Caronatopic #9

Ons Kdv zegt ook van wel…

@Ovenschaal maar wat is dan de issue hahaha? Ik snap ook nikss van cijfers namelijk en denk dan dus; nou dat plaatje waarbij ze maar doorkruisen zal de angst wel zijn (kan m effe niet vinden? Was eerder gedeeld dacht ik haha)

1 like

Jaa dat is dus zoals dit plaatje toch? Wat hij zegt?

@Wonderland btw haha

Hijj zegt indd zoiets. Dan er 2 pandemieen woeden en stijgen harder gaat dan dalen dus die britse gaat nu hard stijgen.

1 like

Oh echt? Ik dacht gelezen te hebben dat het daar niet van toepassing was. Ons KDV heeft het over ‘mogelijke verstrenging’. Pff… Nouja zolang we zelf niet in quarantaine moeten geen enorme ramp, maar ook niet echt fijn. En dat testen staat me bij de jonge kids echt best wel tegen ook…

De normale Quarantaine regels gelden (volgens nu.nl dan). Wat betekend dat je mee in quarantaine moet als je geen afstand kan houden van de persoon die met covid-persoon in contact is geweest… En aangezien het je kind betreft… denk ik dat dat betekend dat 90% van de ouders mee moeten in quarantaine?

nu.nl tekst

Voor andere gezinsleden gelden in het geval van een besmetting in de klas dezelfde regels als bij een gewone quarantaine, vertelt de woordvoerder. “Als je in contact bent geweest met iemand die positief test op het virus, moet je in quarantaine. Als het lukt om afstand te houden van je gezinsleden, dan hoeven zij niet in quarantaine.”

https://www.nu.nl/coronavirus/6114118/test-voor-basisschoolkind-niet-verplicht-maar-dan-wel-tien-dagen-quarantaine.html

Ik val onder de groep ‘vrijheid blijheid’.
Mijn lieve ‘viespeuken’ zijn niet besmettelijk en ik hoef geen afstand te houden las ik (kleuters).
Als ik iets geleerd heb in mijn carriere, is het dat kleuters geweldig zijn, maar ook een besmettingsbron.
Zoals een ouder ooit zei (nadat ik en de hele klas de longen en het slijm uit hun lijf hoestten), ja de dokter zei dat pseudo-kroep wel erg besmettelijk is, maar dat wist je misschien al?

Ik wacht het protocol maar af verder.
Mijn keukentje is in ieder geval aangevuld met flessen handzeep en papieren doekjes. Morgen/vrijdag voor mij zelf wat desinfect halen en een fijne handcreme, kan het maar vast klaar hebben staan.

1 like

Maar moet het hele gezin ook in quarantaine als één lid in contact is geweest zonder zelf klachten te hebben? Heb dit zelf nog niet meegemaakt, dus weet niet zo goed hoe het zit…

Verder denk ik dat de combi kleine kinderen minder ontvankelijk/besmettelijk en de kleine kans dat er veel besmettingen boven komen drijven (ofwel: dat veel ouders hun kleintjes gaan laten testen ipv thuishouden) op onze crèche ervoor zorgt dat dit scenario niet zo heel snel zal voorkomen… (We hebben tot nu toe één keer eerder van een positief kindje op de crèche gehoord, in een andere groep)

Maar wellicht nu met de Britse variant…

Ik lees dat voor leerlingen uit groep 7 en 8 het dringend advies is om ook een mondkapje op te doen, volgens mij in de klas en op de gang… ik las toevallig een artikel erover op Linkedin maar iedereen was er tegen las ik in het commentaar. “Kinderen worden er angstig van, het is onbewezen, ze zijn proefpersonen etc.” ----> dit waren wel echt mensen die iets met coaching hadden in hun profiel met namen zoals Groei en Bloei, innerlijk sterk etc.

En ik vraag me af of het echt zo erg is voor leerlingen? Iemand meer info over dit onderwerp?

Oh nou dat valt dan wel.mee toch, dus niet als je intensief rekensommetjes maakt🤣

Alleen anekdotisch bewijs, mijn groep 7/8 leerlingen zien een mondkapje in de klas echt niet zitten. Maar het advies was inderdaad wat @Calypso zegt, alleen op de gangen en tijdens de pauzes.

1 like

Mag hopen dat dit bij ons ook gaat gebeuren. Wij mogen alleen thuiswerken als het echt niet anders kan, want volgens mn werkgever moeten we altijd veel overleggen en kan het merendeel niet zelfstandig werken. Dikke ***koek, maar ja. We kunnen gelukkig wel afstand houden (en ik zit gelukkig helemaal alleen) maar ik hoop echt dat we eens kontrole krijgen want dit slaat nergens op.

1 like

Bij mij op werk hebben we nog steeds stoffen handdoeken en de leidinggevende krijgt een woedende tantrum als we er iets over zeggen :neutral_face:
en m’n hele gezicht zit onder de schilfers door m’n droge huid/mondkap combi :neutral_face: :neutral_face:

Wat is dikke ***koek. Kutkoek?

3 likes

Denk de mannelijke variant?

2 likes

Damn, dat klinkt een stuk logischer :rofl:

7 likes

Haha kutkoek, die hou ik er in :cookie:

1 like

In Frankrijk gelooft 80% ofzo in homeopathie dus ik schrik er op zich niet van dat daar veel antivaxxers zitten. En Wallonië neigt sowieso sterk naar Frankrijk.

1 like

Ohnee net wakker geworden met 37.7. Mijn zoontje is de hele week al ziek met de waterpokken en gisteren hoge koorts. Hij moest met ook bijna overgeven.

Ik heb mijn buik ook iets van slag maar meer niet. Ik zou me best willen testen maar geen idee of ik mijn zoontje mee kan nemen als hij te zien is. Geen ander huisgenoot hier.

Het is geen mondkapjesplicht, het is een advies.

2 likes