Ik appte vanmorgen nog met een vriendin die hem heeft laten doen en ze zei dat het niet pijnlijk was, maar gewoon oncomfortabel/vreemd i.v.m. die wattenstaaf.
Ja, ik hoor enge verhalen over een wattenstaaf door je neus. Maar scheelt al om nu te horen dat het geen pijn doet. Ik ben echt een watje met dit soort dingen.
En gefeliciteerd trouwens!
De werkgever van mijn vriend heeft sinds kort het meten van de temperatuur opgenomen in hun beleid. Ik wist niet dat het in Nederland ook gebeurde
Met zoân apparaat dus:
Ik heb vanochtend ook moeten testen en bij ons (ziekenhuis) doen ze alleen een keelkweek. Was even zeer oncomfortabel, ze gaan vrij diep, maar na 30 seconden is het klaar.
Wij blijven tot begin juli nog corona rooster draaien. Dus 2 mensen per afdeling op kantoor. Vind ik wel fijn, zeker omdat ze eerst spraken van weer snel naar kantoor gaan.
Alleen het woord âkeelkweekâ klinkt al naar
Die tandarts versie vond ik veel luchtiger.
Ik had net mân slbâer aan de telefoon over hoe de opleiding er het komende jaar uitziet. En ze verwachten op de hogeschool dus dat het komende jaar (!!!) alles nog online gaat zijn. Vind het echt zoân naar vooruitzicht dat ik die hele minor en mân hele afstudeerproject helemaal online moet gaan doen. Wordt er echt al ongemotiveerd van als ik er alleen al aan denk.
Nou jongens ik leef nog. Was wel echt super kut, dat wattenstaafje in mân neus. Maar het duurde gelukkig maar heel kort (geen 30 seconden, eerder 10). Die in mân keel vond ik wel meevallen.
Mijn leidinggevende vindt alle maatregelen maar onzin en sommige collegaâs delen op facebook allerlei posts over het tegen de 1.5 meter maatschappij zijn en tegen desinfecteren van de handen omdat dit ook de goede bacteriĂ«n dood Het is wachten op 5g is de duivel postsâŠ
Ik ben wel eens benieuwd naar de uitslag van een polletje wat betreft de 1,5 meter maatschappij.
Hoe denk jij over de 1,5 meter maatschappij?
- Ik vind de 1,5 meter maatschappij een goed idee en het lijkt me haalbaar
- Ik vind de 1,5 meter maatschappij een goed idee maar het lijkt me niet haalbaar
- Ik vind de 1,5 meter maatschappij niet zoân goed idee, maar het lijkt me wel haalbaar
- Ik vind de 1,5 meter maatschappij niet zoân goed idee en het lijkt me niet haalbaar
0 stemmers
Stemmen kan anoniem!
Ik ben er helemaal voor maar is denk ik niet haalbaar
Heb de poll aangepast!
Gelukkig! Fijn dat het bij jou anders ging, die man die dat stokje in mijn keel stak liep er dus echt 30 seconden diep mee heen en weer te roeren
Ik heb drie x moeten stemmen omdat ik niet kan lezen blijkbaar.
In mijn omgeving is het leven weer zoals het was. Iedereen ziet ook iedereen. Ik zit in de risico groep en weiger om onnodig mensen te zien. Zeker als er geen afstand gehouden wordt.
Ik snap niet helemaal waarom horecaondernemers de boete krijgen als bezoekers geen afstand houden. Zo gaat er geen enkele prikker naar bezoekers uit om zich eraan te houden, want zij merken dat toch niet in hun portemonnee. Nu gaan er veel cafés noodgedwongen dicht. Ik zou het veel logischer vinden als de bezoekers die zich niet aan de regels houden zelf die boete krijgen. Dan denken ze de volgende keer wel 10x na
Ik snap dit ook niet. Ik begrijp dat horeca ondernemers alles moeten doen om de 1,5 meter mogelijk te maken, maar zij hebben toch geen invloed op het gedrag van mensen?! Lijkt me ook heel lastig in de gaten houden als je aan het werk bent. Een vriendin van mij is manager in de horeca en als ik hoor hoe mensen zich misdragen en hoe vaak zij ze moet aanspreken maar het werkt ook niet want mensen zijn toch eigenwijs en doen wat ze zelf willen
Maar dat is voor elk bedrijf toch? Ik geef nu sportles buiten en als we geen afstand houden is de boete voor de vereniging en mag de GEHELE club niet meer buiten sporten⊠niet die ene persoon die bijv op Iemand af rent en die een knuffel geeft âŠ
Hmm ja dat is soms best lastig. Wij mogen als trainers bijv ook niet bij 18- komen⊠en dat is soms best lastig met kleuters
Maar ook bij de volwassenen zien we soms dat we ze echt elke 10min moeten vertellen dat ze in âhun vakâ moeten blijven.
En de politie/handhaving rijdt dus gewoon 2x per uur een rondje om het sportterrein hier. We hebben dan dus ook een Corona verantwoordelijke natuurlijk die hier continue op attendeert enz.
Maar het gaat om het idee dat een geheel bedrijf er op aangesproken wordt ipv de individu die de fout maakt.
Waarom een hele horeca tent / sport club sluiten / beboeten vanwege die ene persoon.
Het zijn ook niet alleen de lamballen die zich niet aan de regels houden. Ik zie echt de meest interessante âhuishoudensâ op werk Veel mensen die uit eten gaan/op een terras gaan zitten hebben gewoon schijt en je hebt zowat een extra medewerker nodig elke dag om mensen op de regels te wijzen. We proberen het wel, maar als handhaving ons restaurant in de gaten zouden houden kunnen ze denk ik dagelijks wel 10 boetes opleggen.
En dan zijn wij nog een kindvriendelijk restaurant waar geen mensen komen om te zuipenâŠ