Haha ik bedacht me naderhand dat 't zo wel kon klinken
Maar omdat op je stories regelmatig de kapper terugkwam
Ben wel jaloers, dâr moet echt iets aan mân bosje stro gebeurenâŠ
Haha ik bedacht me naderhand dat 't zo wel kon klinken
Maar omdat op je stories regelmatig de kapper terugkwam
Ben wel jaloers, dâr moet echt iets aan mân bosje stro gebeurenâŠ
dat werkte niet bij mij
Dat werkt niet!
Ik las net ook een artikel dat 80% van de jongeren tegen een burn out an zit tegenover 18% ânormaalâ.
80 procent? Lijkt me echt een bizar hoog aantal⊠waar las je dat?
Ja vond ik zelf ook al maar om me heen gaat niemand echt goed dus ik kan het me voorstellen bij nog jongere mensen in hun studietijd
Tachtig procent van jongeren zit door corona tegen burn-out aan
https://www.ad.nl/gezond/tachtig-procent-van-jongeren-zit-door-corona-tegen-burn-out-aan~aaa7d954/
Ik zit nog wel in mân studietijd en ja, om me heen zie ik wel dat het met de meesten niet echt goed gaat. Ook mensen die door gebrek aan ritme en perspectief echt zijn afgegleden (mentaal, heb gezien dat iemand een psychose had, en ook iemand die gewoon niet kon opstaan als hij niet 5 bier naar binnen had gewerkt, anders zag hij het niet zitten). Gelukkig krijgen die specifieke voorbeelden nu goede hulp, maar denk dat het inderdaad helemaal niet goed gaat met de jongeren
Ik ben het heel erg met je eens. Deze strategieën die we nu al een jaar hebben werken alleen als je keihard laat gelden (zoals in China). Dan is het even goed kut maar ben je er vanaf voor zolang het duurt.
Maar dat half bakken gedoe heeft aan alle kanten slachtoffers en smeert alles gigantisch uit. Totaal niet haalbaar voor nog eens een jaar. Nederland heeft zichzelf echt de ellende in gewerkt met dit beleid, vind ik.
Oh daar ben ik het dus niet mee eens
Nou het virus heeft niet bepaalt dat een lockdown de beste maatregel is om ons te redden. Wat natuurlijk wel zo is, maar dat is een menselijke beslissing geweest die gemaakt is door een specifieke groep mensen. En zo zijn er nog honderden beslissingen genomen wat deze hele bestrijding betreft die allemaal door diezelfde groep mensen genomen is. En daarmee had je dus automatisch ook heel veel andere keuzes kunnen maken.
De gevolgen die je nu ziet zijn wel degelijk ontstaan door beslissingen van de overheid, niet door die van het virus want die beslist helemaal niets. En ik zeg niet dat ik direct een veel beter idee heb, maar je kunt er niet omheen dat bij een volledig ander beleid, zoals in China, de gevolgen totaal anders waren geweest, zoals in China.
Zelfde virus, ander beleid, andere gevolgen.
En ik zou niet roepen dat we China achter na moeten, maar ik denk wel dat we inmiddels kunnen concluderen dat de keuzes die men hier tot nu toe gemaakt heeft op inmiddels lange termijn nu niet meer houdbaar zijn.
Eh ik denk niet dat @Ovenschaal letterlijk bedoelt dat het virus maatregelen heeft genomen.
Nee dat snap ik ook wel, maar het is toch te makkelijk om te zeggen âde situatie waar we nu in zitten komt door het virusâ.
Want dat is natuurlijk niet direct waar, we hadden in nog veel ellendigere situaties kunnen zitten met een ander beleid, of misschien juist in een betere.
Maar wat zeg je dan eigenlijk wel? Ik snap het niet zo goed. Je hebt geen beter idee, we moeten ook niet China achterna gaan, maar dit beleid is in ieder geval niet goed.
En wat is je punt dan precies ? Het had erger gekund. Het had beter gekund. Het had gekund zoals China⊠ja klopt allemaal. Maar wat moeten we met die constatering
De beslissingen hier zijn anders, maar de situatie is ook totaal verschillend. Mensen zijn de straat op gegaan om te rellen toen we om 9 uur thuis moesten zijn, wat was er gebeurd als Mark Rutte vorig jaar eind maart had gezegd âje blijft nu allemaal binnen in huis tenzij je een groen vinkje in een door de overheid verplichte app laat zien aan de soldaten voor je huisâ?
Je kunt toch ergens van denken âdit is het in elk geval nietâ zonder te weten wat het wĂ©l zou moeten zijn?
