Waar voel je je schuldig om?
Hè, waarom zou je je schuldig voelen? Uit onderzoek blijkt dat op populatieniveau mensen met een BMI>40 een groter risico lopen om ernstig ziek te worden als ze corona krijgen. Net zoals mensen die ouder zijn en daarom eerder gevaccineerd worden. Het is niet alsof je een vaccin inpikt die een ander meer ‘verdient’.
Nee joh mega chill, jij bent toch ook onderdeel van de groepsimmuniteit. En het is voor je eigen (en iedereens) veiligheid, lekker nemen die prik
Ik hou me helemaal niet zo goed aan de maatregelen als dat anderen doen en dan word ik lekker gevaccineerd en jullie niet. Dat voelt gewoon heel erg lullig
Joh we komen allemaal aan de beurt en ieder extra persoon die is gevaccineerd is er een. En als je veel mensen ziet moet je maar denken dat dat straks minder erg is omdat je dan niemand meer kan besmetten. Dus niet schuldig voelen en genieten van je prik haha
Ik ben ook dik, ik mag ook. Moet alleen nog ff bellen of ik wel op de lijst sta.
Ik voel me eerder schuldig als ik op de ic lig en ze moeten mij met mn kilo’s omkeren. Dat lijkt me zo erg.
En natuurlijk is t kut dat bepaald zorgpersoneel niet gevaccineerd wordt. Maar helaas is t systeem niet perfect. Zo worden er nu ook 63 jarigen eerder gevaccineerd dan 65 plussers. Het belangrijkste is denk ik dat er gevaccineerd wordt.
Oke ik heb de brief maar de oproep van mn ha zit er niet bij. Dus nog geen datum. Hmm
Ik was na mijn werk dus even naar Scheveningen gegaan om van het weer te genieten. Ik was in de war met de dagen, dacht dat het maandag was en wel rustig zou zijn. Maar wow, corona bestond daar gewoon niet? Onwijs lange rijen overal, niemand hield afstand en zelfs in de passage en supermarkten werden geen mondkapjes gedragen. Er liep wel politie rond maar er werd helemaal niemand aangesproken
Ik stond er echt van te kijken zeg, het was echt niet prettig.
Hahah convenient
Misschien dachten ze allemaal dat het maandag was
Hahaha ja het is mijn eerste werkdag van een reeks en raak dan door de war. Als ik dit geweten had was ik echt niet gegaan, wat een ellende daar.
Omg… dus waarschijnlijk toch de kappers
De regering wilt misschien ook weer een knipbeurtje!
Nog 3 weken avondklok ughhh. Had niet anders verwacht maar toch kut. Helemaal als het lekkerder weer wordt. Hopelijk werkt het goed en verlengen ze het daarom
Dit. Ik snap ook echt niet dat best veel mensen dit lijken te denken, want dat is ook niet waarschijnlijk nu. Beter gaan ze dat nog meer benadrukken voor het geval mensen nóg meer schijt gaan hebben aan de rest.
En ‘door de avondklok te verlengen kan er op andere vlakken versoepeld worden en kan de kapper weer open’… Naar mijn weten zien de cijfers er de laatste week/weken helemaal niet zo goed uit, dus dat er überhaupt een versoepeling komt verbaast me. En eerst steeds roepen dat de avondklok de eerste maatregel is die weer van tafel geveegd wordt bij versoepelingen, en dan heeft nu ineens de kapper prioriteit. Met dat soort uitspraken die je vervolgens niet nakomt nemen mensen je ook steeds minder serieus.
Al is het fijn voor de kappers(branche) natuurlijk economisch gezien, maar het is weer zo tegenstrijdig. Het viel me trouwens van de week op dat 3 vrouwen die ik ken vers gekapt waren (valt op want sowieso kort kapsel), dus dat was voor mij wel een bevestiging van een artikel dat ik eerder las dat veel kappers nu gewoon “illegaal” aan het werk zijn en aan huis komen.
Het is natuurlijk nog te vroeg voor Sinterklaas Dijkhoff.
Kapper is echt het laatste wat mij boeit. Ik heb zelf een schaar en youtube.
En voor wie moet ik er goed uit zien? Niet voor de boys in de club
Omg feest Er staan zoveel kappers op omvallen inclusief een vriendin van me en collega’s dus echt blij als dit klopt! Al mogen we maar 1 klant per uur knippen zijn we al blij.
Denk dat Arie Boomsma niet meer blij was met z’n coupe.
Ja er staan zeker meer ondernemers op omvallen erg genoeg. En wat mij betreft zijn “wij” kappers niet beter of anders dan andere beroepen? Ik ben gewoon heel blij voor collega’s en vrienden die het moeilijk hebben. Als het kabinet had gekozen voor langer gesloten had ik dat ook zeker begrepen.