Chipstopic

Het smaakt naar mayonaise met sriracha gemengd in combinatie met naturelchips. Dus het smaakt een beetje ‘vettig’ en pittig.
Was een limited edition die een paar weken in de supermarkt heeft gelegen maar nu alweer weg is. Maar nu dus gelukkig nog even te krijgen bij de Action blijkbaar!

https://www.gelderlander.nl/koken-en-eten/mieneke-102-eet-elke-avond-naturelchips-het-geheim-om-oud-te-worden~aff26de1/

4 likes

Top! Dan heb ik nog heel wat jaartjes voor de boeg :sunglasses:

1 like

@LaPetiteRobeNoire en andere rozemarijnchipsmissende mensen uit het supermarkttopic… ik ga deze vandaag of morgen proberen. Gekocht bij Odin. Ik hoop maar dat het in de buurt komt…


Er was ook een hand cooked versie, maar die is voor een volgende keer.

3 likes

Oh dank je! Ik ken Odin niet en zie dat er ook geen hier in de buurt zit, maar dit inspireert me wel om weer eens bij de biologische supermarkt hier te gaan kijken of daar misschien wat nieuwe smaken bij gekomen zijn.

Ekoplaza verkoopt deze ook, zie ik. Er zijn meerdere smaken. Zoals… Hibiscus en venkel. :mask:

Ehm ja ik kan hier moeilijk over klagen na mijn “er zijn alleen maar saaie chipssmaken die eigenlijk allemaal chili zijn”-verhaal, maar ehhhh. Dit is misschien te speciaal :sweat_smile:

2 likes

Love deze!! Smaakt naar een mix van truffel en knoflook

5 likes

Helaas, geen goede vervanger voor de AH-variant. Heel dun ofzo? Kauwt niet zo lekker en de smaak is een beetje laf. Wel kruidig maar met een ondertoon van karton.

3 likes

Bedankt om me te behoeden voor de teleurstelling. Echt jammer :frowning:

2 likes

Oh wat leuk dat er een chipstopic is! Mijn leven is echt een stuk minder leuk sinds Lays cheese onion anders smaakt. Meer mensen die dat gemerkt hebben? Tips voor alternatieven? (ik vrees van niet :slightly_frowning_face:)

3 likes

Ja die is echt niet meer lekker! Heel flauw en een beetje melkachtig? Ik ga nu meestal voor de cheese & onion ribbelchips van de lidl en vind huismerk cheese onion van de meeste supermarkten ook wel prima.

En ik heb ontdekt dat ze bij de Poolse supermarkt soms andere smaken lays hebben, oa lenteui en pittige paprika (niet pittig wel lekker).

1 like

Ah ik ga die ribbelchips eens checken, thanks voor de tips! In het buitenland wel eens Lays cheese onion ribbelchips op en die vond ik nóg lekkerder dan de gewone. :sunglasses:

1 like

Ah dit is mij ook al opgevallen! Zelfde met de Bugles, die waren een tijdje lastig verkrijgbaar en nu is de structuur en smaak ineens anders (minder lekker)

Echt? Omg ze moeten mij wel hebben hahah, Bugles zijn mijn nr 2

2 likes

Zie je wel, ik dacht dat dit aan mij lag :rofl::rofl:

2 likes

Haha, same here. Ik begon al bijna te denken dat ik corona had omdat de smaak ineens veel minder lekker was :joy:

1 like

Hahaha jaa dit had ik ook. Sowieso worden veel snoep/snacks producten de laatste tijd gereviseerd, allemaal minder zout en suiker natuurlijk.

Wie heeft een echt goede tip voor lekkere groente chips? Ik heb niet de illusie dat het gezonder of beter is, maar voor de afwisseling vind ik het wel leuk/lekker.

Mijn favo chips zijn heartbreakers, paprika ribbel van lays, bugles ( maar dan wel de oude versie, gewoon lays naturel óf de blauwe Doritos ( ‘cool’ heet die volgens mij).

Geen chips eigenlijk, maar wil ze toch even delen. Niet zo muf als linzenchips die ik eerder gegeten heb. En echt zo’n kaassmaak als Hamka’s (min het hamgedeelte! Winning).

Gekocht bij Action, volgens mij net onder een euro. Is er ook in… jawel, chili :smile:

Edit: 99 cent

1 like

Deze vind ik lekkerder dan Bugles! Ik lepel er graag een bakje 48+ smeerkaas mee leeg.

image

2 likes