Complimenten/uiterlijk discussie

Schat, fuck dit.

6 likes

Plus, ik ben het er ook niet mee eens dat als je ergens onzeker over bent je het dus moet/ wil veranderen. Onzekerheden maken je menselijk, en ik geloof ook nooit dat je ooit 100 procent een leven hebt zonder over een enkel iets (uiterlijk, persoonlijkheid, baan etc) onzeker te zijn. Onzekerheden kunnen ook juist ontzettend irrationeel zijn, vind het juist raar om ze allemaal maar te rationaliseren door er altijd maar wat aan te doen.

5 likes

Wat een dooddoener zeg, zo kun je lekker makkelijk tegen iedereen gemeen doen en het voor jezelf rechtvaardigen want ā€˜het raakt je omdat het waar isā€™, gatverdamme wat schadelijk. Ik hoop dat je hem dat duidelijk kunt makenā€¦

6 likes

Bedankt voor de reacties @EllaFitzgerald, @grace en @MrFahrenheit! Gelukkig sta ik stevig in mijn schoenen hoor, maar inderdaad vind ik het een heel onaardige en onterechte benadering van hem en ik zal dit ook telkens blijven zeggen haha. Maar ik baal er wel van wat ik weet (hierdoor ook) dat hij dus valt op slanke vrouwen, wat ik minder ben. Maar ja ehhh itā€™s me heā€™s got dus ja. En ik wil dus eigenlijk ook niet dat de focus zo op dat uiterlijk ligt want hoe fucking belangrijk is dat nou. Ik vind het leuk om me goed te kleden, haar te doen en op te maken en in die zin ben ik mooi omdat ik ervan geniet mezelf mooi te maken maar mijn lichaam is gewoon een lichaam lekker boeiend. Dat ergert me zo.

Ik vind het sowieso echt FUCKING irritant dat je nergens onzeker over mag zijn!!! Die zit me echt HEEL ERG hoog. Echt je moet altijd maar zelfverzekerd zijn en blij zijn met je uiterlijk, blij zijn met je baan, weten wat je wilt, doelen hebben en ze bereiken. Je mag niks negatiefs zeggen, je mag niet opmerken dat je (zelf) dik bent, je mag niet zeggen dat je ergens niet goed in bent, je mag niet zeggen dat je bang bent dat iets je niet lukt. Sssssst niks zeggen over gewicht want je moet vooral slank zijn. Tuuurlijk kan je het wel!!! Iedereen kan het leren dus jij ook! Als je nu al onzeker bent ga je het nooit maken!!

HOU OP! Ik vind het echt zo ontzettend irritant dat arrogantie je verder brengt dan bescheidenheid.

21 likes

Maar omdat jullie partners hameren op een punt waar jullie onzeker over zijn, maakt toch niet dat ze dat zomaar kunnen zeggen? ā€œJa dat komt omdat je er onzeker over bentā€, oke? Je maakt toch ook niet een kutopmerking over een houten been tegen iemand die geen been heeft, om dan als diegene boos wordt of moet huilen te zeggen ā€œja dat komt omdat je het niet leuk vindt dat je geen been hebt?ā€

Niet dat ik daarmee bedoel dat ze iets aanstippen wat waar is. En al was het dat wel, dan nog vind ik dat je dat niet hoeft te pikken want jouw lijf, en hij houdt van je zoals je bent (of zou dat moeten doen iig). Maar dat is toch scheef? Wees gewoon geen klootzak en zeg dat niet. En als je wil afvallen en hij je daarin probeert te steunen, sure, maar dit is gewoon kut en totaal niet behulpzaam. Juist accepteren hoe je er nu uitziet is belangrijk (zelf accepteren, maar je partner ook).

Verder zullen ze vast heel lief zijn en ik gun jullie alle geluk op de wereld maar dit maakt me zo boos. Pff.

9 likes

Hoera voor dit topic!
Ik ben zelf heel erg groot voorstander van lelijk ā€œmogen zijnā€, maar heb het er zelf natuurlijk vaak kneitermoeilijk mee. Ik schrik van hoe ik eruit zie op fotoā€™s en heb in al mijn drie relaties, inclusief mijn huidige, heel erg veel moeite met knappe exen, soms op het randje van obsessie. Ik maak mezelf soms wijs dat ik knap ben, soms dat ik knap zou zijn als ik [ā€¦], soms dat ik hopeloos lelijk ben en dat verschrikkelijk is en soms simpelweg dat het helemaal niks uitmaakt. Ik ben gelukkig op een punt gekomen dat mijn zelfbeeld sterk samenhangt met mijn innerlijk, maar omdat ik daar ook niet al te blij mee ben merk ik dat ik me vaak als afweermechanisme ga focussen op het oppervlakkige, dat volgens de samenleving makkelijk te vervormen is door middel van afvallen, sporten, fillers, make-up en weet ik veel wat.
Het is voor veel mensen, waaronder ik mezelf soms schaar, gewoon moeilijk om niet modelwaardig te zijn. Dat mag en is juist enorm begrijpelijk, gezien de druk die erop gelegd wordt. Toch vind ik het belangrijk om actief iets te doen om niet in dat gevoel te blijven hangen en te zwelgen; ik ben niet verantwoordelijk voor mijn gevoelens w.b. mijn uiterlijk, maar ik kan het belang ervan gelukkig wel goed relativeren, en dat is mijns inzien belangrijk.

