Chipstopic

Excuses madame Tzaziki

2 likes

Ik ben afgelopen weekend naar de supermarkt gegaan om chips te kopen, en na een paar minuten vertwijfeld voor het schap te hebben gestaan gewoon weer weggegaan zonder chips. Niets van het aanbod sprak me aan. Wè ne erremoei.
Ik wil lekkere chips ipv alleen maar “hot chili” “jalapeno” “cheese and onion” en “extra cheese and onion met jalapeno” en allemaal van die dikke harde chips waar je je mond aan open haalt :cry:

5 likes

Wat vind jij lekkere chips dan? Ik kan juist nooit kiezen haha

1 like

Nou sowieso variatie in vorm zou leuk zijn, dus graag “gewone” dunne chips (en dan niet alleen paprika), maar ribbelchips kan soms ook lekker zijn.
En qua smaak dingen met kruiden, oregano (het beste), rozemarijn, knoflook, olijf, cream and chives, of vinegar, pickles of citroen met peper of zeewier. Die zoute boterchips die hier eens werd besproken lijkt me ook heel lekker. Ik mis echt al dat soort smaken chips, als je in speciale winkels heel goed zoekt vind je nog wel eens iets maar in de supermarkt hier vind ik het echt 3x niks.

6 likes

Ik heb vorige week rozemarijn chips bij de Hema gekocht. Was lekker.

2 likes

Ja die koop ik soms inderdaad! Misschien moet ik maar weer eens naar de hema, al ik hij hier soms ook een tijdje weg uit het schap.
Maar ik vind de textuur van de hemachips wat minder, lekker voor soms maar niet altijd.

1 like

Ja bij mij verschilt dat ook soms in wat voor chips ik zin heb. Soms juist de dikkere, knapperige, soms juist heel dun. Maar zag deze liggen en had eigenlijk weinig verwachtingen, maar de rozemarijn was goed te proeven en lekker. Dus ga die zeker nog eens halen.

1 like

En sensations sour cream & mexican peppers? Nu in de aanbieding bij Aldi trouwens. Ik houd erg van die sour cream-smaak en vind deze echt lekker.

3 likes

Ik denk dat jij goed kan slagen voor chips bij de ekoplaza

2 likes

Ja daar heb je gelijk in, daar koop ik soms ook wel eens een zak! Maar het is duur, en vaak is het net geen echte chips. Je hebt bijvoorbeeld met rozemarijn, maar dat is dan gemaakt van kikkererwten. Ook lekker voor soms, maar niet echt chips. En nu wilde ik gewoon even een zak halen bij de dichtstbijzijnde supermarkt maar daar vond ik dus niets.

Ik vind trouwens de groene zak van lays ovenbaked ook wel lekker, maar die is veranderd een tijdje terug en smaakt nu toch minder lekker. Sorry ik zeur graag over chips :smiling_face_with_tear:

3 likes

Die was er niet maar kan ik wel eens proberen ja, bedankt! Mexican peppers vind ik wel verdacht veel als jalapeno klinken :grimacing: maar misschien is hij wel lekker, het merk gewoon had eerst ook een paarse zak met sour cream chili en die vond ik ook lekker. Maar die ben ik maar 1x in een winkel tegengekomen en heb ik daarna nooit meer ergens gezien.

2 likes

Die vond ik ook lekker. Maar deze is nog lekkerder en niet veel heter of overheersend qua peper (vind ik).

1 like

Oh echt ze hadden volgens mij ook aardappel chips met rozemarijn. Die vond ik zo lekker.

1 like

Vind je die pestochips van dat kettle merk niks? Ik vind die zo lekker

2 likes

Die ken ik niet! Nog nooit gezien hier, maar die klinkt wel goed ja, ik wil hem proberen.

2 likes

@Bunnyslippers doe je ding meid!

ik vind de mexican pepper die net genoemd werd heel lekker trouwens, die is ook niet echt pikant, wel wat scherp maar niet overheersend

2 likes

ik ben nu heel benieuwd wat @Bunnyslippers gaat doen :joy:

Het is trouwens ook niet dat ik geen pikante dingen lust of zo hoor, maar het is bij chips gewoon niet wat ik wil en bijna alle chips die hier verkocht wordt is ongeveer hetzelfde, zo saaaai. Oh en alles met kaas vind ik wel ranzig. Maar die mexican pepper ga ik dan wel proberen, hopen dat ze die hier bij een van de albert heijns hebben want het probleem is ook gewoon dat er maar beperkt assortiment is (of nou ja wel een heel rek met chips maar allemaal hetzelfde). Hetzelfde probleem met diepvriespizza’s, zo’n klein aanbod. Ik ben niet verwend verder hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb deze geprobeerd en ik vind het een goede tip, maar het is niet helemaal mijn ding. Ik vind de smaak een beetje saai, hij is inderdaad niet heel pittig maar smaakt verder ook niet echt ergens naar. Op zich prima chips maar geen vervanger voor oregano/rozemarijn/cream and chives chips.

De textuur vond ik wel erg lekker! Lekkere dunne chips, geen verbrande stukjes.

2 likes

Deze geprobeerd van de Lidl, ik vind ze lekker!

2 likes

Ik zag zoiets volgens mij bij de Dirk van hun eigen merk. Vond hem niet bijzonder trouwens, maar misschien is dat degene die je zoekt. Die zout en peper van dat kettle merk vind ik ook wel lekker, maar misschien vind je die te dik

2 likes