Caronatopic #9

Ik wel maar ik ben dinsdag pas eerste keer gevaccineerd!

1 like

Zo doe ik het ook! Alleen krijg ik dit berichtje altijd als ik op m’n werk zit en dan kan ik m’n temperatuur niet opnemen

En, hoe voel je je?

Ik heb echt nergens last van gehad, alleen klein beetje stijve arm haha. Zou me dus niks verbazen als ik een placebo heb gehad, maar aan de andere kant heb ik eigenlijk nooit last van vaccinaties dus misschien ook niet. We gaan het zien over een paar maanden haha

1 like

Ja ik kan me voorstellen dat huisartsen BMI misschien uberhaupt niet registreren? En als het wel geregistreerd staat dan kan het natuurlijk ook nogal eens fluctueren, bedoel het is niet zoals lengte of leeftijd wat je 1x vraagt en dan gewoon weet.

1 like

Ben 2 jaar terug wel gewogen en gemeten maar geen idee of ze dat dan ook hebben opgeslagen.
Lees nu dat eerst zeeland, brabant en limburg aan de beurt zijn.

En 63 en 64 jarigen worden ook opgeroepen maar wat is t plan met 65 jarigen?

1 like

Ja volgende week maar doen dan. Langslopen zal wel niet gewaardeerd worden. Alleen vind een effectiviteit van 60 procent zo weinig. Maar je hebt t niet voor t kiezen helaas.

Voor alsnog maak ik me druk dat ik corona heb :+1:

Bij alle diabetes-patiënten worden elke controle lengte en gewicht ingevoerd en dan berekent ie vanzelf BMI, dus van een hele grote groep mensen weten we het ook wel!

1 like

Ben wel een beetje excited dat we nu eindelijk zelf straks vaccins in huis hebben en eigen mensen kunnen gaan vaccineren! :sunglasses:

25 likes

Aaaah ik wil ooook!
Er is nog steeds niks bekend voor zzp zorgverleners zonder opdrachtgever :roll_eyes:

Hoewel we waarschijnlijk wel een zorgbonus alsnog krijgen!

1 like

Is de lobby om de ambtenaren voorrang te geven al begonnen? :innocent:

(Nee, ik verdien echt geen voorrang kan mijn werk uitstekend vanuit huis doen. Heb mijn bureau voor het raam gezet als een ware raam-ambtenaar!)

5 likes

Waar lees je dit?

Ja die lobby is er al want politieagenten zijn ook ambtenaren en die wilden eerst voorrang (in ieder geval de ME) :grimacing:

1 like

Oh, dan is het een hele kleine stap naar de ambtenaar die nooit ook enig burger contact heeft!

2 likes

Ze bieden ook ieder jaar de griepprik aan dus wie weet 🥸

Like voor de herkenning hahaha

Ook in echte ambtenaren stijl: de personeelsvereniging van mijn werk organiseert 16 maart een middag met leuke activiteiten (online natuurlijk hè) vanwege het jubileum van 1 jaar lang thuiswerken hahahaha
Ik moet ook zeggen dat ik nu wel echt zat begin te worden, ik ben het afgelopen jaar 2 keer 3 uur op kantoor geweest :grimacing:

9 likes

Mijn vader heeft een nierfunctie van 7% en staat op de wachtlijst voor een donor nier, pleaaaaase laat die vaccinatie komende maand komen want ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij het nu op de valreep nog zou krijgen :tired_face:

9 likes

Pff t feit dat we gewoon niet dalen vliegt me echt ff aan ofzo. Hoe kan t dat we nog zoveel besmettingen zijn terwijl alles dicht is en lockdown en alles? Ik vind t niet meer leuk (ja goh al 11 maanden niet maar nu echt even niet).

Maar is het getal van vandaag al wel weer betrouwbaar? I.v.m met teststraten die dicht waren en testen misschien nu ingehaald worden?

Dacht dat ik gelezen had dat de besmettingscijfers daardoor eerst paar dagen laag zouden zijn en dan weer wat hoger. Maar weet ook niet precies hoe het zit.

1 like

Ik weet wel dat het de afgelopen dagen druk was met testen omdat er van twee dagen ingehaald moest worden, dus zou goed kunnen dat het wat hoger is dan dat het zou moeten zijn.
En als je het andersom bekijkt, is het dus iets goeds dat de positieve testen niet gestegen zijn door die teststraten dicht.

1 like