Het beleid focust nu 100% op mensen met corona, waarbij een HELE hoop leed op dit moment genegeerd, gemist of verergerd wordt. Diagnoses die gemist worden, operaties die worden uitgesteld, 80% van de jongeren een burn-out, de gehele jeugd straks een onderwijsachterstand. Dit is nu nog niet in cijfers uit te drukken maar dit zijn nogal wat problemen die aan het ontstaan zijn en drastisch verergeren. De zorg word nu niet eerlijk verdeeld. Wat misschien kan in een kortdurende crisis situatie en niet op een lange termijn.
Quote van IC arts Armand Girbes:
,We weten inmiddels zoveel over het coronavirus. Ik schat dat in de tweede golf gemiddeld 25 procent van de coronapatiĂ«nten op mijn ic overlijdt. Dat is dus een gemiddelde overlevingskans van 75 procent. Er worden nu behandelingen uitgesteld van patiĂ«nten die nu nog veel hogere overlevingskansen hebben. Voor mij als arts zijn alle patiĂ«nten even dierbaar. Ik zal iedereen zo goed als ik kan behandelen. Ik zorg nu heel goed voor de mensen die mij onder ogen komen. Maar de mensen die mij nĂet onder ogen komen, worden nu benadeeld. Dat zijn de lijkjes onder de boom. Er is niemand die voor hen opkomt.â
Ik word er hier soms echt een beetje moe van hoe je hier alleen 1000% VOOR alle maatregelen kan zijn. Ik ben inderdaad zelf geen IC arts, ik ben geen lid van het OMT en ik ben ook geen corona wappie, maar ik zie wél van alles om me heen gebeuren en ik mag daar toch een mening over hebben? Als we voortaan alleen nog maar meningen mogen hebben over dingen die we zelf beter kunnen laten we dan ook het hele beautyblog topic en yotouber topic opdoeken, want hoeveel van ons zouden zelf iedere dag een vlog online kunnen zetten? Dat is toch volledig geen argument om geen mening te mogen hebben?
Om mij heen is IEDEREEN die ik ken in bepaalde mate kritisch op het beleid. Zo wonderlijk hoe iedereen hier maar 100% achter elke beslissing die genomen wordt lijkt te staan.
@Ovenschaal In deze redenatie ga je er vanuit dat âzo min mogelijk besmettingenâ altijd het hoofddoel is. En de vraag is nu dus hoe haalbaar dat hoofddoel nog is op lange termijn, en hoeveel bijwerkingen je wilt accepteren om dat doel te blijven volgen. Wanneer is het middel erger dan de kwaal? Naar mijn idee, zo langzamerhand nu.
Edit; Ik voel me in dit topic echt een corona wappie wat ik totaal niet ben. Ik zit al een jaar in mijn eentje thuis voor het grootste gedeelte en heb al die tijd niet meer dan een vast clubje mensen van ongeveer 8 mensen gezien en ik hou me netjes aan alle maatregelen.
Maar de manier waarop de vaccinaties nu geregeld worden, hoe onlogisch dat beleid is, hoe traag dat wordt uitgerold en hoeveel fouten daar in worden gemaakt. Dat is toch ook niet de schuld van het virus? Dat zijn toch gewoon mensen geweest die niet overal even scherp waren?
Dit. Absoluut.
Want nu lopen mensen weer weg met dat Rutte vrijdag heeft geroepen dat testen zonder klachten geen zin heeft. En dus: waarom zouden ze hun klachtenloze kind laten testen dan?
Ja I know. Omdat ze dan nauw contact zijn geweest, maar dat zegt Rutte er dan niet bij en daar is dan weer voer voor discussies etcâŠ
En ook de vaccinatie strategie die elke, wat is het? 3 dagen? Wijzigt. Onzekerheid is echt een bron voor gekke ideeën: want die geven vastigheid. En het voelt voor mij soms wel alsof de manier van communiceren etc die onzekerheid (ook bij mij) voedt.
Maar ik zie dan ook weer niet voldoende andere landen om te weten of de communicatie daar beter is tbh.
Ik werk sinds een paar weken in het team over de âterugkeer naar kantoorâ en het is zo ingewikkeld. Want hoe gaan 9000 collegaâs soepel naar kantoor, waarbij een substantieel deel wappie/antivaxxer is. En waarbij 1/5 van de bureaus definitief niet meer terugkomt. De deadline van dit project is ook erg fluĂŻde.
Volgens mij wordt hier ook even voorbij gegaan aan de gigantische groep ondernemers en medelanders die ondanks maatregelen gewoon dikke vette fucking schijt hebben gehad de hele zomer en het hele najaar? Restaurants toch vol, winkels die veel te veel mensen binnenlieten en dan alle samenkomsten thuis en illegale feestjes? Het is HUN schuld, imho, dat de maatregelen steeds strenger moesten worden, er veel uitval is in de zorg (want preventieve quarantaine, hoge werkdruk en alsnog grote aanwas patiënten) en daarmee alles onder druk komt te staan?
Dus heb ik medelijden met de gemiddelde Nederlander die loopt te miepen nu: nee.