Chipstopic

Speciaal voor dit topic maar hier eens online. Liefde voor chips en mijn stage is daardoor dus ook geweldig. Bijna dagelijks een andere smaak :smiley:

Mijn all time favorite: Lays oven baked paprika (echt, ik zou een moord doen voor die dingen)

Qua sensations ben ik de Mexican pepper + de Thai sweet chili gaan waarderen. Gister had ik de sweet paprika, die viel tegen. Ook de colours zijn wel een favorietje, maar stiekem alleen om de roze chippies.

De normale chips ben ik door het te veel eten ervan minder lekker gaan vinden, same voor doritos.

De poppables en mixups zijn leuk, al vind ik vooral die grids en bugles lekker. Al hou ik sowieso wel van bijna alle soorten chips, dus regelmatig kies ik de hamka’s of nibbits. Echt, ik hou van mijn leven.

Afgelopen week had ik 2x een klein zakje Sunbreaks, deze ben ik nu ook echt lekker gaan vinden. Hebben een goede textuur, maar zijn niet zo gezond als dat ze zouden moeten zijn. Maar wel heel lekker stiekem. En voor maandag ligt er nog een halve zak bugles op me te wachten.

3 likes

Loop je stage in een chipsfabriek? :eek:

4 likes

Bijna :wink:

Op dit moment eet ik trouwens weer Oven Baked Paprika :hearts: Ok, ik at ze 5 minuten geleden want de zak is nu leeg :sob:

2 likes

Ik mis paprikachips, nog niet kunnen vinden in Nieuw Zeeland en echt m’n all time favoriet :cry: Probeer dit diepe gat nu te vullen door nieuwe smaken uit te proberen maar die vallen zo vaak tegen…

Al mag je die hier wel delen met foto please.

1 like

Tot nu toe is de stand:

image

Wel lekker, smaakt naar cheese onion zonder de kaas. 7/10

Niet zo’n succes, smaakt alsof je pure bouillon aan het eten bent. Uiteraard ging de zak wel leeg. 5/10

Van iemand anders geproefd, had al zo’n vermoeden dat ik dit niet lekker zou vinden. Inderdaad veel te wrang voor me. 3/10

Tot nu toe absolute winnaar, maar ook wel twee keer zo duur als de rest. Goede kaassmaak, je proeft de ui ook nog duidelijk, lekker knapperig. 9/10 (want geen paprika, wel al twee zakken van gekocht)

Ook gewone naturel gegeten bij gebrek aan beter maar dat blijft toch saai.

8 likes

Vandaag heb ik weer een nieuwe smaak geprobeerd (ligt dus al tijden in de winkel): Poppables paprika. De salted zijn echt lekker, goede textuur en een leuk zoutje.

Die paprika vallen dus een beetje tegen, zijn vrij subtiel van smaak en de paprika is niet echt terug te vinden. Dus ik heb 80% van de zak uitgedeeld.

image

En ja, ik eet dus echt te veel chips :wink: Al heb ik nu ook 2 zakken Collissions liggen omdat ik van alle smaken een chipje wil proberen, maar ik durf niet omdat er vrij negatief gereageerd werd op de lemon smaak.

Wat een lieve zakken met die pinguins haha

1 like

Can confirm :nauseated_face:

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst ham & kaas Pringles gehad, was al een tijdje nieuwsgierig. Dat was ook m’n laatste keer. Hamka’s blijft toch véél lekkerder

image

Dill och gräslök, oftwel dille en bieslook. Klinkt misschien niet geweldig, maar zó heerlijk! Niet vergelijkbaar met andere chips. Helaas heb ik deze chips (of überhaupt dillechips) alleen nog maar in Scandinavië gevonden.

3 likes

Ik heb weer wat nieuws ontdekt wat ik echt jaren eerder had moeten ontdekken: die Lay’s Deep Ridged. Echt pure liefde voor de textuur!

Ook begrijp ik niet waarom de Doritos Collissions in de supermarkt gekomen zijn (deze week heb ik ze eindelijk geprobeerd). Vooral die ribs+lemon is echt vies, alles is zuur door die citroen. De andere smaak is wel ok, chili is pittig en dan is een guacamole chipje wel prima ter afwisseling, maar verder moet guacamole gewoon een dipsaus blijven en geen chipssmaak.

1 like

Zo herkenbaar van toen ik in Australië zat; ik kon de s&v chips op den duur echt niet meer aan (superpopulair daar). Ik was eens zo desperate voor paprikachips dat ik paprikapoeder in een zak naturel chips gooide. Maar dat werkte echt totaal niet :joy::sweat_smile:

Ps. Zoek even voor dutch stores, die zijn er best wel in aus/nz. daar kan je het wel eens vinden voor veel te veel geld.

Ik HOU echt van chips eten in de bios… meestal zoutjes zoals nibb-it en pombär vreet zo lekker weg :drooling_face:

Haha rare vraag maar welke chips eten jullie het liefst in de bios?

Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen chips eten in de bios dus ik doe het zelf ook nooit :see_no_evil: die zak kraakt altijd zo hard

Ik denk dat ze gewoon chips in popcornbakken moeten gaan verkopen want chips is veeeel lekkerder dan popcorn

2 likes

Bij Pathé krijg je een doosje bij je chips zodat je daar die zak in kan omkleden. Past precies en geen krakende zak

3 likes

Klopt ik vraag er een bakje bij als ik het meeneem van huis. :star_struck:

1 like

Ja pringles dus omdat die niet in een zak zit haha

1 like

Heerlijk topic! Ik merk dat ik niet zo hou van ‘normale’ aardappelschijfjes. Ben meer voor verwerkte aardappeldingen als Grills, Poppables, etc. en chips uit iets anders dan aardappel, zoals Doritos ofzo.

Ik had vandaag een zak Pomtips. Die vond ik in zo’n zak mixups best wel lekker, maar zo’n hele zak was niet de moeite waard. Twijfel om de helft weg te gooien nu. Morgen toch maar weer voor iets met paprika of sweet chili smaak gaan denk ik :slight_smile: