Computerspelletjes van vroeger

Wow was dit helemaal vergeten maar nu ik dat filmpje zie herken ik alles gelijk weer! Eigenlijk een ontzettend simpel spel wat je zo uit kunt spelen, terwijl ik er zoveel uren mee heb gespeeld. Blijkbaar verveelt zoiets niet snel als kind.

Zo heb ik ook suuuuper lang dit spel gespeeld, en dan vooral het onderdeel waarop je Barbie haar hond uit kon laten. Wilde zelf zo graag een hond maar nooit gehad, dus dan ging ik maar doen alsof op dit spel haha

Oh en deze moest mijn broer altijd voor me uitspelen omdat mij het niet lukte :sweat_smile:

2 likes

Omg dit is zo leuk! Er zijn zoveel games die ik ook gespeeld heb die hier al staan:

Laura en het geheim van de diamant
Op wereldreis
Barbie paardenavonturen
Barbie print en speel
Pippi langkous
Disney magic artist
Paard en pony - de manege
Tarzan
Lion king
Catz/dogz

Kennen jullie deze ook nog?

2 likes

Ja, ik! Moest er aan denken toen ik me hier heb aangemeld haha.

1 like

ik speelde nog op diskette graag een spel met botsende balletjes en daar moest je dan een lijn tussen trekken en werden steeds meer balletjes

Later speelde ik online graag iSketch, dan moest je voor elkaar iets tekenen en raden in allerlei thema’s. Bestaat nog denk ik.

Wooww bedoel je JezzBall? Dat deed ik ook weleens!

1 like

Ik speelde
GoSupermodel (mega verslaafd, is ook veel geld door heen gegaan, en dat van mijn krantenwijkje…)
Miel Monteur
De Sims
SpyFox
Pajama Sam
Lego Loco

En vast nog veel meer, en de rest vergeet ik haha

Denk dat dit topic het meest geschikt is;
Ik had ineens een herinnering aan een spel van de Tina geloof ik,
dat kon je online spelen en dan moest je geloof ik op het huis van je tante passen ofzo.
En dan kon je ook punten verzamelen en iets winnen. Elke zaterdag was er dan een update en kon je weer wat verder in het spel, en nieuwe dingen ontdekken. Echt het leukste ooit vond ik dat.
Weet iemand nog hoe het heette of info via google? Thanks!

8 likes

Beukenlaan 35! Ook echt leuke herinneringen aan.

3 likes

OMG Jaa!! Thanks… Jammer dat ik er zo weinig nog over kan vinden online, alleen oude forumposts. Geen afbeeldingen ofzo. Echt zo leuk en blij werd ik vat dat spel. Had uiteindelijk ook nog wat gewonnen ivm highscore :joy:

1 like

Ik heb de hele tijd een minder spelletje op de cd rom in m’n hoofd maar ik kan het niet plaatsen.

Het was iets met het opgraven van botten van dino’s. Het leek op een soort van zandbak waar je dit in kon doen.

Ik had laatst ook dat ik niet op een spel kon komen en toen heb ik het op reddit (r/tipofmyjoystick) geplaatst en heeft iemand het spel voor me gevonden haha

2 likes

Was het deze toevallig?

Weet niet meer zeker of ik dit al ooit gepost heb maar ik had vroeger de cd-rom “de eerste keer… en meer” uitgekozen in groep 8 ofzo. Wist niet echt waar het over ging, maar werd me snel duidelijk :sweat_smile: Was er helemaal van onder de indruk.

Nee helaas niet

1 like

Bedankt voor de tip!

We huurden vroeger games bij videoland, soms zelfs inclusief console :sweat_smile:

Animaniacs

Sylvester and Tweety Cagey Capers

Tom and Jerry Frantic Antics

En op internet waren dit favos

Jojos fashion show

Cartoon network Summer resort. Volgens mij was hier een vervolg ofzo op, maar bestond schijnbaar uit episodes. Ik dacht dat er nog een soortgelijk cartoon network spel was.

13 likes

Die laatste heb ik nog heel vaak geprobeerd te spelen, die spellen zaten zo leuk in elkaar! Jammer dat het niet meer lukt

3 likes

4 likes

Omg late reactie maar die onderste!!! Vond dat zo’n leuk spel, het stond vroeger ook op Spele/Spelle.nl als “Zomerkamp.” Vooral die derde met Vivian heb ik urenlang gespeeld, elke keer weer opnieuw. Om de zoveel jaar denk ik weer aan dat spel.

6 likes

Ik ben echt alweer helemaal verslaafd haha
Maar hij ligt er wel echt vaak uit

1 like