Collage- en fototopic Sustainable Santa 2020

Hier kun je de collage delen op basis waarvan jouw Sustainable Santa zijn of haar inkopen gaat doen!

Vergeet niet te vermelden (kan ook onder je collage, in de vorm van tekst) wat voor soort duurzame dingen je liever wel/niet krijgt (Nieuw? Tweedehands? Dingen die opraken of die je juist langer gebruikt?).

Als je een pakje hebt ontvangen deel je hier een foto van wat je hebt gekregen.

Heeft iedereen z’n pakje binnen? Dan mag je hier raden wie jouw Santa was…

Deadline voor collages: 19 januari
Deadline voor pakketjes versturen: 9 februari

2 likes

Toelichting

Hoi, ik ben Polska en ik ben 24 jaar. Sinds ongeveer anderhalf jaar ben ik bezig met duurzamer leven en ik maak hierin verschillende (kleine) stappen. Ik hou een bullet journal bij en ben dus altijd in voor leuke papiertjes/knipseltjes. Graag drink ik hierbij een grote kop thee, gemaakt van losse thee of biologische theezakjes en zet ik een muziekje op. Het liefste brand ik ook iedere avond kaarsjes en verantwoorde waxinelichtjes. Ik kleed mij liever warmer aan dan dat ik de verwarming hoger zet en ben daarom ook vaak op de bank te vinden onder een dekentje met een boek. Ik hou van romans, thrillers en af en toe een luchtige chick-lit.

Mijn collage geeft een beetje weer waar je me blij mee kan maken. Dit is vooral bedoeld als richtlijn, dus voel je niet verplicht exact deze producten te kopen! Wat ik nog meer leuk vind om te ontvangen zijn: tijdschriften of boeken die je niet meer leest, bloempotjes uit de kringloopwinkel bij jou in de buurt, stekjes of puzzels die je al gepuzzeld hebt en wil doorgeven.

Een ding waar ik helaas minder blij van word is een shampoo bar. Ze hebben mij eerst heel blij en enthousiast gemaakt, maar op een gegeven moment kwam er een keerzijde en werd mijn haar er niet meer zo blij van.

Wat ik al heb (meer om te voorkomen dat ik iets dubbel krijg en om een beetje een beeld te geven wat ik al aangeschaft heb).

  • safety razor
  • herbruikbare koffie cup
  • RVS rietjes
  • wasbare wattenschijfjes
  • bijenwasdoeken
  • denttabs

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel! :smiley:

3 likes

Over mij

Hoi! Ik ben NoyraSoturi. Ik zal aan de hand van mijn collage wat meer over mezelf vertellen :blush: Ik ben veel bezig met milieuvriendelijk en duurzaam leven. Ik ben veganist, dus ik eet en gebruik geen dierlijke producten zoals zuivel, eieren, honing, leer en wol. Ik hou van lezen en al helemaal met een kopje thee ernaast. Ik lees met name non-fictie, maar ook wel fictie. Daarbij vind ik vooral psychologie interessant, of boeken die elementen van psychologie hebben. Ik ben een enorme natuurliefhebber en ga graag wandelen of - als het even kan - hiken in de bergen. Ook in mijn huis omring ik me graag met zo veel mogelijk groen. Ik vind het heerlijk om in de weer te zijn met mijn kamerplanten en stekjes. Daarnaast doe ik veel aan yoga.

Wat me leuk lijkt om te krijgen:

  • Thee
  • Boeken: een tweedehands boek dat bij jou maar op de plank blijft liggen, of uit de kringloopwinkel, lijkt me hartstikke leuk!
  • Planten, stekjes, of een tweedehands bloempot(je)
  • Een duurzaam alternatief voor wattenstaafjes (wasbare wattenschijfjes heb ik daarentegen al)
  • Jouw beste recept, podcasttip, of gewoon levensadvies in het algemeen :wink:
    Edit: nu ik de collages van andere mensen zie, herinner ik me opeens dat een herbruikbaar boterhamzakje al heel lang op mijn wishlist staat!
3 likes

Succes Santa! Als je vragen hebt hoor ik het nog graag :green_heart:

2 likes

Toelichting

Hallo! Ik ben millefeuille, 34 jaar, woon in Amsterdam en werk als financieel analist. Als ik niet werk, maak ik een ritje op mijn motor met mijn vader (alleen met mooi weer), spreek ik vaak af met vriendinnen om ergens te eten / naar de film of theatervoorstelling te gaan, ben ik thuis een film/serie aan het kijken, te gamen (Nintendo switch of bordspellen), en dit jaar probeer ik weer wat meer te gaan lezen. Op vakantie ga ik vooral naar plekken om door de natuur te trekken! Ik ben verder dol op analoge fotografie en neem op vakantie altijd mijn instax mee.

Aangestoken door een vriendin ben ik nu bezig om mijn leven duurzamer in te richten. Ik ben net begonnen, dus echt nog een rookie wat dat betreft! Ik vond het ook enorm lastig om een collage te maken (krijg er zowat een existentiële crisis van).

