Concertentopic

Dit lijkt me juist een fijne ontwikkeling, zo voorkom je dat mensen alleen maar tickets kopen om door te verkopen en heb je meer kans dat de echte fans komen. Dynamische prijzen vind ik inderdaad echt belachelijk.

7 likes

Nou ja, je kan toch ook een systeem ontwerpen dat je tickets alleen zonder winst kwijt kan bij ticketmaster zelf? Daar zijn dit soort nodeloze praktijken niet voor nodig.

En dynamische prijzen vind ik idd helemaal kut.

2 likes

Ticketswap prima, maar ticketboeren zien liever dat je de tickets bij hun weer inlevert/terugverkoopt en willen daar dan ook nog extra aan verdienen. Ze krijgen steeds meer macht.

2 likes

Dat is toch ook het systeem nu? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik doel dus niet op die gekke loterij haha, maar gewoon op het op naam zetten van een ticket en hem niet via andere kanalen dan die van de verkoper mogen doorverkopen.

Nee, je mag nu ook nog steeds x procent bovenop wat jij hebt betaald vragen. En ticketmaster incasseert ook nog eens voor een tweede x die administratiekosten. :moneybag:

2 likes

Wat een ratten

1 like

En bij Ticketswap kan je nog last-minute een ticket kopen/verkopen. Andere ticketboeren zien dat liever anders.

1 like

Concerten zijn alleen nog voor de elite

3 likes

Dat is in Amerika al zo. Best veel artiesten waar je in Nederland een bedrag voor betaalt dat Jan Modaal nog wel kwijt kan missen, daarvoor betaal je gewoon al gauw het drie-viervoudige voor in Amerika .

Ik ben ingeloot voor Amsterdam. Wel heel benieuwd hoe dit verder gaat en hoe duur de kaarten zijn…

Idk ik ga gelukkig naar shows voor 15 euro

1 like

Overal op de wachtlijst. Zit je dan als iemand die sinds haar dertiende fan is. Joe. En je kan dan verder ook gewoon niks meer doen he.

2 likes

Wachtlijst :frowning:

Vraag me ook af wat het betekent als je bent ingeloot. Want zijn er dan bijvoorbeeld 120.000 kaarten in totaal en ook zoveel mensen ingeloot?
Of zijn er dan 30.000 mensen ingeloot en die mogen dan max 4 kaarten kopen en als die dat dan gedaan hebben (dus sommigen misschien ook maar 1 of 2 kaarten gekocht) dat dan de wachtlijst mensen mogen?

Ik snap dat ze iets willen doen aan al die rare opkopers, maar dit is ook een raar systeem. En het lijkt wel of het hierdoor nog meer gehypet wordt, waardoor nog meer mensen zich inschrijven.

Ik sta ook op de wachtlijst maar ik kan mij niet voorstellen dat ze de arena echt drie dagen helemaal vol krijgt. Zelfs bij Beyonce was het niet helemaal uitverkocht, waar gaat ze mensen vinden die zoveel geld kunnen betalen. Ik denk dat het ook een manier is om mensen op te hypen. Als je namelijk door de wachtlijst bent en je kan een kaartje kopen dan denk ik dat je dit wel heel snel zal doen zonder echt naar de prijzen te kijken.

1 like

Nou wait for it. Denk dat ze het nog wel vaker kan uitverkopen. Er is ook geen concert in Belgiƫ.

10 likes

En er zullen zat mensen uit het buitenland naar Nederland komen om haar te zien. Ook genoeg mensen die er dan een paar daagjes Amsterdam van maken of een eurotrip naar enkele concerten van haar.

3 likes

Was het niet zo dat Beyonce te duur was en het daarom niet uitverkocht raakte?

1 like

Vraag me alleen af in hoeverre je Taylor nog met Beyonce kan vergelijken. Taylor is de meest gestreamde vrouwelijke artiest op Spotify met 92 miljoen maandelijkse luisteraars, Beyonce 52,61 miljoen. En denk dat Beyonce ook een ander publiek aantrekt, volgens mij is Taylor wat meer ā€œmainstreamā€ zegmaar.

Overal staat dat geselecteerd zijn voor kaartverkoop niet betekent dat je ook kaartjes krijgt, dus er zijn sowieso meer mensen geselecteerd dan dat er kaartjes zijn. Denk eerlijk gezegd dat je met wachtlijst voorlopig nog niet aan de beurt bent en misschien ook wel nooit aan de beurt komt :see_no_evil:

2 likes

Maar deze tickets zullen denk ik ook gigantisch duur zijn. Ik denk inderdaad dat er veel buitenlanders gaan komen voor het concert.

Ik bedenk mij nu dat ik echt niet met Taylor Swift zou willen ruilen, wat een druk zou ik voelen om al die avonden te moeten presteren. Angst om ziek te worden, diarree te krijgen of je stem te verliezen

2 likes