Concertentopic

Ik ben vanavond naar Ed Sheeran geweest (in Brussel). Vond het opzich wel leuk, maar ik denk dat zo’n groot stadion het gewoon net niet is voor mij. Ik vind Ziggodome wel groot genoeg haha qua nog enigszins een gevoel hebben van samenhorigheid. Ik vond Ed wel heel goed hoor en vette show qua geluid en licht en alle beelden op de schermen etc.

4 likes

Ik was ook naar Ed Sheeran in Brussel, maar het verliep echt dramatisch. We hebben echt 1,5 uur file gereden, op de snelweg en richting parkeerplaats. Voornamelijk richting de parkeerplaats was erg. Eenmaal bij de parkeerplaats aangekomen (Brussels Expo C), was die dichtgegooid omdat er geen plekken meer vrij waren. Toen heeft de politie ons naar een andere parkeerplaats meegenomen, waar we van hen mochten parkeren. We liepen richting stadion, maar er stond niet duidelijk aangegeven waar onze ingang was, waardoor we een half uur rond het stadion hebben gelopen, voordat we bij de juiste ingang waren. We hebben echt 5 liedjes kunnen zien/luisteren en toen was het afgelopen en konden we naar huis :sweat_smile:

1 like

Oh wat zonde! Echt kut dat je zoveel pech hebt gehad.

Ik was ook in Brussel, maar heb er een weekend weg van gemaakt dus kon met de metro van/naar het hotel. Dat vond ik juist super goed geregeld, op de terugweg werd je gedoseerd het perron op gelaten en kwam een lege metro langs (tweede station dus we waren al bang dat alle metro’s vol zouden zitten).

Het geluid was ook echt een verademing vergeleken met de Arena de vorige keer. Vond het podium alleen wel irritant want wij kijken dus vol tegen zo’n pilaar aan terwijl we 1e rang zitplekken hadden. Vond het ook vreemd dat het middelste gedeelte niet draaide want mensen aan de andere kant keken dus de hele tijd tegen zijn rug aan.

3 likes

Sorry nog een Ed Sheeran post. Was gisteren in Brussel en wat een vreemde sfeer. Heb dit echt nog nooit meegemaakt. Het was mijn eerste keer in het koning Boudewijn stadion maar dit kan toch echt niet voor concerten, het geluid was zo raar. De mensen rondom mij waren ook gewoon constant aan het praten of selfies aan het nemen. Mensen zongen amper mee, alleen met Shape of You kwam er een beetje beweging in.

Ik vond Ed Sheeran wel echt een top, goeie artiest maar zou hem veel liever in een kleinere zaal zien. Er miste echt een heel deel magie/sfeer/passie. Het laatste nummer was wel echt :fire: en Tenerife sea :hearts:

4 likes

Ik ga niet vaak naar concerten maar de laatste paar keer dat ik ergens was, was dit ook zo. Ook bij kleinere concerten. Heel irritant.

3 likes

Ik heb m 5 jaar geleden gezien voor 17.000 mensen ofzo en vond dat al vrij groot voor een man met een gitaar haha. Maar dat kan ook zijn omdat wel wat acts of bands gewoon ben

2 likes

Maar je ziet mensen ook letterlijk met hun rug naar de artiest staan om hele gesprekken te voeren he. Ik snap daar niks van. Ik had het ook eens tijdens Damien Rice. Was zo kwaad.

1 like

Ik was vrijdag in Brussel bij Ed Sheeran en vond het geluid eigenlijk goed. Hangt misschien af van je plaats?

Ik vond het publiek dan weer heel tam in het blok waar ik zat. Iedereen zat braafjes op zijn stoeltje te luisteren. Er werd eigenlijk bijna niet gepraat, maar ook niet meegezongen.
Ik denk dat de sfeer zaterdag uitbundiger was als ik de filmpjes mag geloven. Was misschien ook het weer, vrijdag passeerde er regelmatig een regenbui.

