China webshoptopic

Dus als ik iets van 1,50 bestel, dan komt er sowieso 4 euro bovenop?

1 like

Wss wel. Maar als je bijv meerdere dingen bij de zelfde winkel koopt , of een aantal dingen in je mandje doet en op de zelfde dag besteld dan krijg je dat in 1 pakket en dan betaal je 4 euro over 1 zon pakket.

1 like

Dat klinkt logisch inderdaad.

Oh vier euro valt inderdaad nog reuze mee. Had echt 13 euro die ze nu al hebben verwacht.

En kun je er dan ook nog tussenuit gehaald worden en 40 euro moeten betalen? Of is dat alleen met nepspullen etc?

1 like

Kan vast wel ik denk dat ze nog wel eens steekproeven gaan doen

Weten jullie of het door de nieuwe btw regeling ok NOG langer kan duren voor je het pakketje ontvangt, omdat deze dan voor beoordeling bij doaune blijft liggen bijvoorbeeld?
Dat is nu wel eens het geval, zo irritant.

1 like

Ik had nog op de valreep dingen besteld en die kwamen de eerste week van juni gewoon aan zonder gedoe. En nu heb ik ook iets besteld wat er 10 dagen over moet doen rn dat gaat ook allemaal goed.
Ik weet niet of je iets groots hebt besteld misschien is dat verdacht volgens de duane.

Ik bedoelde eigenlijk vanaf 1 juli waarbij die inklaring BTW kosten worden berekend, ergens wordt dat bepaald, bij douane? Als ze dit voor ieder pakketje moeten administreren zal de levertijd ook langer duren verwacht ik?

1 like

Oh ik dacht dat dit al zou gelden vanaf 1 juni.
Ik weet ook niet precies hoe dat gaat werken.

Wat ik ook zit te bedenken, ik denk dat sowieso veel producten duurder zullen worden door deze regeling.
Misschien dat 80% vanuit de EU wordt geimporteerd door bedrijven/consumenten etc. En ergens moet dat toch in de prijs worden terugverdiend. (vaak was het aankoopbedrag natuurlijk al boven de 22 euro voor bedrijven neem ik aan, maar als ze nu meer controleren, zal er ook meer geld vrijgehouden moeten worden voor invoerrechten etc)?

Ik krijg nu gewoon pakketjes binnen van na 1 juni en ik hoef niks extrad te betalen. Of is dat pas na juli

1 like

Dat is inderdaad pas na 1 juli

1 like

Heb je daar al een rekening voor gehad dan? Het is nog geen juli en ik moet het allemaal nog maar zien.
Het komt ook steeds vaker voor dat kleinere pakketjes worden gebundeld en je die samen toegestuurd krijgt. Maar ik vind dat bestellen op Ali nu veel minder aantrekkelijk gemaakt wordt.

3 likes

Ik ook, maar dat is volgens mij precies de bedoeling haha!

11 likes

Jaa sommige dingen kan ik hier gewoon niet vinden. En zijn met die 4 euro extra nog steeds goedkoper als op andere webshops die net zo goed dingen uit china enzo verkopen.

Elastiekjes en prularia wat ik bij de action kan halen koop ik er soieso niet. Maar ik laat er bijv stoffen bedrukken of ik zoek speciale fornituren enzo.

2 likes

Ik vind het dubbel, ik bestel liever rechtstreeks via Ali zodat ik weet waar het vandaan komt dan via een dropshipper waarbij wordt gedaan alsof het aan alle EU-regels voldoet… maar ik hoop wel dat de grote pakketjesstroom (prullaria, maar zo lekker goedkoop) hiermee misschien een beetje wordt teruggedrongen

4 likes

De nieuwe regels zijn niet alleen dat je voor import dat extra geld betaald maar ook voor export naar andere EU landen etc zijn allemaal nieuwe regels. Dus veel dropshippers zullen (hopelijk) omvallen.

2 likes

Ik vrees dat dropshippers hier geen last van krijgen. Mensen bestellen alsnog bij de dropship en betalen dan later de belasting bij bezorging.

De dropshippers hebben hun geld dan al en zullen je niet meer te woord staan.

2 likes

Zo irritant. Ik heb iets besteld op ali (een efile voor mijn nagels omdat mijn oude de geest op heeft gegeven) en ervoor gekozen om die vanuit Spanje te laten versturen. Ik heb hem snel nodig dus Spanje is dan sowieso sneller, zou er namelijk binnen een week moeten zijn EN geen extra kosten want binnen de EU.

Alleen nu heeft die stomme verkoper mijn pakket vanuit Amerika verzonden en heb ik dus na een week nog steeds geen pakket. De tracking doet het niet én waarschijnlijk dadelijk ook nog extra kosten.
Heb al contact opgenomen aangezien de tracking ook gewoon niks doet maar het enige wat ze zeggen is “dear buyer please be patient”

Echt rot op hoor