Hoe bedoel je besmetten met je vaccin?
Ik vind het echt raar dat mijn moeder nog geen uitnodiging heeft gehad terwijl allemaal mensen om haar heen die jonger zijn ( niet medisch) nu wel een uitnodiging krijgen.
Ik verdenk haar er BIJNA van dat ze de uitnodiging heeft genegeerd.
Nee je hebt geen corona, je immuumsysteem is gewoon hard aan t werk en daardoor voel je je bleh.
Daarentegen kan je ook gewoon corona hebben opgelopen al is de kans dat t van je vaccin is 99.99%.
Mijn vriend heeft hetzelfde. Is afgelopen vrijdag langere tijd in direct contact gekomen met een collega die zaterdag positief testte. Afgelopen maandag startte hij bij zijn nieuwe werkgever, daar de situatie uitgelegd en ze gaven aan dat hij gewoon kon gaan werken, omdat hij en die collega geen huishouden vormen?? Echt heel rare regeling, maar goed wat ga je doen op je eerste dag. Heeft besloten maar gewoon te gaan, en verder alleen maar thuis te blijven. Dus dat doen we nu maarđ
Even het protocol van jullie ziekenhuis opzoeken en dat bespreken met je leidinggevende. Het gaat hier ook om jouw gezondheid dus zelf actief opstellen en nagaan wat de regels zijn. Als ik naar ons protocol kijk is het 10 dagen werkverbod voor je collega.
ja ik heb nu toch corona in me ofzo? dus ik weet niet, als ik nu op iemand hoest of ze het dan ook kunnen krijgen haha
Er zat in deze vaccins toch geen deel ziekteverwekker? Dat was toch juist een nieuwe technologie.
Mijn schoonmoeder moest ook in quarantaine: persoonlijk danâŠin haar privĂ©leven. En wel gewoon komen werken in het ziekenhuis. Verschil is alleen dat ze een nauw contact was en niet een besmette huisgenoot had.
Je kan niet iemand besmetten door het vaccin, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Er zitten geen dode of verzwakte virusdeeltjes in dit vaccin dus je hebt geen corona in je. Wat wél kan is dat je al corona hebt opgelopen voor je gevaccineerd bent en zo anderen kan besmetten. Als je corona-gerelateerde klachten hebt, zou je je misschien kunnen laten testen? Want van een vaccin ga je niet hoesten, koorts kan wel door het vaccin komen.
@Luzarl er zit altijd een deel ziekteverwekker in een vaccin, of mRNA wat uiteindelijk wordt omgezet in deel van een ziekteverwekker. Omdat het alleen geen volledig virus is (en ook echt bij lange na niet) kan het zich niet verder verspreiden door je lichaam en al helemaal niet naar andere mensen. Als je een mRNA-vaccin hebt gehad heb je alleen stukjes van het spike-eiwit in je lichaam, terwijl het virus in totaal volgens mij uit 29 eiwitten bestaat. Als je je een beetje ziek voelt is dat inderdaad je immuunsysteem wat op dat ene eiwit reageert. Mocht je echt luchtwegklachten krijgen zou ik me wel laten testen denk ik, want lijkt me niet van het vaccin te komen.
Oke top! Dankjewel!!
ja! sterker nog, de GGD in deze regio is al bezig met mensen uit te nodigen uit de jaren na haar geboortejaar.
euwwwww da wist ik niet ( shame on me dat Penny beter op de hoogte is van het vaccinatiebeleid in Nederland dan ik).
Ik hoop vooral dat hij gelijk heeft met zân normale vakantie deze zomer (eigenlijk moet hij dit soort dingen helemaal niet zeggen want hij weet dat natuurlijk ook niet zeker en veel mensen nemen alles wat hij zegt voor waarheid aan en dan heb je weer valse hoop en frustratie straks enzo maar ik hoop het zoooo)
Juli klinkt al zoveel beter dan ergens in de herfst wat eerst de voorspelling was
Ik moest er een beetje van huilen
Ik word zo blij van deze berichten, kan ook bijna janken. Hopelijk wordt het Janssen vaccin ook medio deze maand goedgekeurd en dan kan het helemaal versneld worden. Ik las dat Nederland ruim 11 miljoen doses heeft besteld, dat Janssen na goedkeuring meteen kan leveren én er is maar 1 prik nodig. Ik val in de doelgroep die Janssen zou krijgen.
Janssen is ook 60 procent effectief in voorkomen van coronabesmetting (net als AstraZeneca) maar 100 procent effectief in beschermen tegen ziekenhuisopname. Dus dan zouden we écht moeten kunnen versoepelen. Ik manifesteer
dat leveringsproblemen (bij eender welke producent) geen roet in het eten gaan gooien.
Ik moet zo weer testen en voel me echt niet lekker. Maar denk niet dat ik corona heb, kan me dat gewoon niet voorstellen haha
Wanneer is er eigenlijk weer een persconferentie gepland?