Mijn hemel deze ontwikkelingen. Laat ik het zo zeggen: ik vind hier wat van.
Tja, dan ben ik misschien te naïef en/of heb ik teveel vertrouwen, maar ik zie het niet met zo’n vaart lopen en snap de commotie niet zo. En die aantekening op je strafblad, die krijg je ook bij overtredingen als 30km te hard rijden oid, die “verregaande gevolgen” waar je over schrijft zie ik persoonlijk niet als realistisch (zoals een baan niet krijgen omdat je geen 1.5m afstand hield).
Bij sommige beroepen moet je een verklaring van goed gedrag inleveren en die krijg je niet met een strafblad.
Vind 30 km te hard rijden wel van een totaal andere orde dan 1,5 meter afstand houden tot je vriend met wie je niet samen woont
Op mijn werk staan dus om ieder bureau van die schermen en heel m’n team doet alsof daardoor de 1,5 meter regel compleet vervalt als je maar zo’n scherm ertussen hebt staan.
Nee is niet zo, een vog is opgedeeld in categorieën. Als je een vog nodig hebt voor categorie 4 en een strafbaar feit hebt gepleegd in categorie 6 krijg je de vog meestal gewoon
Ooooh dat zou al wel schelen. Als je meerdere keren wordt gepakt telt het dan op naar een hoger niveau?
Je kan ff de vogcheck doen, is een tool van justis. Ik heb net ingevuld dat ik diefstal heb gepleegd en ik heb een gemiddelde kans op een vog voor een functie in zorg en welzijn. Bij moord is die kans ongetwijfeld laag. Er is ook nog eens een terugkijktermijn, als je tien jaar geleden hebt gereden onder invloed kun je een vog krijgen voor taxichauffeur omdat het zo lang geleden is. Is een gecompliceerd verhaal, maar het is echt niet zo dat strafblad = geen vog
Oh wat een goeie tip! Ik zou inschatten dat 1.5 afstand beetje zelfde niveau is als verkeers overtreding, denk je niet?
Geen idee, in Frankrijk (geloof ik) werd je opgepakt voor bioterrorisme als je buitenkwam, het is maar hoe erg ze het inschalen
Damn, haha! Ben benieuwd
Dan was het een ander land!
Ben het wel met je eens. Een wet er in krijgen is wellicht lastig, maar hem er dan weer uit krijgen nog lastiger. En de straffen die er bij zullen horen zijn ook niet tof. Wellicht zal het zo’n vaart niet lopen, maar ik vind het wel… wat.
Hier mag je kiezen een mandje of karretje en hoeft het niet schoon, wie het alsnog schoon wil maken mag in een hoekje het karretje schoonmaken
Ook moet je weer een muntje er in doen. Het is er druk en afstand kan je niet houden ook gaat iedereen weer door elkaar, veel families weer samen.
Die hesjes van afstand bewaren zie je ook niet meer, alles lijkt weer gewoon zo als voor maart ik kan aan niets merken dat er corona is behalve dat als je wilt je zelf het mag schoonmaken en plexiglas is er dan nog wel maar zelf alle vakken zijn weg
Hier bij de supermarkt nog wel controle op karretje/mandje maar er wordt niet meer standaard schoongemaakt, dat moet je zelf doen. Mijn grootste ergernis is toch wel stellen die per se samen boodschappen moeten doen en dus met 2 karren achter elkaar aan door de winkel lopen. Vorige week zelfs een gezin van 4 met allemaal een eigen kar Ik weet dat het mag, maar ik vind het wel irritant omdat ze soms hele gangpaden blokkeren.
Ik hoorde dat bij de Dirk een karretje verplicht was waar ik woon maar je wel zelf een muntje moest regelen :’).
Mijn vriend was vd week naar een andere supermarkt dan waar we normaal heen gaan en hij kwam echt woedend thuis, hij is daarna nog naar onze gebruikelijke supermarkt gegaan.
Ik had bij de andere supermarkt trouwens dezelfde irritatie als @mar die winkel heeft al smalle paden en dan gaan mensen samen naar binnen en met 2 karren naast elkaar het hele pad blokkeren om te overleggen welke yoghurt ze willen.
Nou echt hè, die oudere mensen zijn echt de grootste zeikerds lijkt het wel.
Ik moet zeggen dat ik niet echt mensen er op aan durf te spreken. Als er geen afstand gehouden wordt, mensen in mijn nek zitten te hijgen vind dat echt lastig.
Wat me ook opvalt is dat mensen weer in de gangpaden stil gaan staan en gaan kletsen. Laten we dat ook ff niet dken, die paden zijn al zo smal. Boodschappen doen is echt verschrikkelijk vermoeiend en duurt echt giga lang.
Ik heb verdorie al meerdere keren bijna ruzie gehad, omdat ik probeer met m’n karretje te wachten tot de ander voorbij is, of een stap opzij zet om voldoende afstand te bewaren, en dan beledigd “tss ik ben niet ziek hoor!” toegebeten kreeg, alsof ik vies van ze ben, in plaats van mijn aandeel in de risico’s in de pandemie probeer te beperken.
Wow echt?! En dat terwijl je je gewoon aan de regels houdt. Mensen zijn echt raar.
En @Wonderland weet even niet of je nu sarcastisch bent of juist niet?
Ja en het stomste is dat ik tóch zelf ga denken, leek het op een persoonlijke belediging? Had ik het anders moeten doen? Overdrijf ik?
Haha echt irritant want ik doe gewoon m’n best.