Ik weet niet of er ook maar iets van wat ik in mijn hoofd heb overkomt, maar even my two cents.

4 likes

Ik ben het wel eens met je post maar voor mij is zelfverzekerd zijn niet gelijk gelinkt aan arrogantie net zoals onzekerheid voor mij niet direct gelinkt is aan bescheidenheid.

3 likes

voor mij dus ook niet! maar zo wordt dat in de wereld veel veel gezien. Ik ken een boel mensen die echt arrogant zijn, echt kleinerend naar andere mensen toe, vol van zichzelf, lopen zo te koop met zichzelf. Ze bereiken wel veel, want ze worden als zelfverzekerd gezien: die weet wat ie waard is en wil, stoer. Ik vind bescheidenheid een veel fijnere eigenschap, down-to-earth, beetje zelfspot, etc. Maar dat wordt al gauw als onzeker gezien.

edit: en onzekerheid wordt per definitie als negatief gezien en daar ga je al.

6 likes

Ja dit!!

Ja uiteraard dat is weer het andere uiterste.

1 like

DIT DUS

1 like

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in, het is jammer dat het vaak zo gekoppeld wordt. En helaas is het inderdaad vaak zo dat mensen die het hardst schreeuwen het verst komenā€¦
En onzekerheid is inderdaad helemaal niet slecht tenzij het te erg wordt en het iemand heel erg in de weg zit maar dat is met alles wat te is.

1 like

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik denk dat hoe je zelf met die dingen omgaat voor een groot deel bepaald hoe je omgeving erop reageert. Ik ben redelijk open over mijn onzekerheden, angsten en andere dingen die jij noemt en ik merk juist dat veel mensen het best prettig vinden om daar gewoon over te praten. Vaak delen ze dan zelf ook dingen. En daardoor raak je in gesprek en kun je van elkaar leren en wordt die lat van dat alles maar zo perfect moet zijn niet zo hoog gelegd.
Niet dat het zo makkelijk is, maar je kunt wel leren er wat opener over te zijn en dan zul je zien dat veel mensen daar heel blij mee zijn.
Nou verandert daar natuurlijk niet het hele maatschappelijke beeld en gedrag mee, maar het is een begin.

3 likes

moet je je eens voorstellen dat iemand zegt "ik ben te arrogant en een schreeuwlelijk, daar heb ik veel last vanin het dagelijkse leven en ik zou me graag vriendelijker willen opstellen :frowning: "

3 likes

Ik ben er ook behoorlijk open over maar ik stuit vooral op onbegrip, ontkenning en mensen sluiten zich van me af. Ik denk dat jij meer geluk hebt met jouw omgeving dan ik dan :frowning:

2 likes

Ik pas het eigenlijk overal toe en dat is inmiddels al op heel wat plekken gebeurd en daar is het eigenlijk altijd fijn geweest.
MAAR het is wel heel belangrijk om eerst af te tasten of het wel de huiste omgeving is. Er zijn ook mensen bij wie ik merk dat die aanpak niet werkt, dus dan doe ik het ook niet. Maar ik kom overal mensen tegen die openheid en je kwetsbaar op durven stellen heel erg kunnen waarderen en ik heb daardoor echt veel mooie en waardevolle gesprekken en ontmoetingen gehad. Maar je moet het inderdaad wel op de juiste plek doen ja. Misschien zit jij in een wat hardere wereld?

Ik pas het juist ook overal toe. Omdat ik niet anders kan dan mijn oprechte zelf zijn. En bij mij werkt het niet positief. Ik vind het heel fijn voor jou dat jij goede ervaringen hebt, dat gun ik je! Ik weet dat je het vaak moeilijk hebt.

Maar ik ga me nu rotter voelen dan ik me al voel en ga nog meer piekeren over wat ik nou extra verkeerd doe dus ik wil het hier even bij laten, hoop dat je dat begrjipt.

2 likes

Ja dat begrijp ik, maar ik hoop dat je weet dat dat niet mijn bedoeling was!
Als je je maar realiseert dat het vooral heel veel over andere mensen zegt. Ik vind het heel knap dat je gewoon altijd jezelf bent, dat kan ook lang niet iedereen.

2 likes

Dat weet ik hoor, verwijt het jou niet persoonlijk! Maar ik vind dit sowieso al lastig :slight_smile: Dankjewel :slight_smile:

1 like