Concertentopic

Gisteren na 1,5 in de wachtrij gelukkig ook nog kaartjes voor Adele voor een redelijke prijs kunnen kopen!

1 like

Dit valt ook nog tegen als je ziet hoeveel mensen er in die digitale wachtrij stonden…

Wat ik nog het meest stuitend vind bij de prijzen van Adele is dat je er niet bent met alleen een duur concertkaartje. Het is ook een overnachting, de reis naar München toe, OV kosten, eten/drinken. Dan wordt het natuurlijk wel een duur grapje bij elkaar en inderdaad alleen voor iemand weggelegd als je er +€500 aan uit wilt geven.

4 likes

Akon komt in 013 en ik zou echt graag met mijn ma willen gaan maar van wat ik me herinner hebben ze daar geen zitplaatsen en staan vindt zij niet chill :tired_face: helaass

1 like

Kaartje voor The Corrs in Dublin is binnen <3 zit nu te denken om morgen ook maar te proberen een kaartje voor Belfast te kopen. Als ik dan toch die kant op moet…

2 likes

Aah jammer! Heeft idd geen zitplekken. Kun je niet met iemand anders gaan?
Thanks voor de tip btw wist nog niet dat hij daar kwam haha

2 likes

Klopt, het is bij elkaar echt een grote uitgave. Maar ik probeer dat ‘positief’ te bekijken, want is allemaal leuk. Het wordt gewoon een heerlijk lang weekend in het buitenland met lekker eten en fijn gezelschap en herinneringen voor het leven.

5 likes

Maar wanneer je niet in de omgeving van bijvoorbeeld Amsterdam woont heb je deze kosten (deels) ook wanneer je daar naar een concert gaat.

3 likes

Zeker weten! Dat is het ook absoluut (een onvergetelijke ervaring bedoel ik dan). Ik ben afgelopen jaar ook naar Lana Del Rey geweest in Londen en ik ga deze zomer naar Coldplay in Düsseldorf, maar dan nog kosten die tickets geen €300 p.p. Het ging mij meer om de hoge ticketprijzen en het feit dat zij zichzelf ook niet verplaatst waardoor eigenlijk bijna alle fans wel moeten reizen.

München is toch wel andere afstand dan naar Amsterdam binnen Nederland. Ik woon dichtbij de grens en vanaf hier is het al zeker 7 uur(!) rijden met de auto. Met het OV is het 8 uur dus dan zit je al met een overnachting sowieso

2 likes

Naja je kan het ook zo bekijken: ze verplaatst zich verder helemaal niet voor haar tour en dan is Munchen echt een super centrale plek voor heel veel landen.

Ik reageerde op de kosten die er gemaakt worden nu het concert in München is zoals overnachting, reiskosten, eten en drinken. Maar er zijn genoeg mensen die deze kosten ook maken voor een concert in bijvoorbeeld Amsterdam. Neemt niet weg dat het qua kilometers verder weg is.

Haha ik had dus helemaal niet door dat ze alleen een concert in Munchen geeft. Maar is dat wel zo positief? Juist veel mensen die vanuit heel europa gaan reizen/vliegen naar een concert maargoed.

Je kunt het toch ook zien als een weekendje weg en naar een concert gaan. Ik ga liever naar het buitenland voor een concert dan naar bijvoorbeeld een Nederlandse verre stad met hotelovernachting. Ik had ook veel hogere prijzen verwacht eerlijk gezegd omdat ze zoooooo populair en goed is natuurlijk.

1 like

Welke prijzen verwacht je dan wel niet als de range nu tussen de €150-€500 is? Vanaf €200 - €900 ofzo??

4 likes

Gisteravond mijn favoriete band Depeche Mode bezocht en het was zó fijn en goed. Zit helemaal na te genieten. :heart:

23 likes

Een hele productie van stad naar stad verplaatsen en opbouwen is ook niet echt geweldig voor het milieu, dus in die zin valt er niet echt te winnen.

2 likes

Als ze echt niet lang kan staan kan je wel mailen, dan kijken ze of er mogelijkheden zijn voor bijv krukken

Ik heb voor het concert van Adèle in 2016 €99,- per kaartje betaald voor de vloer. Uiteindelijk zong ze 5 meter bij mij vandaan.
Toen was ze ook populair.

Maar concertprijzen van 8 jaar geleden zijn toch helemaal niet vergelijkbaar met nu? Inflatie is echt bizar hoog en ook zo’n productie kost veel meer om op te zetten. Post-covid zijn vrijwel alle concerten veel duurder geworden.

Niet dat 500 euro voor een kaartje dan wel normaal is, maar 2016 en 2024 kun je niet zomaar naast elkaar leggen.

5 likes