Waar kun je me o.a. blij mee maken:

  • herbruikbare lunchbag/broodzak/groentenetje
  • wasbare wattenschijfjes
  • thee/koffie
  • eten (chocola, chips, noten, pastasauzen, spreads, kan echt van alles zijn maar bij voorkeur wel zo ‘eerlijk’ mogelijk geproduceerd). Ik eet vegetarisch en geen zuivel! Je lievelingsrecept zou ik ook erg leuk vinden
  • sowieso je lievelings-iets (of favoriet): een Spotify playlist met je favoriete nummers, een restauranttip
  • vaste zeep / zeepbakje
  • soepkommen/borden van de kringloop met een print (geen blond)
  • boek (fictie) - liever geen chicklit

Waar ik minder enthousiast over ben:

  • metalen rietjes, want ik drink nooit uit een rietje
  • interieuropvulling, zoals fotolijsten, waxinelichthouders etc. Ik woon samen met mijn vriend op 60m2 dus het wordt al snel te druk!
  • alcohol
  • sieraden/accessoires
  • en planten overleven het helaas niet bij mij…
2 likes

Heel leuk :green_heart: het was dat ik ook al aan de gewone ss had meegedaan. Maar ik ga zeker meekijken :see_no_evil:

2 likes

Summary

Hoi Santa! Nog wat extra informatie: ik vind het sowieso al super leuk dat je moeite voor me doet! Ik vind (gedroogde) bloemen in huis heel leuk, net zoals beetje neutrale theedoeken of keukendoekjes. Verdere huis accessoires heb ik in overvloed! Ik ben nog wel een newbie in herbruikbare producten, maar een stalen rietje heb ik al! Herbruikbare wattenschijfjes of boterhamzakjes vind ik wel weer heel leuk :biggrin:. Ik hou van thee, alleen niet van fruitsmaakjes of sterrenmunt. De rechter plaatjes laten een beetje mijn stijl/voorkeuren zien: Oosterijk/wandelen, leuke kopjes, mooie bloemen, mooie interieurs, pompoenen en havermout. Thanks alvast en als je nog vragen hebt hoor (lees) ik het wel!

Ohja: qua tweedehands vind ik een leuk, al gelezen, tijdschrift of boek leuk! Ik hou van chicklits (haha guilty) maar ook wel van die non-fictie boeken als ‘the subtle art of not giving a fuck’. Of misschien heb je nog thee liggen die je eigenlijk niet lust?

3 likes

Leuk idee,wil zelf ook graag mileubewuster bezig zijn.
Het is dat ik al meegedaan heb met SS.

Maar ben erg benieuwd naar jullie ideen/pakketjes.

ps:Heb met mijn pakketje van SS, ook een paar cadeaus tweedehands gehaald.

1 like

Dit is mijn collage!

Over mij

Nou, hoi, ik ben Dazed! Ik ben 23 jaar en woon samen met mijn vriend in een (klein) appartementje in Utrecht. Op de middelste foto links zie je m’n woonkamer, ik heb vooral veel hout en warme kleuren (één van de muren is diep oranje) in huis, en ben gek op planten en rotan. Mijn hobby’s zijn analoge fotografie, haken, hoepelen en lezen. Ik hou van vintage spullen, ga graag naar de kringloop en koop al mijn kleding tweedehands. Verder ben ik ben gek op koken, losse thee (groen of kruiden), kristallen, mooie theekopjes of mokken en sjaaltjes voor in m’n haar. Ik eet veganistisch en drink geen koffie. Ik vind het zeker ook leuk om tweedehands kleding te krijgen, mocht je een idee willen hebben van wat voor dingen ik leuk vind om te dragen, ik post vrij regelmatig in het What you are really wearing today-topic. Verder is eten altijd goed, hou ik van keramiek en zou ik het heel leuk vinden om je favoriete boek/thee/recept te krijgen. Alles wat ik nodig heb/gebruik aan duurzame nieuwe spullen heb ik eigenlijk al in huis (metalen rietjes, herbruikbare wattenschijfjes enzo) dus dat soort spullen krijg ik liever niet. Ik hoop dat m’n Santa hier wat mee kan!

2 likes

Tekst!

Hi Santa!

Ik doe het even anders dit jaar (noem het lui, noem het praktisch) en heb een Pinterest-bord gemaakt met dingen die ik leuk vind en wel zou willen hebben (link).

Ik houd van dansen, (bord)spelletjes spelen en met mijn vriend naar alle vogels en honden kijken die hier in de stad rondlopen (en -vliegen). Verder ga ik graag naar de bioscoop en lees ik heel veel. Ik houd van praktisch alle genres; alleen superzoete feelgoodboeken en politiethrillers zijn niet zo mijn ding. Ik vind het ook leuk om dingen te bakken en zelf te maken in plaats van te kopen. Zo kweek ik kiemen, bak ik graag zelf brood en maak ik soms mijn eigen yoghurt.

