Computerspelletjes van vroeger

Ik had het gister met vriendinnen hierover en ik ben er zoveel vergeten! Maar die zitten nog wel ergens in mijn achterhoofd waar ik niet bij kan.

Dus haal hier herinneringen op over computer/internetspelletjes die je vroeger speelde.

De twee waar ik gisteren aan moest denken waren Powerbabes en Barbie.
Powerbabes was online en dan moest je in een groepje superhard bitchen tegen elkaar en degene waar het meest op gebitched werd had verloren geloof ik? Je kon drankjes over elkaar heen gooien en een bitchslap geven, en soms ging je ook met andere mensen afspreken om op 1 persoon te gaan zodat je sowieso won.
Van Detective Barbie weet ik nog dat je op een jetski kon om de verdachte te achtervolgen en dat vond ik altijd het leukste van het spelletje. En een naam kiezen.
En ik moet ook opeens denken aan het Tarzan cdromspelletje waar er 1 stukje was waar je van de boom af moest glijden en dan sturen, dat vond ik ook mega leuk.
En ik speelde ook superveel een spelletje online van Cartoon Network waarbij je in een soort park was op een camping ofzo en dan waren alle figuren van CN daar en dan moest je dingen brengen en halen naar die figuren en dat was volgens mij het hele spelletje zo’n beetje.
Oh en Miel Monteur!!! Was ook super leuk.

Ok echt fucking random spelletjes allemaal maar noem alles wat je wil en maak dit een topic voor te cruisen down memory lane.

Omg ja dat CN spel weet ik nog!!! En dat Pinkpopspel. Ik speelde vroeger ook altijd een heel raar spelletje op een middelbare school met wapens??? Lol geen idee maar dat speelde de hele klas doen haha. En er was ook zo’n spel en dat was met een pizzakoerier maar eigenlijk dealde je drugs.

2 likes

Wij hadden de Harry Potter games op de pc :nerd_face:
https://goo.gl/images/zCU5t8

6 likes

Putt putt!!

11 likes

Ik ga nog steeds lekker met Bomb Jack

1 like

Spannende stedentocht in Flevoland lolllll

2 likes

Hadden inderdaad een hoog verslavingsgehalte :relieved:

zoveel nachtmerries aan spookkasteel gehad

3 likes

Dit is echt mijn ultieme throwback qua computerspelletjes.

1 like

OMG dit speelde ik altijd met mn nichtjes ohhh the memories :sob:

1 like

Ik speelde in eind jaren '90/begin jaren 2000 wel eens een computer spel met dino’s maar ik ben al jaren op zoek naar de titel. Herkent iemand het hier misschien?
In mijn herinnering waren het dino’s, vrij “lief” getekend en alles was een soort van vage paarse kleur haha
Volgens mij vond het plaats in een “dorp”, dus geen wilde dino’s in de natuur haha

Ohh leuk topic!!
Tarzan idd :grin: verder veel sims gespeeld en idd ook freddy fish!

4 likes

Oh oh oh en Pajama Sam! En nog een spel waarvan ik volledig vergeten ben hoe het heet… je moest rekwisieten verzamelen of zo om een film te maken en je kon in verschillende kamers en moest dan spelletjes doen en zo

5 likes

Jaa sowieso powerbabes, waren dan accounts van waar iedereen en zn moeder t ww van wist want dan had je die kauwgombal als accessoire enzo. En dan werd je er elke keer uitgekickt door de volgende die ging inloggen

Freddie fish eindelook gespeeld

Vond de MyScene website ook altijd top, leuke spellen.

Vroeger had ik ook CD-roms iets van lekker weertje … en dan had je lente zomer herfst en winter? En dan kon je bbq’en in die zomer editie? Iemand enig idee wat ik bedoel?

En vroeger bij een ING kinderrekening kreeg je zo’n blauw apparaat en daar kon je munten in doen en dat kon je verbinden met een spel op de computer en dan kon je sjoelen en shit kopen met het ‘geld’ wat in die spaarpot zat. Iets met blauw? Was een leeuw ook bij

3 likes

Hocus echt mijn favoriet van vroeger.
Alleen in mijn omgeving kent niemand dit. :frowning:

6 likes

Omgggg commander keen!!!
Was ik echt super verslaafd aan hahaha

1 like

Eerste wat ik speelde zo’n beetje:

Cosmo’s Cosmic Adventure

2 likes

Liefde voor Pyama Sam, dat was zo leuk!, lekker sokken zoeken.

18 likes

Dit kon je bij ons op de basisschool spelen:

En ik weet nog heel goed dat ik dit speelde bij mijn nichtjes (die hadden heel hip al een iMac):

Thuis speelde ik altijd Petz/Dogz/Catz. Dat huurde ik dan bij de bieb.

Ook favoriet hier was Mia Muis!


Heb ook de intro gevonden, wel in het Engels…

Kent iemand deze dingen? :smiley:

9 likes

Laura en het geheim van de diamant was naast de Sims en Rollercoaster tycoon mijn favoriet.

6 likes