Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Kent iemand deze ook? Cinderellas dollhouse

Dan kon je al die kamers inrichten

1 like

Redcat! Favoriet, samen met pink panther en freddie fish.
Rollercoaster typhoon ook uren gespeeld, op een gegeven moment zelfs uitgespeeld volgens mij. Alleen maar winst en kon niks meer bijkopen aan land.

Je had ook een oudspel met roze achtige blokjes of iig blokjes die je moest verslepen om er uit te komen.

4 likes

Och jongens dit is echt een grote flashback naar alle weekenden die ik op het kantoor van mn pa achter de computer zat en tijdens het eindeloos laden van die games alle papieren op zijn bureau ondertekende :heart:

6 likes

In dit spel heb ik ook behoorlijk wat uren zitten, het jammere was alleen dat ik elke keer opnieuw moest gaan spelen omdat ik niks kon opslaan. Mijn broer had één memorycard en daar stond natuurlijk al Tony Hawk op en daar mocht niks anders op. Toen ben ik snel maar weer spellen op de computer gaan spelen.

5 likes

Ik had Bratz Rock Angelz. Geweldig spel.

1 like

Joehoe hier is een heel topic over: Computerspelletjes van vroeger
En ook: Tv programma’s van vroeger

1 like

Oh jaaaa! Dit was ook zo spannend

1 like

Omgg ik had die bovenste ook, probeer al jaren te achterhalen hoe het heette haha thanks.

2 likes

Freddi Fish was echt geweldig. Volgens mij is t me nooit gelukt die uit te spelen :joy:
Net zoals dit helse spelletje…

Ik herinner me veel lianen waar je aan moest slingeren wat altijd fout ging en dat kutlevel met die stampede.

14 likes

Speelden mensen ook Phantasmagoria? Was echt doodeng.

Ik kan me nog heel precies dat huis herinneren en dat dorpje. Ik was echt veel te jong toen ik dit speelde haha, er zaten echt gruwelijke dingen in.

5 likes

Grappig die verschillende spellen. Ik ken er heel veel niet. Toch gek. Ken vooral freddie fish, gele sokjes spook, de olfies? Miel monteur (vooral mn broertje speelde dat) een soort barbie en little pony spel en harry potter later😍.
Maar vooral veel herinneringen aan Freddie fish. En de vlaamse stemmen haha. Mn vader kan dat ook nog goed voor de geest halen. Ah Freddie ik zie een paarse zee-egel! wat goed Loebas!!! Dan zaten we met zn 3en achter de computer te wijzen en na te denken hoe we het misterie zouden oplossen​:heart_eyes::innocent:.

En het kleine zeemeermin spel. afbeelding story game ofzo. Moest je gewoon klikken en soms kon je kleurplaten maken. Vond ik zo leuk. Had ook een “neppe” kleine zeemeermin spel, die had geel haar en dat vond ik stom. Ook was het verhaal zieliger en had ze een andere sidekick. Maar die kan ik niet vinden!

5 likes

Kent iemand deze reeks spellen? Die had ik vroeger ook. Kan me dat muziekje nog heel goed herinneren. Alleen kwam ik volgens mij niet verder dan een bepaald stuk/level ofzoiets waardoor ik het steeds stommer begon te vinden :sweat_smile:

20 likes

Jaaa deze had ik vroeger ook! Hoor nog helemaal het geluidje van dat gele ding meteen

3 likes

Jaa die had ik vroeger ook! Echt uren mee vermaakt haha

Ik moet opeens denken aan zo’n spel op de pc: scoor je eigen hit. Wij noemden dat altijd scoor je eigen shit.
Kan er alleen geen plaatjes van vinden.

1 like

Zo leuk al die spellen die ik helemaal vergeten was. Ik herinner me opeens ook een spel op spele.nl en dat heette “Sims” dus ik als vrolijk kind dacht echt dat ik de Sims kon spelen maar toen bleek dat spel echt vol naakt foto’s te zitten (maar het was nog steeds een leuk spel dus ik klikte altijd maar snel door zodat mijn ouders het niet zouden zien). Het zag zo uit:

afbeelding

27 likes

Ik zie al die games hier voorbij komen, maar herinner me zelf eigenlijk vooral mijnenveger. Altijd willekeurig rammen op knopjes. Ben er nooit goed in geworden :joy:

3 likes

Is er überhaupt iemand die begreep wat je bij mijnenveger moest doen?

9 likes

Ik klikte dus altijd willekeurig, waar een vriend van me me compleet om uitlachte omdat hij het wel begreep!

Voor wie het niet weet: bij mijnenveger is het nummer in het hokje, het aantal mijnen dat zich in de negen aangrenzende hokjes bevindt. Zo kan je dus door eliminatie de mijnen aanwijzen!

5 likes

Deze gozer

2 likes