.

3 likes

Blijkbaar moet je bij testevenementen 40 uur van tevoren testen. Maar stel je doet dat, en 2 dagen later ga je met de trein naar het evenement, dan kun je in die tussentijd toch alsnog besmet raken en dat dan doorgeven op het event. Of kan dat niet omdat je dan nog niet besmettelijk bent? Maar dan besmet je later wel weer andere mensen. Ik vind het zooo vaag.

3 likes

Bron? Ik dacht dat dit nog niet voldoende onderzocht was om uitspraken over te kunnen doen, maar corrigeer me zeker indien fout.

AstraZeneca wordt/werd (hier) aan een jongere populatie gegeven (zorgpersoneel) wat voornamelijk vrouwen zijn en dus niet per se verrassend dat er momenteel een hoger absoluut aantal wordt vastgesteld.
Uiteraard wel nog nodig dit verder te onderzoeken en bizar dat geslacht niet meegenomen werd als variabele in de onderzoeken, maar het lijkt me niet bevorderlijk voorlopige hypotheses als feit neer te zetten.

Het wordt hier gewoon in het nieuws genoemd, en ik zei “ik verwacht”. Verder eens met wat je zegt.

En volgens mij waren de vaccins van Pfizer en Moderna door hun techniek makkelijker in de toekomst ook aan te passen op andere versies, ik snap dus ook niet waarom we niet volledig daarop overgaan. Het werkt beter, maar er is op het verkeerde paard gewed.

Mijn ouders lijken zich prima te voelen na hun vaccinatie. Wel had mijn moeder een bult op haar voorhoofd (die nu al bijna weer weg is), maar moet je daar ook de dokter voor bellen?

waar komt deze grafiek vanaf?

2 likes

Ben benieuwd of ze uiteindelijk ook recente Corona besmettingen gaan toevoegen. Als het goed is ben je daarna ook tijdelijk immuun (minstens 8 weken maar meestal wel langer) en zou je dus even veilig naar de meeste plekken kunnen.

Nouja ze zijn nu in Amsterdam op het punt gekomen dat politieagenten worden bekogeld met glazen flessen als ze aan mensen vragen of ze naar huis willen gaan. Dus ik snap wel dat ze dat in ieder geval meenemen, als straks al je politieagenten overspannen of gewond thuiszitten krijg je ook grote problemen.

10 likes

Nog iemand probleem met inloggen voor de test uitslag? Wil niet meteen bellen. Ze hebben het al druk genoeg!

Hahahaha dit blijft maar gebeuren, dan wordt er in het NL nieuws online iets besproken als een vaccinatiepaspoort en dan roepen veel mensen ‘dat gaat nooit werken’ en ‘hoe dan??’ alsof… andere landen het niet allang doen en je gewoon daar naar kan kijken voor voorbeelden.

3 likes