Caronatopic #9

God dit is zo ongemakkelijk. Ik sta in de vaccinatierij tussen de oudjes. Ik zie twee andere dikke mensen die geen 75+ zijn. Dit is echt de walk of shame van des levens hoor. Maargoed ik camoufleer mezelf gewoon als bejaarde en dan komt het wel goed :+1:t2:

14 likes

Rollator meegenomen?

Haha nou hopelijk zijn het toch onbekenden, dus boeiend! En al waren het bekenden… Ergste wat ze kunnen doen is OvEr jE gAaN pRatEn

2 likes

Yesss

76 likes

Hij zit erin!!!

91 likes

De tekst op dat kaartje (zorgvuldig bewaren) bij opleveren dat ik de kaart op een ‘logische’ plaats opberg en het dan nooit meer terug kan vinden. (Ik zet tegenwoordig dan in mijn telefoon waar het ligt.)

7 likes

Yes girlll! :raised_hands:t2: :tada:

of als je een vaccinatiepaspoort hebt het daarbij bewaren of erin plakken (maar dat zal wel niet mogen;))

1 like

78 likes

Gewoon doen. Ik woon in Noord Holland en een vriendin werkt als doktersassistente en ze kijken er echt niet gek van op. Gewoon doen anders blijft t zo’n ding wat je moet doen. Ik had gewoon een raar wijf aan de lijn.

3 likes

Ja ik ook. Dus maar gewoon gedaan. Had nog hoop voor maart maar googlede even en die hoop is weg😂.

1 like

Waarom doet t RIVM zo negatief terwijl alle cijfers op zich redelijk positief zijn? Ja er zijn meer absolute gevallen maar het percentage positieve tests is flink omlaag gegaan. Ook het groeipercentage is van 20% naar 7% gegaan. Ja de R is omhoog maar dat gaat over de week van 12 februari en is dus niet echt wat zeggend over nu toch? Ziekenhuisopnames lijken stabiel wat ook goed is na de stijging van afgelopen weken.

Ik wil gewoon een beetje positiviteit RIVM, is dat nou zo moeilijk?

5 likes

Nee de R stijgt en zit inmiddels weer boven de 1, kreeg er al pushberichten over vanmiddag

1 like

Het percentage positieve tests zat op 11 nu op 8.9. Alleen omdat er veel meer getest is zijn er meer gevallen. En de afgelopen 2, 3 dagen zitten we onder t weekgemiddelde. Dus wie weet volgende week ook een echte daling.

3 likes

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het RIVM het nu negatief inziet terwijl de R van 12 februari is… dat is 2,5 week geleden.

2 likes

Ik geloof wel dat haar aanname een kern van waarheid heeft, maar de regel is natuurlijk quarantaine en dan testen op dag 5, als je negatief bent eruit. Dus ze kan stellen wat ze wil, maar dat ze niet in quarantaine ‘moet’ is natuurlijk onjuist

Volgensmij kun je dat ook redelijk makkelijk vervalsen? Waren dacht ik al valse testuitslagen getoond.

Partypooper RIVM :stuck_out_tongue:

Ik lees hier trouwens vaker dat een lager percentage positieve testen goed is ook al is het relatieve aantal besmettingen hoger. Kan iemand mij dat uitleggen? Het kan toch ook gewoon zijn dat mensen nu eerder testen doordat het griepseizoen is en er dus meer mensen met klachten rondlopen? En er worden bijv hele klassen getest bij 1 besmetting. Dan is het logisch dat het percentage positieven omlaag gaat, maar als het absolute aantal besmettingen toe neemt lijkt me dat nog steeds slecht nieuws…

Ik zie nu dat ze de medische indicaties hebben opgesplitst. Eerst hoog-risicogroepen vanaf maart, daarna overige medische indicatie vanaf mei… ik heb de afgelopen drie dagen elke dag naar de vaccinatie volgorde gekeken en het veranderd ook echt iedere dag.

1 like

Ik snap het niet meer zo goed. Mijn moeder is risicogroep met meerdere auto immuun aandoeningen en diabetes, maar volgens dit schema komt ze alleen vanwege haar leeftijd (60) in aanmerking voor sneller vaccineren, toch? Vanaf half februari met Astra zeneca?

Klopt het dat er boven de 60 geen onderscheid meer wordt gemaakt of diegene daarnaast last heeft van aandoeningen die het risico op gevaarlijk verloop vergroten? Dat zie ik nergens in de routekaarten, maar het lijkt gevoelsmatig zo onlogisch.

Mijn vader is bijv. 66 en hartpatiënt. Als boven de 65 van oud naar jong wordt gewerkt, is hij dus pas in de laatste groep aan de beurt. Misschien wel nog een stuk later dan bijv. iemand van 55 met een hartaandoening, waar ze in maart mee gaan starten. Dat lijkt zo gek haha (al ben ik misschien niet heel objectief)