Ik ook, maar dat is volgens mij precies de bedoeling haha!
Jaa sommige dingen kan ik hier gewoon niet vinden. En zijn met die 4 euro extra nog steeds goedkoper als op andere webshops die net zo goed dingen uit china enzo verkopen.
Elastiekjes en prularia wat ik bij de action kan halen koop ik er soieso niet. Maar ik laat er bijv stoffen bedrukken of ik zoek speciale fornituren enzo.
Ik vind het dubbel, ik bestel liever rechtstreeks via Ali zodat ik weet waar het vandaan komt dan via een dropshipper waarbij wordt gedaan alsof het aan alle EU-regels voldoet… maar ik hoop wel dat de grote pakketjesstroom (prullaria, maar zo lekker goedkoop) hiermee misschien een beetje wordt teruggedrongen
De nieuwe regels zijn niet alleen dat je voor import dat extra geld betaald maar ook voor export naar andere EU landen etc zijn allemaal nieuwe regels. Dus veel dropshippers zullen (hopelijk) omvallen.
Ik vrees dat dropshippers hier geen last van krijgen. Mensen bestellen alsnog bij de dropship en betalen dan later de belasting bij bezorging.
De dropshippers hebben hun geld dan al en zullen je niet meer te woord staan.
Zo irritant. Ik heb iets besteld op ali (een efile voor mijn nagels omdat mijn oude de geest op heeft gegeven) en ervoor gekozen om die vanuit Spanje te laten versturen. Ik heb hem snel nodig dus Spanje is dan sowieso sneller, zou er namelijk binnen een week moeten zijn EN geen extra kosten want binnen de EU.
Alleen nu heeft die stomme verkoper mijn pakket vanuit Amerika verzonden en heb ik dus na een week nog steeds geen pakket. De tracking doet het niet én waarschijnlijk dadelijk ook nog extra kosten.
Heb al contact opgenomen aangezien de tracking ook gewoon niks doet maar het enige wat ze zeggen is “dear buyer please be patient”
Echt rot op hoor
Ik heb gister wat ontvangen van ali via de post en hwb niks extras hoeven betalen.
Oohjaa dat kan ook haha chill
Maar ff voor mn eigen duidelijkheid he haha die extra kosten zijn alleen btw kosten toch? Dus stel je koopt iets van 9eu moet je uiteindelijk 11 betalen? Of komen er nog andere kosten ook bij?
Ali werkt met het eenloket systeem.
De grote speler AliExpress gaat in ieder geval de btw al bij de bestelling inhouden. “Vanaf 1 juli zullen wij bij EU-consumenten btw berekenen en dat doorsluizen naar de relevante belastingautoriteiten”, zegt het bedrijf in antwoord op vragen van de NOS.
Oeh heel benieuwd naar het eindresultaat!
Ik ook!
Af! Was niet zo moeilijk. Alleen niet iedere keer zin om te bouwen haha. Vind hem leuk zo. Nog wel ff 10 keer opnieuw schikken in de vaas.
Heel even een vraagje, ik denk dat het zo is maar even voor de zekerheid. Nu met de inklaring gaat het Ali pakket naar een postnl punt vanwege die kosten die je moet betalen, toch?
Nee hoor je betaalt de btw direct bij afrekenen op Alie. Kijk maar naar alle kosten bij het afrekenen.
Ja, de btw heb ik betaald. maar ik dacht dat je dan nog die 4 euro inklaring moest betalen. maar dat is dus niet zo?
Nee ik tot nu toe niet iig en heb al een aantal dingen besteld en gekregen.
Edit: volgens mij betaal je alleen inklaringskosten als postnl de btw voor je moet innen. Maar dat doet ali dus al.