Caronatopic #9

Ik snap t ergens wel. Kappers zitten bijvoorbeeld al weken dicht, maar de vaste lasten blijven doorgaan. Op een gegeven moment moet er ook iets binnen komen, vooral nu ze de staatssteun ook wel tozo, dat een lening is, ook weer terug moeten betalen. Zonder inkomsten gaat dat lastig. Lees bijvoorbeeld:

Voor sommige mensen is t geen kwestie van wel of niet naar kantoor gaan. Sommigen zitten al weken werkloos thuis. Natuurlijk ga je dan vasthouden aan versoepelingen. Ik ben echt bang dat alle lokale bedrijven er binnenkort aan gaan. Terwijl de KLM gewoon staatssteun krijgt, werknemers ontslaat en dan uitzendkrachten aanneemt. Om over de psychologische gevolgen nog maar even te zwijgen. Daarom snap ik wel dat mensen zich vasthouden aan lichtpuntjes.

10 likes

Jeetje ik roep eigenlijk al maanden dat half april de terrassen er wel weer zullen zijn (dit zou voor mijn werk inhouden meer dagbestedings en stageplekken, want meer werk te doen).
Maar jouw post, en het feit dat de besmettingen niet echt dalen in Nederland, doet me denken dat ik misschien zelfs daar te optimistisch mee ben :frowning:

Also m’n bril valt net achter de bank ik heb hiermee het nadeel ontdekt aan de bank net niet tegen de muur aan zetten, brb ff me rug breken.

1 like

Ja dat wel! Zij heeft alleen geen automatisch systeem dus misschien dat ik daarom er te veel moeite in zie.

Maar met een automatisch systeem is het idd makkelijker verschuiven en door klikken.

@Mango het financiele gedeelte snap ik zeker hoor. Ik ben alleen bang voor haar dat het dan weer een teleurstelling wordt als ze niet open kan. Ik hoop natuurlijk van wel want ze was actief aan het solliciteren voor een bijbaan vanwege geld. En zij is helaas niet de enigste die dit heeft.

2 likes

Hallo weet je nog vorig jaar in maart ofzo toen er werd gezegd mensen een paar weken thuis moesten werken 🥲🥲🥲

nu werk ik zelf niet echt thuis maar wel bijna iedereen om me heen en die moeten daar nog steeds om “lachen” hoe we dit allemaal toen niet wisten… mensen zaten tot juli nog op een kruk in de keuken met een doos als laptop houder want het zou tijdelijk zijn

12 likes

Ik wacht nog steeds op een juno

22 likes

Hetzelfde, ook het zuiden!

Hahah ja achteraf zo naïef, tuurlijk joh met 2 weken thuiswerken is de pandemie klaar. Maar goed misschien maar beter dat ik toen niet wist dat we een jaar later nog steeds in dezelfde shit gezeten zou hebben, want geen idee hoe ik het dan volgehouden zou hebben.

8 likes

Alleen Zeeland, Limburg en Noord-Brabant krijgen momenteel AstraZeneca geleverd. En dan moeten praktijken nog alles organiseren: selecteren, lokatie zoeken als de praktijk te klein is, uitnodigingen versturen… Dus kan nog eventjes duren.

Ja klopt helemaal! We waren toen allemaal zo naïef ook hier op t forum (gelukkig maar want indd wat je zegt, als we dit van te voren hadden geweten) Penny lane had laatst nog berichten teruggezocht.
Ik heb een van mijn eerste Corona nieuws screenshots bewaard die ik toen naar mijn moeder stuurde, hoe eng en erg we dit toen vonden want: boven de 100 besmettingen :scream:

6 likes

Haha ja en dat in eerste instantie alleen mensen uit Brabant thuis moesten werken en niet naar de uni mochten (of was dat alleen als ze klachten hadden)

9 likes

Ja soms beland ik per ongeluk in oude wat je even kwijt wilt topics uit februari vorig jaar en daar zie je mensen posten over brak zijn, feestjes, maar ook een tante uit Italië en daar is corona opgedoken oei spannend.

Ik weet ook nog zo goed, die eerste thuiswerkdag, scherm van werk mee, onwennig aan de keukentafel, voelde heel raar allemaal. En nu ken ik zowat niets anders meer

7 likes

Ah zo schattig

1 like

Pfft ja het zou me niet eens echt verbazen :frowning:
En wat moet dat moet uiteraard, maar ik had deze tweede golf veels te optimistisch ingeschat. (en dat terwijl ik 'm wel veel zwaarder vind, terwijl ik wel werk op locatie heb)

Hahah ik heb toen zoveel grappen over brabant gemaakt :sweat_smile: wist ik veel dat heel Nederland corona zou krijgen :rofl:

3 likes

Yay congrats! Wel vervelend dat je je zo beroerd voelt, beterschap :heartpulse: Was het het Pfizer vaccin?

1 like

Haha omijngod en het dan ook gewoon zelf tweeten, hoe dan :’)

3 likes

Zo oneerlijk inderdaad. Ik ken eigenlijk best veel mensen die hun baan kwijtgeraakt zijn of hun zaak gesloten hebben. Ik volg best veel economisch nieuws en bloggers, en het lijkt er sterk op dat dit nog maar het begin is en het ergste nog gaat komen.

Yes, eerste vaccinatie gehad :partying_face::partying_face::partying_face:

20 likes

Ik kan er niet bij dat NIEMAND bedacht van goh is dit wel handig??

Ik zit op m’n besloten insta met 120 volgers helemaal na te denken welke foto’s ik wel en niet plaats (vb: ik sliep half jaar geleden bij een vriendin in een land met geel reisadvies, maar plaats dan geen foto van ons samen)

Maar Wopke is minister, maakt deel uit van de coalitie en is lijsttrekker in verkiezingstijd en bedenkt zich niet dat het misschien niet zo handig is om een foto te plaatsen van iets dat de rest van Nederland op dit moment niet kan/mag doen?

Ik ben ook niet heilig zoals je aan het voorbeeld kan zien, maar hij heeft toch wel echt een voorbeeldfunctie.

7 likes

Ja echt bizar. En vooral ook zeggen hoe goed sporten wel niet voor je is, nou Wopke, het merendeel van de sportfaciliteiten is gesloten. Voor het normale publiek dan hè, blijkbaar mag je als minister wel de baan op.

Voelt een beetje hetzelfde aan als Cynthia die ons lekker digitaal meeneemt naar Curaçao, die vibe heeft het

8 likes