Coronatopic #5

Oh wat naar, sterkte! Gelukkig is hij weer thuis. En inderdaad, daar mogen we echt dankbaar voor zijn…

Ik merk dat ik het heel erg lastig vind dat steeds meer mensen willen afspreken en ook met best wel grote groepen. Ik voel mij daar niet prettig bij, maar het lijkt wel alsof ik binnen mijn kennissen/vriendenkring één van de weinige ben.

3 likes

KHN zei ook dat het met reserveringen niet zo’n storm loopt. Mensen zijn natuurlijk niet gewend om voor een café te reserveren en denken dat het op de terrassen toch rustig gaat worden. Misschien wordt het straks dringen op de terrassen, maar misschien blijven ze ook halfleeg en zullen veel eigenaren zich afvragen waarom ze überhaupt open zijn gegaan op 1 juni.
Sportscholen idem dito, ken mensen die niet kunnen wachten om eindelijk te trainen en ook mensen die hun abonnement hebben opgezegd en zich pas in januari weer gaan inschrijven.

Hartstikke leuk dat Frankrijk zijn grenzen opent, maar zolang Belgie zijn grenzen dichthoudt kan je daar toch helemaal niet naar toe rijden voor een vakantie? Het is nu toch alleen open voor mensen die op familie bezoek gaan? Ik volg een aantal campings die op Nederlanders zijn gericht in Frankrijk en die zijn dolblij en roepen dat mensen gewoon kunnen komen voor hun vakantie.

Ik hoorde net op de radio dat de Belgische grenzen niet alleen open gaan voor familiebezoek, maar ook om daar naar de winkel te gaan en te tanken (en andersom ook). Dus lijkt me niet dat door het land rijden om naar Frankrijk te gaan (even los van of Frankrijk je dan binnenlaat) dan een probleem is.

1 like

Waar lees je dat?

Thanks! Sorry ben niet zo scherp vandaag haha :nerd_face:

Er staat iedere dag in de update dat er nog 1 patiënt op de ic in Duitsland ligt. Iedere dag opnieuw hoop ik dat diegene eindelijk van de IC af mag… Tenminste, ik ga er vanuit dat het steeds dezelfde is.

1 like

Ik woon naast een populair park in Rotterdam dat vanavond ontruimd is… De sfeer werd ook grimmig, er werd de hele dag al gedronken en drugs gebruikt en uiteindelijk heeft de politie dus met wat leek het hele wagenpark van politie Rotterdam de buurt leeg geveegd. Maar ik snap dan niet dat het tot 22 uur heeft moeten duren voor ze erop afkwamen (en dus pas na telefoontjes van omwonenden blijkbaar). Vanaf 18 was het eigenlijk al te vol en met zulk weer kan je dat verwachten maar geen politie gezien de hele dag, alleen één keer een handhaver die een fietser aansprak dat ie moest gaan lopen :woman_facepalming:t2:
Ik heb het idee dat er in Rotterdam zo absurd weinig gehandhaafd wordt, het is echt alsof corona hier niet bestaat. Ja ja eigen verantwoordelijkheid maar het blijkt al weken dat mensen dat hier niet hebben. Het was vanavond nog drukker dan wanneer er een festival is in dat park

6 likes

Ik denk ook dat wc’s in de horeca een ding gaan worden. Horecapersoneel raakt natuurlijk de hele dag glazen etc aan waar mensen met hun mond aan hebben gezeten, maar die gaan ook als een idioot hun handen wassen. Met bediening kun je niet zo goed afstand houden, maar wel je best doen dat je niet met je gezicht bij anderen in de buurt komt etc. Maar die wc’s gaan doorgaans echt niet na elk bezoek door personeel gedesinfecteerd worden. Ik denk wel dat veel zaken je opties/materiaal geven om dat zelf te doen (bijv om de wc-bril af te nemen en sowieso alles om je handen te wassen en nog eens te ontsmetten als je weer buiten de wc staat), maar zeker na een paar bier gaan mannen weer gewoon half naast de wc pissen en ‘vergeten’ mensen hun handen te wassen. Als je ziet/ruikt hoe je een wc doorgaans 's ochtends bij de schoonmaak aantreft in een café :nauseated_face:

3 likes

Ik snap dat sowieso niet, er staan toch cirkels in dat park? Misschien dat de boodschap nu wel duidelijk is…

