Concertentopic

17 februari is er een pianist in Nederland waar ik ontzettend graag naar toe zou willen. Ik ben dan 33 weken zwanger.

Normaal gesproken worden concerten afgeraden vanwege het harde geluid dat gevolgen kan hebben voor de baby.

Heeft iemand ervaring met klassieke optreden vs reguliere concerten qua geluid? Het lijkt mij namelijk dat een klassiek optreden want minder dB’s heeft dan een regulier concert maar ik zou graag de bevestiging krijgen zodat ik weet of ik wel of niet moet proberen om kaartjes te kopen.

1 like

Ik ben vorig jaar met 35 weken naar een ‘regulier’ concert geweest en daar was volgens de verloskundige niks op tegen zo lang ik me goed voelde.

2 likes

Piano solo? Zonder orkest? Is echt helemaal prima joh!

4 likes

Ja joh, echt helemaal prima!

2 likes

Oh ik zou dat doen als ik jou was, ben zelf aantal jaren gekregen naar Einaudi geweest en ik kon de buurman horen ademen. Dus qua db was het niet hoog.

2 likes

Ahhh dat klinkt goed! Dan hoef ik me hier denk ik niet druk om te maken. Er zijn ook alleen maar zitplaatsen dus dat is al weer fijner ipv staan.

@TantePollewop bepaalde stukken zijn wel met een klein orkest volgens mij maar het meeste is alleen piano.

Is wel anders dan een klassiek akoestisch concert denk ik, het zal wel versterkt zijn in Ahoy maar nav Saray’s ervaring zou ik zeker gewoon gaan

2 likes

Je mag prima naar concerten toe, mits je niet direct naast een box gaat staan/zitten zei mijn gynaecoloog en verloskundige :smile:
Ik ben naar Bruce Springsteen en Rammstein geweest toen ik zwanger was en had dezelfde vraag

4 likes

Iemand toevallig een presale link voor Einaudi via platenzaak punt nl?

1 like

Zelfde vraag hier!

Niet via platenzaak.nl maar ik had me aangemeld voor de voorverkoop via Greenhouse zelf. Dus misschien kunnen jullie wat met deze link.

5 likes

Thaaaaaaanks!

Je bent een held, het is gelukt!

Wel even irritant dat telkens mijn plaatsen niet meer beschikbaar waren met doorklikken maar hopelijk zijn deze ook prima. De laatste x Ahoy is echt lang geleden en heb ook nooit deze opstelling gehad dus ben benieuwd of het wat is.

3 likes

Ik had hetzelfde. Of dat ik een stoel had leeg gelaten en dan moest ik weer iets anders selecteren. Vond het nog behoorlijk duur maar mijn man wilde er heel graag naar toe.

1 like

Ik ben nu popsterren/ hiphopsterrenprijzen gewend dus dit viel ineens heel erg mee. Zit nu ergens wat normaal staan is dus geen idee of dat wat is, eerste rang was 95 en mijne 109 maar de rest durfde ik niet meer te klikken want ging ineens hard.

2 likes

Ik heb ook een kaartje! Mij lukte het steeds niet om plaatsen te selecteren en opeens liep alles vast. M’n vriend die 1000 plaatsen achter mij in de wachtrij stond kon wel gelijk alles selecteren en die heeft er eentje voor me gekocht gelijk vooraan. :joy: hij raakte in paniek en heeft de eerste de beste geselecteerd. Had liever iets verder van het podium gezeten maar ben er heel blij mee!

2 likes

Wat is het voordeel van verder van het podium zitten (hoe dichtbij zit je?)

Voor mezelf vanwege het geluid (vind het toch nog spannend vanwege de zwangerschap). Het zit in m’n hoofd dat je dichtbij het podium harder geluid hebt. Maar dat zal in de werkelijkheid wel meevallen want er staan vast overal boxen.

Zit nu op rij 6.

1 like

Ah op die manier! Komt vast goed! Ik zit wat rijen verder (wil als het even kan altijd aan het gangpad zitten haha).

1 like

Dat had ik ook het liefste gewild want ik zie het wel gebeuren dat ik 273638 keer moet plassen omdat er iemand op m’n blaast drukt. :joy:
Dus die dag maar even wat minder drinken zodat ik niemand stoor tijdens het concert.

1 like