Coronatopic #5

Ja ik had daarna ook keelpijn!

Die neusswab is idd heel raar, ik proestte ‘m de eerste keer weer terug in een soort reflex dus toen mocht ik nog een keer.

Al met al doe je het niet voor de lol, maar het was op mijn locatie goed geregeld en het is ook zo voorbij. Wat moet dat moet!

Dankjewel voor de reacties :smile: Dat stelt me wel een beetje gerust na alle horrorverhalen.

1 like

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3223

Ik kwam deze afbeelding tegen, met eronder de bron. En ik ben zo benieuwd of dit gebaseerd is op hoe burgers mondkapjes gebruiken, ik kan me alleen altijd heel moeilijk door zulke stukken heen worstelen (flashbacks naar scripties schrijven)

2 likes

ik was bruno bruins al bijna vergeten!
ah die man

11 likes

och ja dit moment… ik denk dat ik mijn herinneringen aan corona ook deels ga over houden aan dit forum. want damn, die eerste weken toen hier ook, weten jullie nog? wat een tijden.

4 likes

Hebben jullie op je werk eigenlijk nieuwe aankondigen gehad m.b.t. het thuiswerken na de laatste persconferentie?

Bij ons gaat iedereen nu best wel naar kantoor en klanten terwijl er eigenlijk geen nieuwe aankondiging is geweest waarin nog extra wordt benadrukt om thuis te werken.

Er is wel in de laatste persco aangegeven dat werk zoveel mogelijk thuis nog steeds aan de orde is.

Op dit moment werk ik op kantoor nog steeds met een 50% rooster, dus ene week op kantoor andere week thuis. Er worden vragen gesteld wat het plan is van het MT op dit moment. Maar ik gok dat wij voorlopig 50% rooster blijven draaien.

Wat ik persoonlijk nog steeds wel veel vind en totaal niet nodig vind.

Bij ons is eerder deze week aangekondigd dat we tot 1 januari sowieso thuis blijven werken. En mijn afdelingshoofd mailt ons sowieso twee keer per week om ons moed in te praten en aan regels te herinneren haha
Edit: moet wel zeggen dat onze werkzaamheden voor minstens de helft echt niet thuis kunnen, dus het is niet per se een thuiswerkreminder als vooral ook een “schrijf je in als je er bent” en “hou afstand” reminder.

1 like

Mijn werk heeft de datum tot waarop we sowieso zoveel mogelijk thuis moeten werken verplaatst van 1 september naar 1 december (en ik verwacht dat 'ie daarna ook wel weer verplaatst wordt). Verder kunnen we best goed thuiswerken en op het kantoor heeft iedereen een eigen kamer, dus als we daar toch zijn, lukt het ook goed. Er wordt ook bijgehouden wie er komt, zodat ze erop letten dat het niet alsnog te vol wordt.

1 like

Ik vind het ook zo’n raar idee dat ik door een normaal gesproken drukke winkelstraat, die toen uitgestorven was, ben gefietst. Sowieso het idee alleen al dat straten als de Kalverstraat etc. Compleet leeg waren. Het voelt voor mij ver weg alweer.

2 likes

Ik ga al zeker 1,5 maand parttime naar kantoor. We gebruiken een teamrooster en app waarmee je een werkplek kan reserveren (40% van de bureaus zijn beschikbaar geloof ik). Werkt best goed! Vooral de afwisseling van kantoor en thuiswerken vind ik erg prettig.

Ik weet het niet zo goed meer met wanneer je je moet testen. Ik ben sinds gisteravond niet lekker. Overgegeven, buikpijn en dus misselijk. Verder ben ik niet aan het hoesten, heb ik geen keelpijn en ben ik niet benauwd.
Ik heb ook geen koorts.

Mijn vriend zegt dat ik mij moet laten testen. Ik vind het niet nodig want ik heb geen corona symptomen (volgens mij). Moet ik het nog een dag aan kijken of toch bellen?

Laten we vooral ook niet de massahysterie over het wc-papier vergeten

9 likes

je kan je laten testen wanneer je symptomen hebt, overgeven en zo horen daar voor zo ver ik weet niet bij, maar je kan gewoon bellen, toch?

2 likes

Als je belt vragen ze naar je klachten en dan schatten ze zelf in of het wel/niet moet

1 like

@macklemore dank voor jullie antwoorden!
Ik zou zo even bellen

1 like

Mijn werk is ook verhuisd in coronatijd en we kregen een schema waarin iedereen een dagdeel had waarop ze naar kantoor mochten komen om hun spullen in/uit te pakken. Als je liever niet naar kantoor wilde kon je een collega vragen om je spullen in te pakken. De verhuizing van alle spullen zelf werd gedaan door een verhuisbedrijf.

Best omslachtig maar het werkte wel!

1 like

Echt heel dom want zo geef je de corona-sceptici alleen maar munitie.

3 likes

Mochten jullie benieuwd zijn:
Mijn klachten zijn geen corona symptomen en ik hoefde daarom niet langs te komen :smile:

12 likes

Ik heb dat dus helemaal niet he haha, ik vind de afgelopen maanden zo snel gegaan. Echt gek.

3 likes