1 like

Ik denk dat de sfeer ook sterk afhankelijk is van je plaats, want ik was ook vrijdag en had een zitplaats, maar bij ons stond juist iedereen de hele tijd. Dat vond ik dan weer irritant, neem dan een staanplaats :sweat_smile:

1 like

Daar ben ik 't niet helemaal mee eens, bij eigenlijk elk concert waar ik zitplaatsen heb gehad ging iedereen wel staan om mee te dansen, volgens mij is dat wel normaal? Ik vind t juist irritant als iedereen blijft zitten, zo saai, ik wil een beetje bewegen maar kan 't niet aan om 5 uur ofzo te staan. Daarom vind ik zitplaatsen juist perfect. Lekker zitten totdat de artiest begint en daarna alsnog meedoen :dancer:

Ik snap dat mensen af en toe willen staan om mee te dansen, maar als je echt het hele concert staat (ook bij rustige nummers) dan had je echt een staanplek moeten nemen. Er zijn ook mensen die niet (lang) kunnen staan en die zitten dan dus de hele tijd tegen iemands rug aan te kijken.

12 likes

de staplaatsen zijn vaak als eerste weg/uitverkocht, dus die mensen hadden dat misschien ook wel gewild. Ik zit ook liever niet, maar soms heb je geen keuze meer. Ik zou dan wel aanbieden om mensen vooraan te laten zitten en daarachter dan te laten staan ofzo.

Vervelend dat je geen staplaats meer kan krijgen, maar blijf dan tenminste gewoon zitten op de rustige momenten. Vind dit niet echt een excuus eigenlijk. Sowieso moet min of meer het hele vak gaan staan als één iemand vooraan staat.

Vind het ergens een beetje raar dat mensen perse willen staan bij een zitplek terwijl er genoeg mensen zijn die bewust zo’n plek kiezen omdat ze juist niet kunnen staan. Hou daar dan een beetje rekening mee

1 like

dat zeg ik er toch bij?

Naja je zegt eigenlijk dat je alsnog zou staan als de staplaatsen dan uitverkocht zijn toch?

Grootste ergenis ooit inderdaad.
Maar dit doet me gelijk denken aan het drama in Caprera Bloemendaal waarbij het ging onweren en zijn concert veel te vroeg stopte :sob:

Wat goed dat je er iets van gezegd hebt. Hoe reageerde diegene?

Sorry voor de dubbelpost maar dit vind ik zo naar inderdaad! Was een keer hij een concert van Anouk en er was zo’n chick die het héle concert bleef staan. Ik keek dus de hele tijd tegen haar rug aan. Toen ik vroeg of ze wilde gaan zitten zei ze dat ik dan ook maar moest gaan staan als ik wat wilde zien. Oh ik was zo kwaad toen.

3 likes

Herkenbaar dit, ik heb dit ook al vaak gedaan.

Ik vraag meestal waarom ze niet gewoon naar de kroeg gaan als ze toch alleen maar ouwehoeren. Meestal kijken ze je even schaapachtig aan, maar daarna wel rustig. Of met staanplaatsen lopen ze ergens anders heen.

Ik heb 1x gehad dat degene aan wie ik vroeg of ze van plan was door elk nummer heen te lullen kwaad werd op me en zei dat ik mn bek moest houden, want ze had betaald om binnen te komen en dus mocht ze doen wat ze wilde. Waarop ik dan wel weer zei dat t zonde van je geld is als je een concertkaartje moet kopen om bij te praten en of ze dan niet ergens anders dr gang kon gaan zonder mij lastig te vallen. Uiteindelijk is die ook weg gelopen.

Heb t ook wel eens gehad dat ik zitplekken had, maar wel heel t concert stond en aan t dansen was, zoals iedereen behalve de meneer achter me. Die bleef zitten en tikte mij op mn schouder met de vraag of ik weer kon gaan zitten. Vond ik ook wel bijzonder en ondanks dat ik niet ben gaan zitten, vond ik t toch ongemakkelijk om te staan ofzo.

Ik vind dat laatste ook heel dubbel, want ik snap dat er mensen zijn die niet heel een concert kunnen staan, maar als je ziet dat verder iedereen wel staat, vind ik ook weer niet dat je kan verwachten dat degene voor jou dan ook maar gaat zitten.

1 like

Maar zou je dat laatste ook vinden als jij degene was die niet kon staan? :smile:

7 likes