Huh wat zijn deze mensen aan het doen?
Dank je wel. Lief bericht, doet me goed!
@Danielle voor de meeste krapteberoepen is scholing nodig. Ik heb heel wat moeten solliciteren en heb net pas ander werk. Het is echt niet zo makkelijk om maar wat anders te gaan doen.
Ik heb zelf ook mee gedaan met het ‘ik leer door traject’ wat bedacht was om te helpen naar een nieuwe baan, via omscholing. Het was fijn om met een loopbaancoach te praten, maar de vergoeding/subsidie die je zou krijgen om daadwerkelijk om te scholen blijkt nu ineens op te zijn.
Ik heb nooit last van bijwerkingen na een vaccinatie, maar natuurlijk wel weer bij deze hoor, net nu er ziekmeldingen zijn en ik dus dubbele diensten draai
Pffff even zeiken maar ik zit WEER in thuisquarentaine vanwege contact met een (achteraf) positieve patiënt op t werk maar ik ben hier ZO klaar mee. #rantmodusuit
Ik krijg donderdag of vrijdag m’n tweede Moderna-vaccin! Yaaay… Verandert verder natuurlijk geen reet aan mijn leven, maar voelt toch goed!
Dinsdag geloof ik!
Ja dinsdag, een week voor de huidige maatregelen aflopen.
In het afgelopen jaar is iedereen virologie gaan studeren denk ik?
Tjonge jonge, laten we het maar mooi overlaten aan de experts!
Hopelijk laten de experts zich niet te veel beïnvloeden.
Ik vind het persoonlijk wel relaxt dat de maatregelen hier (FR) nu al best wel lang min of meer hetzelfde zijn. Niet dat het niet lastig is, maar ik merk dat het steeds veranderen, moeten volgen van persconferenties, aanpassen aan de nieuwe regels, etc. enorm vermoeiend is. Het geeft wel rust dat dit nu gewoon de situatie is.
Denk niet per se dat dat het punt is maar het zegt wel iets over het draagvlak voor de maatregelen toch. En dat is wel nuttige kennis om te hebben bij het bepalen van maatregelen, als niemand zich eraan wil houden kun je misschien beter met andere dingen proberen de besmettingen te laten dalen.
Zie ik op het forum ook trouwens want jan en alleman post inmiddels zonder enige gene over meerdere personen per dag zien, terwijl eerder het overgrote merendeel toch vrij braaf de maatregelen leek te volgen.
Ja dit inderdaad! Ik merk in mijn omgeving de afgelopen 1.5 week een enorme kanteling in steun voor de maatregelen. Denk dat de overheid daar echt iets mee moet en extra stappen moet zetten om de noodzaak van de maatregelen nog beter uit te leggen. Als blijkt dat de uitleg de zorg niet overbelasten niet meer voldoende is dan moet je daar toch iets mee? Het gaat dan niet om de vraag of dat wel of niet de juiste koers in het beleid is om de zorg niet te overbelasten, maar wel om hoe je hiertoe komt. Ik kan bijvoorbeeld echt niet begrijpen waarom er geen gedragswetenschappers en communicatiewetenschappers in het OMT zit. Wellicht kan je met minder maatregelen wel hetzelfde effect behalen als mensen zich er beter aan houden. Maar dan moet je wel kijken naar hoe je mensen kan bewegen zich daaraan te houden en hoe je over het beleid communiceert.
Edit: ik bedoel btw niet dat daar helemaal niet over wordt nagedacht, maar ik begrijp niet dat dat niet mee wordt genomen in het OMT en het bepalen van het beleid en het niet alleen in de stap achteraf (het communiceren over het dan al bepaalde beleid) wordt gedaan.
moet zeggen na twee maanden geen sportschool zou ik ook wel willen dat die weer open gaat, puur om ergens heen te kunnen. Kan zoveel willen maar als het niet mag, dan mag het niet. Ben wel benieuwd naar dinsdag en wat er vandaag of morgen nog “uitlekt”
Ik ging plasma doneren en het was eigenlijk gewoon druk. Allemaal banken lagen vol met mensen die doneerde. Moet zeggen dat ik er van te voren gewoon zin in had en het als een uitje zag. Corona doet echt rare dingen! Na 45 min aan het apparaat was ik wel weer klaar met zoveel mensen om mij heen, dat wel.
Ik vraag me echt af of mensen die de steun voor de maatregelen verliezen beseffen dat nu versoepelen met risico op verdere besmettingsgroei, betekent dat we bij groei (en die ga je sowieso hebben als je kijkt naar hoe men zich nu gedraagt) een onwijs probleem hebt dat je echt niet meer aanpakt met deze maatregelen. Het is niet zo dat er nog veel andere minder zware maatregelen mogelijk zijn. Ik denk dan steeds: wat willen deze mensen dan? Denk echt: we zitten hier gewoon nog echt wel even in, leg je erbij neer, vechten is vermoeiend.
Ik dacht echt wat lullen jullie nou dinsdag is echt geen week voor 2 maart. Maar dat is wel gewoon al. Tijd vliegt😂
Denk dat hoogstens iets voor middelbare scholen wordt gedaan.
Zie er ook echt tegenop als de winkels weer open gaan. Hoewel we van oktober tot december ook wel zoveel besmettingen hadden, maar toch.
Al is hoe we nu werken ook totaal niet veilig. Met een man of 10/12 aan t werk zonder mondkapjes. En ja in theorie zou je afstand kunnen houden maar in de praktijk niet.
Toch maar maandag de huisarts bellen om niet mis te grijpen met t vaccin.
Bij de cijfers denk ik joe einde van de wereld komt eraan.
En dat lees ik dit en zie je percentage positieve testen daalt. Dus dat is prima. Maar er is veel meer getest. Maar nu snap ik t gewoon niet meer wat dit nou betekent. Gaat t kut of valt t nog mee?
Denk eerder dat als t niet meer dagelijks gemeld wordt er meer mensen zijn die nog losser worden. Al zullen de mensen die t niks boeit t sowieso niet lezen.
Ik zou persoonlijk juist onrustig worden als t maar 1x per week was. Zie trouwens nu dat t van gister is. Die man is vast aan genieten van t weer vandaag .
Als er meer getest wordt, maar minder uitslagen positief zijn dan is dat natuurlijk gunstig. Maar het algemene gevoel is dat het binnenkort weer kut is.
Ik heb een brief gekregen met uitnodiging voor vaccin maar hij is bij mn oude huis bezorgd. En ik denk dat het is omdat mn bmi 40+ is maar ik voel me schuldig. Dus ik ga de brief zo maar ophalen en dan kan ik er niet meer omheen