Mag ik de bron? En @Luzarl Heb je een bron waarin staat dat 013 in de pilot valt?
Haha, dit wordt wel bijzonder single leven zo, elkaar maar brieven sturen like in the old days? En als je na anderhalf jaar - of wanneer komt dat vaccin - penvrienden elkaar nog steeds interessant vindt dan meteen samenwonen
Dan kunnen de vliegmaatschappijen die met staatssteun gered zijn ook wel opdoeken
Sex in een achterkamer of in de bezemkast waar ze het niet verwachten.
Ja maar die zijn natuurlijk weer uitgezonderd. Zul je zien.
Klinkt echt waterdicht en volkomen veilig idd
Hahha ja, las vandaag over de gewone 1.5 maatregelen ook dat touringcars zich wel eraan moeten houden maar vliegtuigen niet… echt joh
Het is toch ook bizar dat je dan in de kroeg wel naast elkaar mag zitten maar in je eigen huis dus niet
Nou ik neem aan dat het in de kroeg dan ook niet meer mag
Ja true! Ik vond dat sowieso al vreemd dat je ineens weer wel naast mensen buiten je huishouden mocht zitten.
Ik vind dit echt zo tegenstrijdig. Langzaamaan gaat alles weer open, het wordt allemaal wat soepeler en het gaat, ondanks dat veel mensen de 1,5 meter een beetje loslaten, nog steeds goed met de cijfers. En dan ineens deze wet… ik begrijp het niet helemaal.
Ik ook niet. We mogen zelfs op vakantie naar het strand van Turkije en dan wel dit?
Nou ik ben benieuwd of deze bronnen het allemaal juist interpreteren want het is zo een beetje paradoxaal. Al die tijd intelligent geweest in lockdown door lekker veel beroep te doen op het verantwoordelijkheidsgevoel van de burgers maar straks aan de lopende band boetes uitdelen omdat wandelaars maar 1,25m afstand houden, ik weet het niet maar ik zie het nog niet echt gebeuren.
Edit: ik ben echt benieuwd eigenlijk, gaat er dan overal politie rondlopen met zo’n lasermeter? Of misschien wel van een afstand met megafoon roepen: JULLIE MOETEN NOG 30 CENTIMETER VERDER UIT ELKAAR DIT IS DE LAATSTE WAARSCHUWING!
Okee ik doe een beetje sarcastisch maar ik zie het gewoon echt nog niet voor me dit.
Ik word er zelfs een beetje boos om. Ik heb weken als een brave burger niemand gezien zelfs mijn vriend niet. Vanaf deze week gaan we elkaar eindelijk weer zien omdat er zoveel versoepelingen zijn en dan lees je dat ze bezig zijn met zo een wet.
Volgens mij is het allemaal niet zo spannend. De regel is er nu ook al in een vorm van een noodverordening. Nu is een noodverordening bedoelt voor korte crisissituaties en gezien we wel een tijdje op afstand van anderen zullen moeten leven, is een van een korte crisissituatie geen sprake. Het gaat dus om het kunnen blijven handhaven van de huidige omstandigheden/maatregelen.
Vind het behoorlijk spannend worden wanneer de politie wel je huis binnen mag
De uitwerking valt misschien mee maar dit soort dingen vastleggen in een wet is zo gevaarlijk. BOA’s hebben nu al meerdere keren onterecht streng opgetreden. Als dat straks een strafblad oplevert heeft dat enorme gevolgen.
Laat staan een opening in de wet die een burgemeester toestaat een huis binnen te komen om iemand te verwijderen. In de praktijk zal het haast niet voorkomen maar de theorie is vergaand genoeg.