Vroesenpark? Is me niet eerder opgevallen, weet het wel van Het Park en volgens mij zijn er gisteravond meerdere parken ontruimd dus wellicht hebben we het nu niet over hetzelfde park!
Maar alsnog hebben mensen schijt daar aan, dit zijn mensen die heus wel weten wat de regels zijn maar zich er bewust niet aan houden. En anders zijn die cirkels op een gegeven moment ook bezet en het is niet alsof ze dan maar weer naar huis gaan

Ik hoorde net de eerste ballon alweer gevuld worden met lachgas dus ben benieuwd wat de rest van de dag gaat brengen

Ik zag ook de fimpjes op Rijnmond en zag dat er heel veel mensen met de auto waren gekomen? Hoezo ga je met je auto naar het midden van de stad rijden om daar in een overvol park te zitten? Dan ga je toch juist lekker ergens buiten de stad zitten waar je ruimte hebt. Ik ga normaal ook naar het Vroesenpark of Heemraadspark, maar dat is de laatste tijd zo druk. Gisteren ben ik dus naar Overschie gefietst, ruimte zat.

4 likes

In het Vroesenpaek staan ook cirkels! Is ook wel redelijk Rotterdams om schijt te hebben heb ik het idee
@LizzyBennet ik doe hetzelfde, mijn rondje was altijd die twee plekken maar is inderdaad erg druk. Zorgt ervoor voor dat ik de stad lekker kan ontdekken zo!

1 like

Ik denk dat het merendeel daarvan niet eens in het park heeft gezeten
Er zijn hier weinig parkeerplekken die veelal bezet worden door bewoners. Het leek wel alsof er een soort oproep uit was gegaan want vanaf ±21 uur werden er heel veel rondjes gereden door steeds dezelfde auto’s
En het is allemaal eenrichtingsverkeer hier en op elke hoek werden ballonnen verkocht dus dan staat het heel snel stil
Het was zo triest om te zien
@Acculader ah misschien op het grote veld dan! Als ik naar het park ga zit ik daar sowieso nooit maar altijd aan de zijkant, ik ga er eens op letten

2 likes

Ik lees dit op AD.nl:

Op sociale media staat een filmpje van feestgangers in het park die aangeven daar het Toffler Festival te vieren. Dat festival dat normaal in het Roel Langerakpark wordt gehouden, werd afgelast, maar er werd wel een ‘picknick edition’ georganiseerd. Vanaf 14.00 uur konden mensen via de festivalsite naar muziek van Toffler-DJ’s luisteren.

Triest.

Waarom dan niet in het Roel Langerak park, waar toffler zou zijn? Ik denk dat dit een makkelijk excuus is, de mensen die hier gisteren er zon puinhoop van maakten zijn niet de mensen die ik normaal op toffler festival zie. Ik heb echt het idee dat ze afkwamen op onrust, niet op een leuk feestje. Ook continu van die knetter uitlaten, ze hebben wel een uur staan knallen op de vroesenlaan, dat is toch geen festival?
Niks ten nadele van jouw bericht uiteraard maar ik geloof de link niet. Vast een aantal die dat wel vierden maar het waren ZO VEEL mensen gisteren

Ben er ook echt boos en verdrietig om hoe mensen met elkaar en de natuur omgaan, heb vanmorgen nota bene 15 vuilniszakken kunnen vullen met alle zooi die achter gelaten is en dat was nog maar in 3 kwartier
Dit staat nog los van corona hoor, op normale zomerse dagen is het ook een puinhoop maar dit was wel extreem

3 likes

Wow dat ik wel echt achterlijk veel troep. Wel echt tof van je dat het opruimt!

3 likes

Vind eigenlijk het meest bizarre dat de politie pas zo laat op de dag heeft ingegrepen, als ik jouw berichten zo lees.

1 like

Ik vind het maar een zooitje. Je kan niet verwachten dat je tegelijkertijd de horeca en strandtenten open kan gooien en dan als mensen daar dan heen willen ook zeggen ‘alleen reizen als het echt nodig is!!1!’

Of zeggen dat je met 4 mensen die niet bij je huishouden horen gezellig zij aan zij mag borrelen en dan wel op de stoep van iedereen afstand moeten houden.

Dit werkt gewoon niet. Je moet mensen hele duidelijke regels geven anders loopt het gewoon in de soep. En dan al die stomme berichten als ‘door die idioten die nu naar de efteling gaan krijgen we een tweede golf!!!’

De efteling is letterlijk open en het is toegestaan erheen te gaan?! Echt wat wil iedereen nou ik ben het onduidelijke gezeik en gewijs op elkaar zo zat

27 likes