Dat mag. Ik zelf zit niet te wachten om entertained te worden door een 13-jarige
Ja maar schat, jij gaat niet!!! Dus dat boeit niet.
Het gaat niet om mij persoonlijk. Dat snap je hopelijk (?)
Het gaat om het feit dat er een meisje van 13 op het podium mensen staat te entertainen alsof ze een volwassen vrouw is. En mensen zien haar dus ook zo. Waarom wil je (iemand) dat?
Helemaal in een wereld waarin (donkere) jonge meiden te maken hebben met adultification.
Maar veel plezier!
Ze entertaint niet alsof ze een volwassen vrouw is. Ze danst en ze danst echt niet anders dan dat andere talentvolle tieners dat doen. De kritiek op Blue’s rol is daarnaast gewoon grappig omdat het kind al sinds babytijd naar voren wordt geschoven. Dit is niet nieuw voor fans. Kind zit al tijden in liedjes, videoclips etc. Als je er als fan problemen mee had gehad was je allang afgehaakt. Daarnaast weten we verder niks van die kinderen.
En ga niet doen alsof je iets geeft over donkere jongen meiden, want dan zou je in plaats van discussies voeren waarin je ze naar de achtergrond drukt omdat er gevaar is, je best doen om dat gevaar uit te bannen zodat ook zij een rol in de spotlights mogen hebben.
Uhm ik ben een donkere vrouw met een donker kind… dus ja dat boeit me zeker. En kinderen op deze manier blootstellen is wat mij betreft gewoon niet ok.
En het feit dat het sinds haar kindertijd gebeurt maakt het niet minder erg he. Dat maakt het nog erger eigenlijk.
Maar praat het vooral goed voor jezelf
Laten we niet gaan doen alsof er niet iets bestaat als internalized racism;)
Nee en laten we ook vooral niet doen alsof er niet zoiets als coping bestaat.
Ik weet niks van dit kind afgezien van dat ze af en toe een dansje tijdens een concert doet. Je ziet haar verder nergens toch. Die andere kinderen ook niet.
Nee, ik vind dit echt totaal anders dan het hele leven etc van een kind vloggen. Ze staat daar niet in haar blote reet te dansen of zo. Ze treedt op met haar moeder voor korte dansnummers. Ze beschermen haar vast ook tegen alle comments online, die ze trouwens hoe dan ook zou krijgen, dansend of niet.
Snap het wel als je ervoor kiest om het niet te doen met je eigen kind, maar zie echt niet in wat hier erg aan is. Kind komt genoeg ongevraagd in de media en daar beschermen ze haar juist wel heel goed in vind ik. Ik weet namelijk verder behalve die dansjes helemaal niks van hun leven etc.
Ik weet oprecht niet waar je op doelt.
Als je echt vindt dat het kind niet op het podium mag staan omdat ze ‘eruit ziet als een volwassene’ én specifieker niet omdat ze zwart is en dan al te maken heeft met adultificatie is dat gewoon echt een kulargument dat uiteindelijk niet liberation, maar verdere verdrukking als doel heeft. Ik ben echt voor gesprekken over hoe we kinderen veilig houden en een mega criticaster van het overmatig delen van informatie en beelden over je kind, maar we spreken hier over een kind waarover verder vrijwel niks bekend is, behalve dan ze overduidelijk haar moeders carrière nastreeft (die overigens ook gewoon tienerster was). Het is gewoon niet de dochter van average familievloggers die hun kinderen moeten inzetten voor fame.
Dat je doet alsof er geen probleem is omdat het jou (blijkbaar?) een voordeel oplevert omdat je een 13-jarige op een podium wil zien.
Dat ze een carrière zoals haar moeder nastreeft dat kan ik begrijpen, maar waarom je daar als volwassen vrouw naar wil kijken snap ik oprecht niet.
