Caronatopic #9

Ja dat vind ik echt heel erg lastig. Zoveel mensen wie enorm gaan doemdenken en hele complotten delen en doen alsof het kabinet het leuk vindt om ‘het volk te pesten’.

Ik hoop echt dat per 1 maart middelbare scholieren in ieder geval 1 volle dag per week naar school kunnen of elkaar elders kunnen treffen en onderwijs kunnen volgen.

5 likes

Echt precies de reden waarom ik Facebook van mijn telefoon heb gegooid. Echt een broeinest van viruswappies. En eerlijk, het boeit me ook helemaal niks wat Jan uit Appingedam vindt van de coronaregels. Word er alleen maar boos over als ik alles lees, terwijl het echt geen afspiegeling is van hoe de rest van de maatschappij erin staat in deze crisis. Roeptoeteraars roeptoeteren namelijk toch wel.

1 like

Ik merk die verschuiving sowieso om me heen, niet eens per se op sociale media. Iedereen is kritischer op het beleid voor mijn gevoel. Wordt misschien ook wel versterkt door de naderende verkiezingen waardoor alle keuzes onder een vergrootglas komen te liggen.

3 likes

Mijn ouders belden net dat ze morgen een vaccinatie krijgen! Ik wist niet dat ze al bij de categorie >65j zonder medische indicatie waren aangekomen.

16 likes

Ja mensen uit 1956-1957 gaan nu eerder met het astra zenecavaccin, 70igers bijv zijn nog niet geweest omdat die een ander vaccin moeten krijgen en ze nog niet bij die categorie zijn aanbeland. Dus het gaat niet helemaal van oud naar jong

3 likes

Hoe bedoel je? Als we allemaal gevaccineerd zijn, zou het raar zijn als de cijfers stijgen, toch?

Ik vraag me ook af hoe lang deze situatie nog houdbaar is. Op social media zie ik iedereen ook weer wang aan wang staan met vrienden. Mensen beginnen echt schijt te krijgen…

Mijn opa heeft in maart/april met corona in het ziekenhuis gelegen. Verder een paar collega’s en best wat vrienden ook. Moeder en zusje hebben het inmiddels ook gehad recent en nu blij dat mijn moeder het al heeft doorstaan, want ze is basisschooljuf en ze vertelde vandaag het volgende:

De hele school gaat weer helemaal sluiten vanaf aanstaande maandag, want er zijn nu al allemaal besmettingen onder kinderen. Die kinderen zitten in 4(!!!) verschillende groepen, verspreid over 3 leerpleinen…

Ben benieuwd hoe het op andere basisscholen inmiddels gaat nu ze weer eventjes open zijn

3 likes

Uit welke provincies komen de papa’s en mama’s uit ‘56/‘57 die al uitgenodigd zijn?

1 like

Zuiden der zuiden…
Volgende week woensdag krijgt ze de eerste prik!

1 like

Heb het even aan mijn moeder gevraagd of ze al iets hebben gehoord. Mijn ouders zijn uit die jaartallen! :crossed_fingers:

Die van mij ook, maar Zuid-Holland. Hoorde dat ze vanuit het zuiden naar boven werken.

Zeeland

1 like

Ah nog niks, maar kan ieder moment dus, want ze wonen in Brabant.

Astrazeneca gaat niet naar 65 plussers is besloten en geadviseerd. Maar komt nu wel in het land aan dus is er voor de groep 60 tm 65 gekozen die dat krijgen.

Die 65 plus doen ze in leeftijdsgroepen van boven naar beneden. Dus de 65 plussers moeten langer wachten helaas.

1 like

Volgens mij omdat astrazenica niet aangeraden wordt bij 65+ en die vaccinaties wel al binnen zijn en niet door de ggd gezet worden.

1 like

Oh zo, ja snap ik hoor! Van die nieuwe varianten word ik ook wel angstig. Maar het komt vast goed :kissing_heart:

1 like

Pffff mijn werk weer hoor… Deden we, voor het echt mocht, al illegaal afhalen in de winkel… nu viel m’n mond echt open. Vertelt mijn collega me dat er gisteren een klant (een vaste klant van ons die huizen verhuurt en inricht) ín de winkel is gelaten, hij heeft allemaal spullen uitgezocht en bij de kassa gezet. Later kwam hij terug en betaalde en nam het mee. Gewoon prive shoppen dus. Ook verkopen ze aan de deur dingen aan klanten die ter plekke iets willen kopen. Ik zelf weiger dat te doen.
Hoe moeilijk is het om je aan de regels te houden, en dat als landelijke keten.
Vorige keer heb ik meldingen gemaakt bij inpectie en gemeente maar er wordt niks tegen gedaan hoor. Dus ja, ik ga geen moeite meer doen nu iets te melden.

Klanten zelf kunnen ook irritant zijn . Je moet een tijdslot reserveren om iets op te halen, per kwartier. Komen de meeste mensen veel te vroeg of laat, waardoor er soms meerdere mensen tegelijk aan de deur staan. Of ze zeggen “ik kan alleen om 3 uur”. Dan zeggen wij nou er is alleen plek om 2 uur. “Ok is goed”. Komen ze alsnog om 3 uur :neutral_face:

5 likes

Haha doet me denken aan een collega die eind november ofzo nog dacht dat we in januari wel weer naar kantoor mochten want was ooit gezegd.

Ik zei nou met mazzel na de zomer een keer weer en hij helemaal verbaasd nee joh januari toch.

Ik heb voor mezelf in mijn hoofd dat we in 2022 somewhere wel weer normaal alles kunnen. Dan kan het alleen maar mee vallen :sweat_smile:

Ik hoorde ook van een vriendin die kapster is dat ze voor de eerste week van maart vol zit geboekt. Ik zo euh mag je alweer open dan? Nee dat niet. Okeee. Ik snap dat ze wilt werken maar dit kost je toch ook alleen maar onnodige tijd