Positieve test gehad vandaag… ben er echt van geschrokken. Gelukkig heb ik alleen milde klachten, hopen dat dit zo blijft
Nee ik heb geen idee… maar ik heb een contactberoep dus het was afwachten tot ik aan de beurt was. Maar na veel negatieve testen is het toch even gek.
Dankjewel!
Beterschap!
Beterschap! Hopelijk blijven de klachten mild
Is het al 2 maart. Echt zin in nog meer teleurstellingen.
Oeeh ja en dan vragen of ze 3 maart na een cafe willen.
Mijn man en ik hebben er voor gekozen om onze kinderen ( groep 5 en 7) niet naar school te laten gaan.
Ik vind het zo ontzettend lastig en ik voel me enorm schuldig tegenover mijn kinderen maar voor mijn gevoel had ik geen andere keuze. Zelf ben ik chronisch ziek en ik moet ongeveer 3x per week met mijn moeder mee naar het ziekenhuis omdat ze zelf geen auto mag rijden.
Na de eerste schoolsluiting zijn ze wel naar school gegaan, toen dacht ik nog van tsja als ik Corona krijg dan is het maar zo, maar vooral toen had mijn moeder even geen kanker. Ze heeft de afgelopen 10 jaar al zo’n 12 keer kanker gehad en ik ben zo bang dat ik haar besmet nu ze extra kwetsbaar is.
Ik wil wel zeggen dat de directie van school (en de leerkrachten!) echt ontzettend meedenkend zijn en er echt voor zorgen dat de kinderen betrokken worden in de lessen enn niets extra’s missen.
Na de vakantie beginnen ze met de cito-toetsen en ze hebben nu al geregeld dat ze die na schooltijd kunnen komen maken.
In ieder geval, morgen vieren ze carnaval op school en ik vind het zo ontzettend sneu dat ik ze dat dus eigenlijk ook ontzeg. En ze begrijpen het wel, zeuren niet en gaan er super goed mee om maar toch voel ik me er zo ontzettend rot over. Voor mijn gevoel staat hun leven al bijna een jaar on-hold. Ze mogen niet met vriendjes afspreken, zijn eigenlijk alleen maar thuis geweest maar ze zien om hun heen dat alle kinderen wel van alles mogen en doen. Vind het echt moeilijk soms…
Goed… misschien kan ik beter een dagboek kopen.
Ik vind het knap van je! Vraagt ook best wat doorzettingsvermogen (en van je kinderen) denk ik om het zo vol te houden. Ik zou het lastig vinden om me steeds te moeten verdedigen, of valt het mee met het commentaar wat je er op krijgt?
Als alle ellende voorbij is en iedereen is ingeënt maar een carnaval/verkleedfeest vieren voor de kinderen om het te vieren?
Ja absoluut. 24/7 met elkaar thuis zitten is soms best een uitdaging.
Gelukkig hebben we honden en een bos voor de deur…
Commentaar hebben we eigenlijk niet gehad, het is ook pas een week natuurlijk en de mensen in onze omgeving weten wel hoe wij zijn haha. Ik heb wat appjes van moeders gehad dat klasgenootjes het jammer vinden maar dat is vooral gewoon lief.
@anon42392789 ja dan moeten we maar een flink feest gaan vieren inderdaad. Kinderfeestjes ook maar gelijk inhalen.
Een feestje is sowieso wel een goed idee, voor iedereen!
Wellicht een stomme vraag of conclusie van mijn kant…
Maar ik zag net op fb iemand posten van het positieve is dat we sinds april 2020 geen griep meer hebben in Nederland. Met een plaatje van de WHO erbij.
En ik dacht, ja maar het is toch logisch ook als iedereen thuiswerkt, kinderen minder op school zijn geweest, handen wassen en het afstand houden? Dan heb je toch ook voor de griep minder kans om te verspreiden?
Niet dat ik ga reageren op zo’n complotgekkies maar in mijn gedachten reageer ik dan wel even maar is mijn gedachten gang juist?