Dat je niets over haar weet, zegt niet dat het niet (ook) schadelijk kan zijn. Heb je gezien hoeveel kritiek ze kreeg toen ze voor het eerst op het podium kwam. Wekenlang alleen maar gedoe over hoe ze danst, hoe ze eruit ziet, haar haar, enz.
Nee dat is echt een goede manier om verdrukking van donkere kinderen te voorkomen.
Ja en die kritiek is drenched in anti-blackness (ze ziet er oud uit, kijk haar haar, dansen is niet age-appropriate) en ik geloof dat je kind dan maar vanalles verbieden daar geen goed antwoord op is. Ik ben - en zeker ook wat betreft de kinderen in mijn omgeving - voor trotsheid, vieren dat je zwart bent, vieren dat je talent hebt en middelvingers op naar whoever daar wat van vind. Daar deal ik dan wel mee. Dat staat totaal los van dat ik het kind op het podium wil zien want je doet nu alsof ik een soort fixatie op dat kind heb, terwijl ik die kaartjes lang voordat dat bekend was heb gekocht.
En ik denk dat als je moeder de fucking legend that is Beyonce is je best leert omgaan met die paar simpele zesjes die je talent niet zien voor wat het is.
Ja maar je zegt letterlijk dat je de full experience wil… dus je haalt er blijkbaar iets uit. Dat snap ik echt niet.
Van alles verbieden hoeft inderdaad niet, je kind er direct aan blootstellen ook niet.
Dat was een grapje he. Ik vind het vet om te zien hoe goed ze nu al kan dansen, dus mega leuk als ik een show heb waar ze dat doet. Als dat niet zo is, soit. Vind ik het nog steeds mega vet dat ik Beyonce weer live heb gezien want daar koop ik uiteindelijk mijn kaartje voor. Zijn gewoon intens goede concerten.
We gaan het waarschijnlijk niet eens worden, maar ik geloof dus wel in blootstellen, binnen bepaalde kaders en omringd door steunende volwassenen. Die kritiek is er toch wel, ze vinden altijd wel wat. De vrijheid om te mogen zijn wie je bent is het grootste goed wat we hebben en ik vind dat we dat te verdedigen hebben en dat we zwarte kinderen een disservice doen als we hen dingen ontzeggen omdat er dan anti-zwarte kritiek komt. Ik ga niet met gebogen hoofd leven, omdat er racisten zijn en ik wens dat voor elke zwarte persoon.
Huh??? We worden het denk ik inderdaad niet eens want je gaat nu soooo far besides the point.
Een 13jarige niet op het podium willen is niet met een gebogen hoofd leven he. Kom op nou
Het gaat om je argumentatie. Het gaat je niet puur om dat ze dertien is. Dat is een totaal ander gesprek dat over of kinderen in entertainment mogen werken. Dan ben ik heel benieuwd of je braaf elke serie met kinderen erin wegzapt.
Het gaat je ook om dat zij specifiek met racistische kritieken, die je hier zelf ook herhaalt, te maken krijgt en daar heb ik serieuze bezwaren tegen.
Jouw argumentatie is niet te volgen
Je wil gewoon naar een show kijken. En je vermomt dat alsof je een soort vrijheidsstrijder bent. Maar whatever works for you.
Ja dat verklaart, want want volgens mij ben ik vrij duidelijk en maak ik al vijf berichten lang ongeveer hetzelfde punt en kun jij simpelweg mijn mijn argumentatie niet volgen, waardoor je steeds weer doet alsof het mij specifiek gaat om dat ik een kind te zien krijg.
Daarnaast: dit is mijn letterlijke vakgebied. Zou mezelf geen vrijheidsstrijder noemen, maar ik durf wel te zeggen dat ik iets weet van Black Freedom.
Nee je bent niet duidelijk. Totaal niet eigenlijk.
En same!
Nou gezellig, komen we elkaar vast eens tegen en kunnen we dit gesprek in het echt en met bronvermeldingen voeren