Coronatopic #5

O wow dreigmails gaat dan wel weer wat te ver. Maar gelukkig dus geen toekomst voor zo’n ding in andere supermarkten!

Echt zo apart dat iedereens referentiekader qua werk nu zo anders is he?
@mikselke Lijkt me echt zo vervelend om al zo lang thuis te zitten en nu ook geen uitzicht op wanneer er dan eventueel verbetering komt.

Hier is het een beetje een middenweg: naar kantoor maar wel met strakke schema’s en echt wel met afstand en zelf schoonmaken werkplek/maar 1 persoon naar het toilet en ook schoonmaken na gebruik. Iedereen kan ook met de auto of fiets naar werk. Gelukkig werkt dat nu goed. Maar hoor van vrienden inderdaad hele andere verhalen: sommige nooit thuisgewerkt en sommige al zeker dat het tot 1 januari ten minste thuiswerken is. Dan beleef je deze tijd ook zo anders.

1 like

Ik werk wel in een sector die erg risicomijdend is :nerd_face: haha. Vriendin van mij is manager in de logistiek, nou die kan ook niet thuiswerken. Ofja zij wel, maar de planners en anderen niet. Dan ga je als manager ook niet thuis zitten ofc.

2 likes

Ik heb me vandaag laten testen omdat ik keelpijn heb en hoest, maar ik voel me ineens best wel zenuwachtig voor de uitslag nu? Ik weet echt niet hoe mijn werk gaat reageren als ik niet bij de start van het schooljaar kan zijn, omdat ik in quarantaine moet. Ik kan me toch best wel voorstellen dat er mensen zijn die niet gaan testen, want ‘dan bestaat het niet’. Is natuurlijk je kop in het zand steken, maar ik vind het eigenlijk niet gek dat mensen toch zo denken

4 likes

Hahhah volgens mij werken wij in dezelfde sector. Ik ben 1 april begonnen en ben nog nooit op kantoor geweest.
Het begint wel te vervelen thuis, maar ik heb me bij geen enkele werkgever zo welkom gevoeld als bij deze. Dus dat is wel heel fijn! Wat je zei over collega’s storen vond ik ook lastig. Dan bel je iemand met een vraag die eigenlijk niet eens kent haha.

1 like

Ik ben in een coronadiscussie beland op Instagram en ik heb een @Eddie nodig daar.

Crisis waarom heb ik me hierin nou weer gemengd😅.

2 likes

Wat dan? Ik leef voor corona discussies ben er alleen heel slecht in

Oh ik vind het ruk en leef er helemaal niet voor en ben er ook slecht in EN TOCH DOE IK HET NU.

Maar mag ik hier zomaar Instagramaccounts delen eigenlijk?

Ik kom random binnenvallen in dit topic (eeuwige lurker), maar ik heb morgenochtend een corona-test en ben doodsbang. Is er iemand die me kan geruststellen en zeggen dat het wel meevalt?

Het kan ook meevallen! In mijn team is iemand ook vanuit huis begonnen en zij voelde al heel snel als één van ons. Wij begonnen elke ochtend met een videobel-check-in met z’n allen, en we hebben haar oa ingewerkt door haar mee te laten kijken met ons via Teams, dan deel je je scherm en klets je ondertussen met elkaar. Ik denk dat je er als team én als nieuwe collega wel voor open moet staan maar het kan zeker wel goed gaan :blush:

2 likes

Ik heb me gister laten testen en vond het best meevallen na alle verhalen!
Ja die neus ding is niet fijn en heel raar vooral. Maar op het moment dat ik dacht wtf? was het al klaar.
En ja bij die keel ding moet je waarschijnlijk wat kokhalzen wat een normale reactie ook is
Dus gewoon rustig blijven en oprecht het gaat zo snel dat voordat je het weet is het gebeurd.
Weet niet of meer mensen dit hadden trouwens na de test, maar ik had erna dus serieus keelpijn ? Waarschijnlijk door die keel swap.

Ja ik had daarna ook keelpijn!

Die neusswab is idd heel raar, ik proestte ‘m de eerste keer weer terug in een soort reflex dus toen mocht ik nog een keer.

Al met al doe je het niet voor de lol, maar het was op mijn locatie goed geregeld en het is ook zo voorbij. Wat moet dat moet!

Dankjewel voor de reacties :smile: Dat stelt me wel een beetje gerust na alle horrorverhalen.

1 like

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3223

Ik kwam deze afbeelding tegen, met eronder de bron. En ik ben zo benieuwd of dit gebaseerd is op hoe burgers mondkapjes gebruiken, ik kan me alleen altijd heel moeilijk door zulke stukken heen worstelen (flashbacks naar scripties schrijven)

2 likes

ik was bruno bruins al bijna vergeten!
ah die man

11 likes

och ja dit moment… ik denk dat ik mijn herinneringen aan corona ook deels ga over houden aan dit forum. want damn, die eerste weken toen hier ook, weten jullie nog? wat een tijden.

4 likes

Hebben jullie op je werk eigenlijk nieuwe aankondigen gehad m.b.t. het thuiswerken na de laatste persconferentie?

Bij ons gaat iedereen nu best wel naar kantoor en klanten terwijl er eigenlijk geen nieuwe aankondiging is geweest waarin nog extra wordt benadrukt om thuis te werken.

Er is wel in de laatste persco aangegeven dat werk zoveel mogelijk thuis nog steeds aan de orde is.

Op dit moment werk ik op kantoor nog steeds met een 50% rooster, dus ene week op kantoor andere week thuis. Er worden vragen gesteld wat het plan is van het MT op dit moment. Maar ik gok dat wij voorlopig 50% rooster blijven draaien.

Wat ik persoonlijk nog steeds wel veel vind en totaal niet nodig vind.

Bij ons is eerder deze week aangekondigd dat we tot 1 januari sowieso thuis blijven werken. En mijn afdelingshoofd mailt ons sowieso twee keer per week om ons moed in te praten en aan regels te herinneren haha
Edit: moet wel zeggen dat onze werkzaamheden voor minstens de helft echt niet thuis kunnen, dus het is niet per se een thuiswerkreminder als vooral ook een “schrijf je in als je er bent” en “hou afstand” reminder.

1 like

Mijn werk heeft de datum tot waarop we sowieso zoveel mogelijk thuis moeten werken verplaatst van 1 september naar 1 december (en ik verwacht dat 'ie daarna ook wel weer verplaatst wordt). Verder kunnen we best goed thuiswerken en op het kantoor heeft iedereen een eigen kamer, dus als we daar toch zijn, lukt het ook goed. Er wordt ook bijgehouden wie er komt, zodat ze erop letten dat het niet alsnog te vol wordt.

1 like