Caronatopic #9

Oké dan… :face_with_raised_eyebrow:

Ik vind dit echt heel bijzonder… Ik heb er niet zo veel verstand van, maar betekent dat ook echt dat de avondklok eraf gaat of kan er nog beroep komen ofzo?

Huh wat is dit voor raars?

1 like

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen.

2 likes

https://www.ad.nl/politiek/rechter-avondklok-moet-per-direct-opgeheven~a84b3732/

AD geeft meer uitleg

1 like

haha ja ik ook, wtf, maar zou er stiekem wel blij mee zijn :grimacing:

1 like

Het NOS artikel is ook uitgebreid nu.

Vind het wel weer heel bijzonder dat ongeveer heel Europa een avondklok heeft. En dat het hier dan weer niet mag/kan

18 likes

In het nu artikel staat dat hij dus per direct opgeheven is! Hoger beroep is wel mogelijk.

1 like

Jeeeezus zeg, worden er besluiten te snel gemaakt dan is het ondoordacht, worden dingen ‘te langzaam’ besloten dan was er geen urgentie. Wat een onzin zeg.

2 likes

Ik geloof het bijna niet haha, klinkt gewoon als een hoax

5 likes

Het mag en kan wel, maar de rechtbank vindt niet onder deze wet die nu gebruikt is. Dus het had wel langs de tweede/eerste kamer gemoeten.

13 likes

Mijn eerste gedachte was iemand heeft de NOS gehackt toen ik die push notification kreeg.

6 likes

Dacht even dat het de Speld was

3 likes

Ik wil hier niet meer wonen. Dat zon groep een zaak begint a la. Maar dat ze winnen. De fuck.

6 likes

Huh dit is toch té bizar?! Volgens mij was de avond klok best wel effectief (ok niet voor mijn feestende buren) het was hier in de stad zooo rustig. Terwijl het normaal elke avond / nacht af en aan van mensen/ groepen was.

Voor mijn gevoel komen we er zo over 10 jaar nog niet uit :sob:

6 likes

Ik ben gewoon sprakeloos. Vind het echt walgelijk dat zo’n groep naar de rechtbank gaat om de avondklok op te laten heffen en dat het dan nog lukt ook. Bah. Het is echt te moeilijk om je in Nederland gewoon een keer aan de regels te houden he? Lijkt wel alsof ze gewoon allemaal corona willen krijgen. Schaam me kapot.

25 likes

Hopelijk denken de anti corona personen nu niet dat herres trappen ervoor zorgt dat je je zin krijgt. Vind dit heel dubbel

6 likes

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2021:1100

Hier is het ook na te lezen

1 like

Holy shit wat stom dit.

(En secundair maar: dit gaat op mijn werk ook weer enorm veel gedoe geven, zucht).

1 like