Computerspelletjes van vroeger

Maar ik wil het paskamerspel en de modeshow!!

2 likes

image

Ik moest laatst weer aan Powerbabe denken haha. Heb dat vroeger echt veel gespeeld, ook geld aan uitgegeven voor kleding. En dan lekker op MSN met vriendinnen overleggen wat je strategie was :smiling_imp:

4 likes

zoveel liefde en nostalgie voor dit spel

28 likes

Is deze ook niet die ene waar je koeien moet fokken en ze moet doodmaken als ze ziek zijn?
Super stressvol spel

Edit: o nee dat was een ander mcdonaldsspel

3 likes

Ja er missen echt leuke dingen!! Ik wil geld farmen met de leuke spellen en niet dat tekenspel

Die ligt er nu ookal uit overigens

1 like

Deze wilde ik laatst spelen, maar echt nergens meer te vinden 🥹. Alleen die nieuwe, maar die vond ik altijd te ingewikkeld hahaha

Moeder de gans

afbeelding

afbeelding

8 likes

Ik zat net te denken hoeveel spelletjes ik speelde op Spele.nl, funny games, speel eiland noem maar op, wie kent deze nog?

Zo heerlijk helemaal warme herinneringen aan zondagen de hele dag dit soort stomme spellen spelen

10 likes

Yetisports was geweldig! Ik speelde er ook 1 dat je met een pinguïn moest gooien?! :joy:

3 likes

Jaaa die ken ik ook nog!!!

1 like

Girl, same. Haha!

1 like

Heb dit topic net helemaal doorgelezen, zoveel herkenning!

Ik heb er nog een paar die ik volgens mij niet gezien heb:

Ik zag wel Bas de beer naar paaseiland, maar ik had Bas de Beer naar Pirateneiland. Ooit nog wel eens gespeeld uit nostalgie, maar dat viel natuurlijk wel tegen! Vanaf 3:07 in dat filmpje echt het meest dramatische liedje in een spel ooit denk ik.

Frogger! Je moest steeds door verschillende levels springen om kikkers te redden.
image

Riven, de opvolger van Myst, die ik hier wel ergens zag:
image
Vond ik destijds zooo impressive. Was gewoon point-en-click dus steeds losse beelden, als een soort foto’s, maar het voelde helemaal alsof ik door allerlei coole fantasiewerelden aan het lopen was:
image

Dan speelde ik ook wat spellen die niet per se pedagogisch verantwoord waren:
image
Ik snapte echt weinig van dit spel, het was point-en-click en ik weet dat het echt zes CD’s had dus je moest steeds wisselen, en bovendien was het doodeng haha!
Beeld van het spel:

Dan speelde ik ook best veel GTA I, toen was alles nog plat en vanaf boven. Ook zeker niet pedagogisch verantwoord.

4 likes

Ohh zo genoten van dit topic. Zoveel: oh jaaa die was zo x, y, z!

Deze had ik nog niet gezien hier. Waar je als archeoloog? in de tijd van het oude Egypte wordt gezogen en zo het hele proces meekrijgt van het maken van een piramide en het leven van toen.

image

Forestia: leren over het bos maar veel weet ik er ook niet meer van?
image

En natuurlijk een eervolle vermelding naar mijn eerste game ooit: Drukke mensen van Hamsterland. Ook uuuren mee zoet geweest:
image
image

Er is vast wel meer maar deze had ik hier nog niet gezien en kwamen in me op door het lezen van dit heerlijke nostalgische topic :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

51SYAP0RDXL.AC
Ik heb dit zo veel gespeeld!

Er was ook nog een ander pc spel dat je een soort aliens moest verzorgen op een ruimteschip? Maar ik heb geen flauw idee meer hoe dit heet.

Edit: Ohhh ik heb hem gevonden! Creatures. Ik speelde dit ook echt super veel.

3 likes

Trouwens wat ik nog was vergeten te zeggen, je kan hier een hoop via je browser spelen of het enorme archief op Archive kunnen raadplegen voor een download. Laatste werkt soms niet (meer) op nieuwere systemen maar er zouden mogelijkheden bestaan die ik nu vol plezier aan het onderzoeken ben :nerd_face:

4 likes

Herinner me opeens dat ik teken spelletjes speelde op jippi in een soort chatroom. En jaren later nog op een ander platform maar daarvan ken ik de naam niet meer.

2 likes

Ahh dat was echt leuk die tekenspelletjes dat je het moest raden. Ik moet ook nog vaak denken aan dat ik een of ander cowboyspel speelde altijd en daar kon je ook chatten. Het enige wat je ongeveer kon doen was rondlopen geloof ik en er waren autowrakken maar meer weet ik niet

iSketch denk ik?

1 like

Ja klopt!

Ik speelde vroeger altijd een spelletje maar ik kan hem niet vinden. Denk in dezelfde tijd als freddi fish was ofzo.

Het was met een dier die in zijn vliegtuig de wereld rondreisde om daar missies te doen. Zo was er iets met een stonede dier (zo herinner ik het me) en iets met muziek (reggae achtig). Ben het hier nog niet tegen gekomen en mijn partner die vroeger veel spelletjes deed herkent mijn omschrijving ook niet.

2 likes