Concertentopic

Jay Kay was goed bij stem! En leuk om wat verrassende versies te horen van bekende nummers. Wat nieuw was, klonk ook goed. Wat vond jij ervan?

Ik ga vanavond voor het eerst naar een concert (Tom Odell) alleen. Ben heel benieuwd, hou niet van menigtes maar ja ik wil het eens meegemaakt hebben. Hier iemand al geweest?

Rosalia komt 27/04/2026 naar de afas dome antwerpen, tickets zijn vanaf volgende week te koop.

10 likes

oh nee begint AFAS nu ook al in Belgiƫ alles naar zichzelf te vernoemen

3 likes

Jaa en 27 april in Amsterdam! Als je rsvp’t op de website krijg je als het goed is een presale link

3 likes

Ja sportpaleis het nu AFAS DƓme, lilleke naam.

3 likes

Ik was alleen naar zijn concert in de ziggo dome. Ging prima! Ik had wel zitplekken. Ik ga vaker alleen naar concerten en ben het dus wel gewend

Sta nu in AFAS Dome en het valt me nog mee allemaal! Hopelijk was hij goed in Amsterdam! :blush:

2 likes

BSB komt naar Duitsland volgend jaar.

3 likes

Jaaa ik ga sws proberen! Is nog dichter bij mij dan Amsterdam, maar gok dat half Europa in de wachtrij staat.

Ja denk het ook!

Is ook al weer paar jaartjes geleden dat ze naar Europa zijn gekomen hĆØ?

De show in Vegas ziet er gaaf uit maar ligt ook aan de venue natuurlijk.

Vorig jaar september waren ze nog in Duitsland :grin: en dit weekend doen ze 3 shows in Oostenrijk

:sweat_smile: dan heb ik dat compleet gemist :joy:

hoe werkt het in ziggodome qua plaatsen en kan je ergens van tevoren (voor de presale begint) hoe duur kaarten zijn? ik wil staan en zag op een plattegrond iets van stavakken en ik heb ook wel eens gehoord van golden circles? ik wil van tevoren bepalen welke plekken ik/we willen omdat we met 3 mensen gaan proberen te kopen voor elkaar maar dan is het wel chill om van tevoren te weten wat we willen kopen

1 like

Bij de laatste paar keer dat ik kaarten kocht voor een concert in de Ziggo Dome kon ik het niet vooraf zien, als in, niet precies. Dus wel de prijsrange voor zit, sta en golden circle. Ik vind kaarten bestellen sowieso altijd heel stressvol en snap er dan op dat moment opeens niets meer van.

Je hebt dan meestal 2 opties, of je kan via de plattegrond plekken kiezen, alleen dat is soms lastig als er al veel plekken weg zijn om dan meerdere kaarten naast elkaar te vinden. Die andere optie is iets van ā€œvind beste optieā€ en dan zie je een lijst met opties en prijzen, maar dan kan ik vaak niet bedenken waar die plekken dan zijn. Dus een plattegrond met de vakken is wel handig om bij de hand te hebben.

Maar misschien hebben anderen hier nog betere tips voor, dan hou ik me ook aanbevolen

waar kan je dit van tevoren zien? of begrijp ik je verkeerd?

ja ik krijg er nu ook al stress van, vooral als iemand anders evt het kaartje voor mij haalt en je dat dan in split seconds moet gaan overleggen? misschien dat ik ziggodome wel even bel of mail voordat de presale begint

bij stavakken hoef je toch geen kaarten naast elkaar te vinden trouwens?

Nee bij sta vakken hoeft dat niet, zag pas later dat je dat zocht haha

Even een voorbeeldje, via Ticketmaster kan je dat zien. Soms moet je even paar keer doorklikken, volgens mij nu ook nog iets naar onder op Lees meer klikken: https://www.ticketmaster.nl/artist/rosalia-tickets/993028#extra-info

Zie nu ook gelijk waar mijn verwarring zit, dat die rangen mij niet zoveel zeggen haha. Maar volgens mij zie je wel dus pas bij bestellen welke rang in welk vak zit, maar daar heb je met sta plekken ook geen last van.
Ik zag laatst bij lady gaga overigens echt zo weinig vanaf m’n sta plek :sob:

1 like

oh perfect heel erg bedankt!

via deze link vond ik de plattegrond, je moet dan haar concert selecteren want de indeling en podium verandert.
https://www.ticketmaster.nl/venue/ziggo-dome-amsterdam-tickets/ziggo/107#zaaloverzicht

en wat kut dat je niks zag vanaf je staanplaatsen?? door de hoeveelheid langere mensen voor je?

ben ook echt bang dat het 1 telefoonfest gaat zijn en je wat je zou kunnen zien alsnog niet ziet door de telefoons in de lucht…

1 like

Ohh nice, die ga ik even onthouden.

Hoeveelheid lange mensen viel wel mee, maar het was echt mega vol, daardoor kon je ook niet echt een stapje achteruit doen om langs mensen te kijken. Ging wel een groot deel podium ver de zaal in, dus als ze op het uiteinde stond kon ik wel een glimp opvangen. En via de schermen was het wel te zien, maar achteraf zag ik filmpjes van mensen die zitplaatsen hadden en dacht echt: Oh wow gebeurde dat ook nog allemaal op het podium haha. Alsnog was het fantastisch :star_struck:

1 like

oh echt, wat stom : ( fijn dat het alsnog leuk was maar wel zonde ergens.

vind het wel echt moeilijk, het lijkt me gewoon helemaal niks om te zitten, maar 90 piek neerleggen voor een kaartje en het podium niet kunnen zien vind ik ook echt kut. vind de grootte van de locatie an sich al moeilijk genoeg :joy:

1 like