Ik leef veganistisch, maar leer en wol draag ik nog wel, al koop ik het alleen tweedehands. Ik ben sowieso gek op tweedehandsspullen, dus als je zin hebt, ga dan vooral los bij de kringloop!

Mijn stijl is erg kleurrijk en behoorlijk tuttig (zoals je kan zien), maar ook iets strakkere, klassiekere dingen kan ik wel waarderen (om te compenseren met al die tuttigheid). Verder vind ik goud eerder mooi dan zilver en houd ik van hout en riet.

Wensen:

  • een theemuts
  • een macramé-plantenhanger
  • ‘Delftsblauwe’ kandelaars of servies (kommetjes, borden)
  • puzzels van ± 500 stukjes (mag ook incompleet zijn, vind ik niet zo erg)
  • bordspelletjes (die graag wel compleet, haha)
  • handzeep
  • zeepbakje
  • borduurwerkje voor aan de muur

Altijd leuk om te krijgen:

  • ouderwetse theekopjes. Ik spaar ze en ze kunnen me niet ‘lelijk’/fout genoeg zijn.
  • kleding (maat M)
  • boeken
  • planten
  • losse thee (zonder zoethout)

Wat ik liever niet krijg:

  • vervangers voor wegwerpproducten (broodbakjes, to-go-bekers, wattenschijfjes etc.)
  • lichaamsverzorging (deo, douchegel, shampoo etc.)
  • schrijfwaren (ik heb een Greenbook)
2 likes

Info over kusjessoldaat

Hoi, ik ben Kusjessoldaat,
Een 27jarige veganistische, idealistische zzp’er die werkzaam is in het basisonderwijs en het buurtwerk.
Ik vind mijn werk hartstikke leuk! In mijn vrije tijd vind ik het daarnaast ook heel leuk om te koken (avantgardevegan zijn recepten zijn favoriet hier -> zie youtube) , om te bakken (en dan vooral @Saturnus haar recepten) en om te knutselen, vooral outfits voor themafeestjes of actieborden maken doe ik graag. Ook ben ik dol op kamperen, ben dan ook actief bij zomerkampen.
Ik drink graag thee (in zakjes!) , ik heb 2 valkparkieten die altijd op zoek zijn naar nieuw speelgoed, ik heb ook een hoop planten, en sinds kort een petrischaaltje voor kiemen, dus nieuwe kiemzaadjes zijn ook welkom. Verder ben ik gek op lekkere kruiden en goede kruidenmixen. Verder ben ik een echt snoepmonster, snoepjes, koekjes, chocola, zoutjes you name it i love it. Ook spelletjes spelen vind ik heel leuk, ik ben specifiek al een tijdje aan het overwegen the game het duel te kopen. Maar eigenlijk ben ik met alles blij en vind ik het vooral heel leuk om mee te doen :)!

4 likes


En ik drink geen thee en koffie en heb een gevoelige hoofdhuid. :upside_down_face:

3 likes

Lieve Sustainable Santa,

Ik ben niet heel erg goed in collages maken maar je zou mij gelukkig maken met dingen voor onderweg of naar werk. Bijvoorbeeld een theebeker/fles of broodtrommel zodat ik de wegwerpbekers links kan laten liggen.

Ook ben ik dol op kringloopwinkels en koop ik graag tweedehands of vintage kleding.
Ik heb maat 40/42.
Verder ben ik dol op het lezen van tijdschriften en boeken. Ook vind ik het leuk om te koken!

Sorry dat mijn berichtje te laat is maar ik ben zo nu en dan zo chaotisch als wat haha. Ik zal trouwens proberen om nog even wat plaatjes te verzamelen.

1 like

Ik vond het zo leuk om een pakketje te maken!! Ben echt benieuwd wat mijn lootje ervan gaat vinden en wat er in m’n eigen pakketje zit natuurlijk haha.

3 likes

Haha same @ILoveCurls ! Heel leuk ook om lekker papier te recyclen en zo.

Volgens onze administratie zijn trouwens bijna alle pakjes verstuurd en komt een deel zelfs al vandaag aan, dus we hopen dat hier straks foto’s van de eerste pakketjes verschijnen! :cheer:

Raden wie jouw Santa is bewaren we wel nog even totdat alle pakketjes binnen zijn.

2 likes

Jaa omg ik moet vandaag echt haasten uit werk want wil hem zo graag ophalen haha ben echt hyped!!!

3 likes

Ik kom thuis na een vet lange werkdag en zie een Secret Santa pakketje staan!!! :heart_eyes: Als m’n vriend vanavond thuis is gaan we hem samen uitpakken. Wordt vervolgd…

3 likes

De winkel ging eerder dicht dan ik dacht dus m’n vriend haalt hem morgen uit werk op!

2 likes

Ik kan hem vrijdag pas openmaken, zo jammer! Maar kan nu al niet wachten :raising_hand_woman: