Coronatopic #5

Ik vind het ook zo’n raar idee dat ik door een normaal gesproken drukke winkelstraat, die toen uitgestorven was, ben gefietst. Sowieso het idee alleen al dat straten als de Kalverstraat etc. Compleet leeg waren. Het voelt voor mij ver weg alweer.

2 likes

Ik ga al zeker 1,5 maand parttime naar kantoor. We gebruiken een teamrooster en app waarmee je een werkplek kan reserveren (40% van de bureaus zijn beschikbaar geloof ik). Werkt best goed! Vooral de afwisseling van kantoor en thuiswerken vind ik erg prettig.

Ik weet het niet zo goed meer met wanneer je je moet testen. Ik ben sinds gisteravond niet lekker. Overgegeven, buikpijn en dus misselijk. Verder ben ik niet aan het hoesten, heb ik geen keelpijn en ben ik niet benauwd.
Ik heb ook geen koorts.

Mijn vriend zegt dat ik mij moet laten testen. Ik vind het niet nodig want ik heb geen corona symptomen (volgens mij). Moet ik het nog een dag aan kijken of toch bellen?

Laten we vooral ook niet de massahysterie over het wc-papier vergeten

9 likes

je kan je laten testen wanneer je symptomen hebt, overgeven en zo horen daar voor zo ver ik weet niet bij, maar je kan gewoon bellen, toch?

2 likes

Als je belt vragen ze naar je klachten en dan schatten ze zelf in of het wel/niet moet

1 like

@macklemore dank voor jullie antwoorden!
Ik zou zo even bellen

1 like

Mijn werk is ook verhuisd in coronatijd en we kregen een schema waarin iedereen een dagdeel had waarop ze naar kantoor mochten komen om hun spullen in/uit te pakken. Als je liever niet naar kantoor wilde kon je een collega vragen om je spullen in te pakken. De verhuizing van alle spullen zelf werd gedaan door een verhuisbedrijf.

Best omslachtig maar het werkte wel!

1 like

Echt heel dom want zo geef je de corona-sceptici alleen maar munitie.

3 likes

Mochten jullie benieuwd zijn:
Mijn klachten zijn geen corona symptomen en ik hoefde daarom niet langs te komen :smile:

12 likes

Ik heb dat dus helemaal niet he haha, ik vind de afgelopen maanden zo snel gegaan. Echt gek.

3 likes

Vooral ook omdat hij echt lijkt te kicken op boetes uitdelen en mensen die huisfeestjes organiseren aso’s noemt. Nee een huwelijk zonder 1,5 m is lekker sociaal

4 likes

Ik zit met een dilemma. Heb klachten, die kunnen passen. Ik heb geen auto. Niemand die mij kan brengen. Er is een test straat die ik kan bereiken met ov. Geen andere optie om verder bij een test straat te komen. Ik kan me dus niet laten testen. Zal ik dan maar gewoon hopen dat het niks is en voor de zekerheid ook geen boodschappen meer doen? Hoe hebben anderen dit gedaan?

Vriendin van mij had hetzelfde en is met OV gegaan (ik wil hier wel aan toevoegen dat dit in overleg met de GGD is geweest). Blijkaar kun je ook aangeven dat je echt echt niet kan komen en dan kunnen ze je evt thuis testen

1 like

Bellen met de ggd en je situatie uitleggen en hen advies laten geven wat te doen.

3 likes

Dat lijkt me dus zo krom. Want als ik het heb moet ik in quarantaine. Maar dan ben ik al heen en terug met ov geweest.

@Lemongrab, ga dit denk ik doen. Morgen direct bellen.

Ze zullen dit wel vaker hebben gehad lijkt me (jij bent sowieso niet de enige met dit probleem), dus ze hebben er vast een beleid voor. Hoe dan ook is het hopelijk niks, succes!

1 like

Met de fiets?

Die is kapot. Zou ik eerst naar de fietsen maker moeten. Ook niet de beste optie bij mogelijk Corona. Denk trouwens inmiddels dat ik geen Corona heb, hebben namelijk allemaal witte vlekjes in m’n keel.

Edit; ga morgen sowieso even bellen voor advies.

Corona-unrelated:
Er heerst echt een vloek op de functie van minister van Justitie joh. Net als de positie van defence against the dark arts-leraar in Harry Potter.

40 likes