Ik denk dat er nog wel griep is. Maar 10/11 procent van de testen is positief voor corona. Dus bij de rest zullen er heus wel griepgevallen zijn. Maar alle maatregelen helpen natuurlijk ook voor griep. En misschien hebben meer kwetsbaren de griep?
Ik denk dat nederland ook minder test op dat soort dingen tenzij je echt in t ziekenhuis komt. Heb een penvriendin in de VS en we hadden t een keer over luchtweginfectie en toen zei ze ook had je … Joe geen idee dat wordt hier niet standaard getest.
Google kwam meteen met dit.
Er komen zelfs mensen met griep in het ziekenhuis terecht.
Ouderen kunnen het bijvoorbeeld niet altijd thuis uitzieken.
Huh SARS-cov-2 is toch het Corona virus haha?
Wat ik van mijn stageplek in het lab meekrijg, is dat maar weinig mensen getest worden op Influenza. Stukken minder dan normaal in het griepseizoen. Een van de arts-microbiologen zei al dat influenza een beetje vergeten wordt door andere artsen. Zodra ze horen dat het geen Corona is, weten ze genoeg of zo?
Ik vind jouw gedachtegang wel logisch.
Ik ben ook al een jaar niet meer verkouden geweest en niet gaan hoesten. Maar logisch ook aangezien ik niet naast snotterende collega’s op kantoor zit, of in een trein met hoestende mensen.
Edit; ik snap dat dat geen griep is hoor, maar ik bedoel maar: allerlei virussen verspreiden zich nu minder goed als je minder contact hebt.
De complot gekkies zeggen dat als dr 9000 mensen dagelijks Corona krijgen (nu de helft maar destijds) en dagelijks paar honderd mensen in t ziekenhuis liggen of tientallen overlijden, dat er dan ook griep rond zou moeten gaan.
Die 9000 mensen hebben elkaar immers ook ondanks maatregelen aangestoken. Dus dan zou de griep zich net goed moeten kunnen verspreiden.
Maar ik denk idd wat @Geo zegt dat er niet op getest wordt.
Hoe test je eigenlijk op de griep ?
Zij zeggen dan met weinig woorden dat Covid eigenlijk griep is ofzo.
@puntjes
Nederland heeft een systeem van een aantal (ik dacht 40 ofzo) huisartsenpraktijken die altijd bij elke luchtwegklacht een monster insturen, die monsters worden geanalyseerd naar welke virussen daarin zitten en daarmee meten we of er een influenza-epidemie gaande is bijvoorbeeld. Nu gaan veel mensen met luchtwegklachten natuurlijk niet naar de huisarts, maar naar de teststraat, dus het is niet helemaal representatief dit jaar. In al die ingestuurde monsters is nog geen influenza vastgesteld, dus er zal mogelijk wel wat rondgaan in de bevolking, maar veel zal het niet zijn. Er is in ieder geval zeker geen sprake van een epidemie.
Dat lijkt mij volledig te wijten aan de maatregelen tegen covid, vorig jaar was de influenza-epidemie ook abrupt voorbij toen we stopten met handen schudden en binnen afspreken. Griep is minder besmettelijk dan covid, en wat er niet is, kan ook niet rondgaan. De kans dat je vandaag de trein instapt en iemand tegenkomt met covid is aanzienlijk, de kans dat er iemand in de coupé zit met influenza is nihil.
Onze coronatesten in het ziekenhuis zijn een combipakket geworden met RS-virus en influenza, dus we testen iedereen automatisch ook op influenza. Tot nu toe heb ik er nog niet 1 gezien, maar ik hoorde dat er elders in het huis wel 1 geweest was, op het hoogtepunt in 2018 hadden we >100 opgenomen patiënten met influenza tegelijk, meerdere weken achtereen (ter vergelijking).
Ik bedoelde niet per se deze specifieke opmerking. Meer in het algemeen. Ik heb dit soort dingen vaker gehoord/gelezen en als je dan doorvraagt blijkt dus dat ze niet geloven dat de griep echt weg is en dat ze denken dat we griep nu Covid noemen. Ik leg dan idd ook uit dat de maatregelen wss ook helpen tegen de griep en dat Covid wel wat anders is.