Concertentopic

hij deed het niet maar ze konden wel gewoon een herprintje maken

Gister bij George Ezra geweest! Zoooo een toffe show :heart_eyes:. Mocht je een keer de mogelijkheid hebben om naar George Ezra te gaan kan ik het echt aanraden.

Net in de presale golden circle kaartjes kunnen krijgen voor post malone. Het was wel echt druk, er stonden 11000 mensen voor mij in de wachtrij en toen ik er eenmaal door was, was alles al uitverkocht. Maar de aanhouder wint! Voor The Weeknd ben ik ook 3 uur bezig geweest :joy:

5 likes

Ze zijn trouwens ook heel makkelijk met het
omzetten van je papiere ticket naar mobile ticket! Dan wordt de papier ticket ongeldig en krijg je nieuwe ticket online toegestuurd.

Vorige week dit nog geregeld bij Tivoli. Ik stuurde hierbij mijn bankafschrift van de tickets.

1 like

Ik heb net een kaartje gekocht voor Post Malone maar ik ga alleen en vind dat zo spannend. Niemand wilde mee en ik wil wat vaker uit m’n comfort zone stappen haha. Hopelijk ga ik er zin in krijgen ipv dat ik het vooral spannend vind :grimacing:

14 likes

Ik ben afgelopen donderdag naar Tamino geweest in de Gashouder in Amsterdam. Leuke zaal zeg! En Tamino was uiteraard steengoed en heb echt bewondering voor zijn grote bereik en voor zijn muzikaliteit maar ik vond het wel een tikje saai/eentonig. Toevallig nog iemand geweest?

4 likes

Ja ik was er ook! Echt prachtig met de cello er bij! De hele band is echt super getalenteerd.

Vond de locatie wel minder, het was uitverkocht maar het leek zo leeg? Heb hem een paar maanden geleden ook in Paradiso gezien, daar vond ik de sfeer beter. En de kluisjes bij de Gashouder
 :smiling_face_with_tear:

1 like

Bestaat er eigenlijk ook een website oid waar je alle concerten kan zien met datum waarop de verkoop van tickets begint? Ik zie soms per toeval concerten voorbijkomen waar ik wel naartoe zou willen, maar dan is de kaartverkoop weken geleden al begonnen en zijn de goeie plekken in de zaal allang verkocht.

Lid worden van een nieuwsbrief van de artiesten zelf kan helpen, maar dat zijn een hoop om lid van te worden. Een website is overzichtelijker en bestaat misschien wel? Iemand een idee?

1 like

Ik ben zelf lid van Bandsintown, daarop kun je aangeven wat je allemaal leuk vind en krijg je een email als er een show is aangekondigd, ook van soortgelijke artiesten.

Verder volg ik op Facebook ook gewoon ticketmaster waardoor er veel reclame voorbij komt van shows.

2 likes

Ik doe eigenlijk hetzelfde! Ik volg veel op bandsintown maar ik volg ook artiesten op spotify, zo krijg je ook mails van concerten in de buurt. Ook volg ik ticketmaster en eventim op instagram en facebook. Ticketmaster post veel in hun stories als er concerten worden aangekondigd

2 likes

Zijn hier mensen die wel eens alleen naar een concert gaan, ook wat kleinere concerten? Ik wil graag naar Dermot Kennedy die komt in 013, dus niet super groot. Is ook niet echt party maar meer emo nummers, vraag me af of dat ‘chill’ alleen is? :blush:

En ook @Pepernoot

Thanks! Vet fijn dat zulke shizzle gewoon bestaat.

3 likes

Ik ben wel een paar keer alleen naar kleinere zaaltjes geweest. Op zich niet veel verschil met grotere zalen, denk ik. Vaak sta je dan juist meer tussen de ‘echte fans’, dus dan heb je wel zo’n groepsgevoel en doet iedereen leuk mee. Ik ga wel vooral naar rockbandjes, dus qua party/chill kan ik er niet echt iets over zeggen :joy:

1 like

Ik wil heel graag naar Raye, hoop dat ik nog kaartjes kan bemachtigen via Ticketswap tegen die tijd, ik denk dat ik ook alleen ga, lijkt me best leuk!

3 likes

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik gewoon ga :grin:

4 likes

Ik vind zelf Bandintown niet zo een heel fijne app, maar zoals @Vlek ook zegt, de socials volgen van de verschillende organisatoren. Ik volg bijvoorbeeld Ticketmaster, Eventim maar ook Mojo.

En ik volg een aantal grote zalen zoals ZiggoDome, Afas Live en Ahoy op social media. Krijg aankondigingen dan vaak dubbel te zien, maar beter 1x teveel dan 1x te weinig.

1 like

Ik ga bijna altijd alleen. Ook een keer alleen naar een festival geweest trouwens :slight_smile: Naar zowel grote zalen als kleintjes. Toevallig heb ik er morgen eentje alleen, ook in 013. En een paar weken terug naar Bring Me The Horizon in de Ziggo Dome.

3 likes

Krijg jij daar ook zoveel commentaar op? Ik word het echt zat dat collega’s zo zeikerig en negatief doen dat ik alleen naar concerten ga. Ik ben mij iedere keer aan het verdedigen dat ik het op deze manier juist leuk vind, maar ze blijven zeuren.

Nee, eigenlijk bijna nooit. Iedereen reageert er juist altijd heel positief op eigenlijk. Maar goed, zoveel mensen ken ik nu ook weer niet :joy:

1 like

Wat fijn dat mensen zo positief erover zijn! Ik moet die mensen in mijn omgeving hebben :joy:

2 likes

Ik ben toevallig afgelopen weekend alleen naar een concert geweest. Ik vond het prima, maar had liever met iemand gegaan vooral om de tijd tussen voorprogramma en hoofdact te overbruggen haha