Caronatopic #9

Volgens mij volgende week dinsdag

Volgende week maandag, dus 8 maart.

1 like

Ik dacht juist dat als je met een besmet iemand in contact was gekomen, je na de incubatietijd van 5 dagen meteen moest laten testen :thinking: en dan in quarantaine tot de uitslag of klachten… snap er soms niks meer van hoor haha

Blijf in uw kotssssssssss
Snotneusssss Snotneus.

1 like

Ja, dat is ook zo… alleen kunnen werkgevers blijkbaar hun eigen plan trekken :sweat_smile:

T optimisme van gister kan ook wel weer de kast in met de cijfers van vandaag. Noord holland noord gaat ook lekker los.

2 likes

Mijn collega was ook in contact geweest met een besmet familie lid, ik heb hem maandag gezien, zijn familielid testte de dag erna positief.
Mijn collega heeft toen ook getest binnen die 5 dagen omdat hij dan wel wist dat ie voor ons niet besmettelijk was op maandag…
Hij kan natuurlijk alsnog straks wel een positieve test krijgen.
Maar op het moment dat ik met hem werkte was hij niet besmettelijk in ieder geval.

Dan koekje van eigen deeg… misschien kan je haar iets uitleggen over haar werk?

1 like

Wat een jankballen. Ze zeggen dat bij de ontwikkeling gebruik is gemaakt van foetale cellen afkomstig van abortussen ā€œhet ergste kwaadā€.

Ik heb een corona-vraag, misschien weet iemand dit toevallig. Hoe lang blijf je gemiddeld het corona-virus bij je dragen na een besmetting/positieve test? Ik ging een beetje op zoek op internet, maar kon er weinig over vinden. Er is vast geen rechtlijnig antwoord op te vinden, zal uiteraard per persoon en de heftigheid van de besmetting afhangen. Maar ben toch benieuwd haha.
Las wel dat een PCR vrij snel als positief gemarkeerd wordt (waarbij er wel een score is, maar die krijg je als geteste niet te zien bij de GGD). En dat er bij milde klachten over het algemeen ook wel een lagere score is. Maar geen idee hoe lang je dan ongeveer nog positief test…

Ik ben dus gisteren positief getest met zeer milde klachten (vandaag zo goed als over al), maar blijf dus sowieso een week in isolatie volgens de richtlijnen. Zo volgende week naar een testfestival waarvoor ik uiteraard negatief moet testen vooraf en ben heel erg benieuwd of dat überhaupt nog een reële optie is.

Ik denk dat er geen peil op te trekken is. Wij testen best regelmatig mensen in het ziekenhuis om te zien of ze naar de reguliere afdeling van een verpleeghuis of revalidatieinstelling mogen, dan zijn ze op ziektedag 14 of verder en nog niet helemaal opgeknapt, de meesten testen dan negatief, maar sommigen toch positief. Niet per se gerelateerd aan hoe ziek die mensen dan zijn geweest, of aan hun medicatie of voorgeschiedenis.
Ik zou (als je tegen die tijd ten minste 24 uur klachtenvrij bent geweest) gewoon die test doen van tevoren en als je dan nog positief blijkt is het jammer, maar er bestaat wel een kans dat je negatief test.

Dit is ook gewoon zo heerlijk om te zien na al die anti corona meuk die ons om de oren vliegt. Wat een vrouw!

Ah thanks voor je antwoord! Ga het inderdaad gewoon aankijken en volgende week testen, hopelijk pakt het goed uit… Als het bij deze klachten blijft ben ik sowieso al opgelucht

En met die baarmoederhalskankerprik is ook niks mis.

Tenzij je graag baarmoederhalskanker wil krijgen. Dan wel.

52 likes

Ik proestte m’n wijn uit bij dat laatste hahahaha

Ik was nog wel nieuwsgierig trouwens (voel je vrij dit te negeren als je geen zin hebt hier nog meer over te praten!), hoe zit dat met de twee vaccinatie van mensen die nu ā€œrestjesā€ krijgen (dus die je eind vd dag oproept als je over hebt), komen jullie dan niet snel met de tweede vaccinatie in de knoop? Of valt dat mee?

2 likes

Nee, want we krijgen over 4 danwel 12 weken (afhankelijk van Pfizer voor instellingen of AstraZ voor onze doelgroep) precies dezelfde hoeveelheid geleverd, dus daar kunnen dan ook weer precies evenveel mensen uit gevaccineerd worden.

Mensen die deze eerste ronde niet gevaccineerd worden, kunnen niet ineens de tweede ronde wel komen, want die gaan we gewoon niet uitnodigen, plus je moet je vaccinatiebewijs van ronde 1 meenemen dan…

Dus komt altijd goed!

2 likes

We hebben inmiddels 293638 covid-labels in ons systeem en mensen die om een medische reden niet kunnen komen (corona, quarantaine, operatie, opname) labelen we en gaan we proberen alsnog zsm wel te vaccineren.

Mensen die nu weigeren omdat ze helemaal niet willen, of denken dat er ruimte is om dit jaar liever een ander vaccin te willen (?!) of denken dat werk of vakantie (?!) belangrijker is, die hebben pech gehad.

Edit: ook zo veel zin om te zeggen: ja volgens mij heeft u de kans gehad, nu heeft u pech. Wat zijn mensen soms toch kut.

21 likes

Afgelopen 24u waren geen lachertje helaas :sweat_smile: Vannacht niet kunnen slapen van de koorts (39,8 op zijn hoogst), rillen en zweten tegelijk, mijn hoofd leek te ontploffen… Maar begin er nu door te komen, ik denk dat ik morgen wel terug in orde ben!

Ohhh wow ja super logisch eigenlijk. Gelukkig maar!

Ik heb alleen een beetje hoofdpijn gehad en ik ben haast bang dat het niet werkt :joy: