Computerspelletjes van vroeger

Ik speelde vroeger een spel op een oude Macintosh.
Het was een soort spel met monsters die je moest kopen in een winkel.
De klant kwam en gaf aan dat hij een groot, klein, dik, dun, bepaalde kleur wilde.
En die moest je dan aanklikken. En soms ging de telefoon en die deed dan de bestelling.

Iemand een idee waar ik het over heb?

Er was ook een spel met een soort fabriek waar ook de juiste monsters uit moesten komen. Maar die herinner ik minder.
Oh en iets met een piano met een vogel ofzo?
Waren allemaal spellen in 1.

Ik gooi het even hier in. Gaan ze Redcat spelen en dan zie je pas hoe slecht dit was vroeger haha.

410074-simgolf_005

Dit heb ik ook echt veeeel gespeeld vroeger

2 likes

Sorry niet heel het topic gelezen dus misschien is het al gezegd

Maar de zaak van de zwarte tulp is toch dat spel met die landen wat in het begin gepost werd met ‘ben benieuwd wie het raadt?’
Ik had dat spel, en ook de zaak van de zwarte tulp
 in mijn hoofd is het een match. Maar ik ben al oud :older_woman:t2:

En ontdek je eigen lichaam vond ik fantastisch. En freddy fish en een spook ofzo? En redcats rekenrace
 en disney’s magic artist. Zoveel sentiment in dit topic :two_hearts:

Wie speelde ook Meesters van Macht? Vond ik heeel moeilijk als kind! Heb ‘m ook nooit uitgespeeld. In diezelfde serie hadden we ook het Europaspel, waarvan ik mij herinner dat ik heel lang dacht dat het ‘euro-pas-spel’ heette. :’)

1 like

He ik zie dat hij ook Escape from Monkey Island heeft gemaakt! Dat was ook leuk, wel moeilijk. Ik weet nog iets van een soort piratengevecht waarbij je over en weer de goede dingen moest zeggen, was echt lastig.

1 like

Oh nog zo’n fantastisch topic!

image

image

image

image

image

image

image

Oh ik kan echt helemaal los gaan. Er is nog een spelletje die ik speelde toen ik heel jong was, maar daar kan ik maar niet op komen.

4 likes

level2c
download
Speedyeggbertbox

1 like

Charlie! :smiling_face_with_three_hearts:

Volgens mij speelde ik echt veeeeel te veel op de computer vroeger, want werkelijk alle games voor de PC ken ik en heb ik goede herinneringen aan.

Dit was echt een grote favoriet.

En verder Puttputt, Pyjama Sam, Spyfox, Freddi Fish, Max (alle games, niet alleen het sokjesspook), Richard Scarry lezen en rekenen (hier kan ik gek genoeg geen foto van vinden die me bekend voorkomt), Laura en de diamant en Alex boerderij, de Harry Potter spellen, Sims 1 en 2, Roller coaster en zoo tycoon.

Zoooo veel goede herinneringen. Ik wil alles het liefst nu meteen weer spelen.

1 like

@grumpyharry je bent mijn eeuwige held! Het spel wat ik bedoelde in mijn laatste zin was Max en Merel gaan naar de stad. Ik had precies die stem van de buschauffeur in mijn hoofd dat hij ‘Marktplein’ noemt. Ik zit nu filmpjes te kijken van het spel. Zo leuk.

@Mari het was dus Max :wink:

3 likes

Ik voel me altijd een beetje zielig als mensen Rollercoaster Tycoon als jeugdsentiment hebben. Zelfs nu lukt het voor mij nog niet om een goedlopend park te bouwen. :cry:

Had wel een ripoff gevonden waarbij je letterlijk achtbanen bouwde en dan kon je erin zitten. Geen idee meer hoe dat heet.

En toen m’n vader nog ‘normaal’ was net na de scheiding, speelden we allemaal verschillende pinball games.

1 like

Speelden mensen wel eens bolletje bolletje, via kindertent.com? (niet .nl!)

Mijn hele basisschool klas was hier destijds verslaafd aan.

Oh en aan dat MacDonalds spel :grin:

3 likes

Dit plaatje zegt me wel iets, ga ff youtuben

Volgens mij heb ik dit ook gespeeld, het klinkt heel bekend! Zo’n winkel met klanten en soms de telefoon inderdaad! Ik ga eens even aan mijn zusje vragen of ze nog weet hoe het heet, heb hier al in geen jaren meer aan gedacht haha!

1 like

Kent iemand deze nog? Kwam net ineens terug bij mij!

Je kan ze online ook nog spelen :smiley:
https://www.playdosgames.com/play/sint-nicolaas/

7 likes

Ik had de nieuwe versie van Charlie gekocht op Steam, het spel is wel echt veeel moeilijker dan ik me herinnerde :sweat_smile:

1 like

Ze hebben mijn accounts opeens bevroren. :face_with_raised_eyebrow: Speelde het ook echt veel tot drie jaar terug, maar ik logde altijd nog wel in voor het geheime lab. Pfff.

2 likes

Pfff ik zit Tarzan te kijken en nu heb ik echt zin om dat spel van vroeger te spelen.

image

3 likes

Dit heeft echt iets weg van de eerste Sims