Als je autoimmuunproblemen hebt en je huisarts en neuroloog dat beiden onderschrijven zou je dan niet vallen onder de groep met een verzwakt immuunsysteem? Lijkt me echt frustrerend als je tot een kwetsbare groep hoort en je zit steeds zo in onzekerheid.
Hoop toch echt dat nl voor een andere strategie kiest. Al is t maar de griepprikindicatie aanhouden voor de gewone jonge mensen.
Maar hoeeeeee moet ik in mijn Montessori klas groep 6 in groepjes laten werken en groep 7 en 8 in duo’s. Hoe groot denken ze dat mijn lokaal is. Ik snap echt niet hoe ze dit kunnen bedenken, het is toch totaal niet werkbaar.
Een hele persoonlijke vraag maar ik zie een aantal berichten voorbij komen van opa’s/oma’s van forummers die gevaccineerd zijn. Ik vroeg me af hoe oud zij zijn en of zij (ernstige) gezondheidsrisico’s hebben? Mijn oma is 81 en verder goed gezond (gelukkig!!) maar vraag me wel af wanneer zij dan ongeveer aan de beurt zal zijn
Ik hoop zó dat ‘we’ in Nederland de griepprik indicatie aanhouden. Vind het ook vreemd als dat niet het geval zou zijn want hoezo is de griep voor mij wel te gevaarlijk en moet ik echt die griepprik (wat ik met liefde doe), maar ik bij Corona (wat in mijn ogen veel erger is) opeens bij de (gezonde) rest wordt gegooid? Duimen dat de groep in NL wat breder zou zijn
Gaat op leeftijd! Huisarts bepaalt of een oudere mobiel genoeg is om naar een vaccinatie locatie te gaan. Mijn oma is 85 jaar oud en heeft gisteren een brief gekregen, ze zitten nu bij de categorie 85+! Zal dus niet lang meer duren voor jouw oma!
Ik denk dat ze er niet eens bij stil hebben gestaan dat er combinatieklassen bestaan, terwijl dat best vaak voorkomt.
Groep 7 en 8 in de gymzaal/aula/leeg lokaal? Wat een beroep wordt er gedaan op de organisatie van de scholen weer zeg, jeetje. Bijna niet te doen.
Helemaal mee eens! Ik erger me hier ook aan ja… Net of ze het woord willen ontwijken, zodat het neutraler is ofzo. Dat mensen dan misschien sneller een positief idee erover krijgen. Terwijl het woord “prik” ook niet per se positief of “leuk” klinkt, maar dat terzijde
Mijn reactie bij het zien van 4000 nieuwe besmettingen: zie je wel t gaat kut.
Mr. Broekman:
Hij zegt ook dat de kans op een groot pak sneeuw aanwezig is
Ik heb hetzelfde, ik denk dat ik tafelgroepjes van 3, misschien 4, maak. Vind het wel lastig want een belangrijk deel van het onderwijs is de heterogene groepjes. Het bestuur en directie maakt een plan, dus ik zie wel waarmee ze op de proppen komen.
Nee ik heb ook grote moeite om alles te snappen haha.
Ja dit lijkt mij ook een allesbehalve handig gevolg maar neem aan dat de voordelen opwegen tegen de nadelen volgens experts
Ik zit me ook net te bedenken dat als je een kind wil laten testen er altijd een ouder/verzorger/oppas mee moet naar de teststraat en dat houdt mensen ook even weg bij hun (cruciale) baan. En het vergroot het besmettingsgevaar natuurlijk, daarnaast kunnen volwassen in een huishouden nog enigszins gescheiden van elkaar leven maar daar is bij kinderen ook geen beginnen aan.
Vorige week/twee weken terug hebben de 90+ jarigen die zelfstandig wonen een uitnodiging gekregen en deze week zijn de uitnodigingen voor 85 tot 89 jarigen verzonden en daar gaan ze volgende week nog mee door. Volgens de site van het RIVM verwachten ze de uitnodigingen voor de 80 tot 84 jarigen vanaf 9 februari te versturen.
Maar die ouders zitten toch al thuis in quarantaine bij hun kind, dus die zijn toch niet op hun(cruciale) beroep…
Die daling gaat om 7 daags gemiddelde volgens mij. Het aandeel van de britse variant stijgt. Dus eerst waren 10% van de besmettingen brits. En nu hebben ze t over 2/3e volgens mij. En aangezien die britse variant besmettelijker is, is de kans aanwezig dat t straks weer stijgt. Zoiets?
Had het bijna in het omatopic geplaatst maar mijn oma is gevaccineerd. Maar mijn foute kaart is nog niet aangekomen.
Ik word echt heeeelemaal lijp van alles wat er van ons verwacht wordt t.a.v. vaccins die wij zélf niet eens gaan zetten.
Mail om 10 uur: hallo graag voor 16 uur dit formulier keer 9 invullen en mailen. Oh nee ja prima ik heb namelijk op een reguliere werkdag GEEN FUCK te doen. Echt alles moet telkens gisteren, echt giga stressvol.
Dadelijk hebben de huisartsen twee covid-golven overleefd en valt de helft alsnog burn-out uit door al het onbegrijpelijke geregel voor die vaccinaties.
Ik had er nog wel zo’n zin in eind december…
Maar deze maatregelen gelden volgens mij niet voor het KDV toch?