Coronatopic #5

Maar we hebben toch al geleerd dat een lockdown niet betekent dat je geen boodschappen kan doen :thinking: echt gek dat mensen nu blijkbaar dus weer gaan inslaan (als dat echt het geval is dan)

9 likes

We hebben niks geleerd, je schat de mens echt te hoog in.

46 likes

Haha ja, je hebt ook wel gelijk :grimacing:

Nee he ik deed al die tijd online boodschappen maar is nu ook allemaal vol voor komende dagen

Lol en ik in al mijn naiviteit gisterenavond nog denken dat het pastaschap vast leeg was omdat de Voedselbank stond in te zamelen bij mijn supermarkt en iedereen pasta gekocht had om te doneren :")

31 likes

Ik vind het echt belachelijk dat we nu zoveel maanden verder zijn en er nog steeds geen voldoende materialen zijn voor de zorg.

4 likes

Maar ik moet zeggen nu ik zelf getest probeer te worden, ik het wel snap.
Want nu mogen we als gezin waarschijnlijk 5 dagen de deur niet uit - 3 dagen wachten op test en dan 2 dagen op uitslag.

Mijn pa is 70+, m’n schoonouders risico groep. Dus die ga ik niet naar de super sturen, die laten vaak zelf ook bezorgen of kinderen nemen mee.
En ik heb toch echt boodschappen nodig die 5 dagen? Gelukkig vrijdag de weekboodschappen gehaald, maar ik heb normaal echt niet voor meer dan 2-3 dagen voor 2-3personen eten in huis? En dan misschien nog een pizza haha :see_no_evil:…

Dus ik zou eigenlijk best wat droge pasta en pot groente kunnen gebruiken :sweat_smile:!
Niet een kar vol, maar gewoon een potje of 5-6 :crazy_face:

1 like

Bij mij werden potjes groente en wc papier gehamsterd. Schappen waren bijna allemaal leeg en een ouder echtpaar die de halve kar vol met HAK hadden, moesten een gedeelte terug zetten van het personeel.

4 likes

Ook geen vrienden die boodschappen kunnen halen? Ik heb afgelopen weken al meerdere keren boodschappen gebracht naar vrienden die de deur niet uit konden in afwachting van een test, echt geen probleem.

2 likes

Ik ben verkouden maar negatief getest, en dat is ook maar een beetje een gekke situatie. Ik heb nog klachten, maar volgens de folder mag ik weer naar buiten. Maar in horeca etc. is een gezondheidscheck waar ik uit zou vallen, dus daar mag ik dan toch nog niet heen.
Voelt toch een beetje dubbelzinnig of onduidelijk eigenlijk, was handig geweest als er net even een iets uitgebreidere toelichting bij een negatieve testuitslag stond.

Whoepwhoep ik ben negatief!!
Eindelijk na 10 dagen weer naar buiten en aan het werk.

26 likes

Shit mijn wc papier is bijna op. Wel nog 2 pakken volkoren penne om mee te ruilen mocht de nood hoog zijn.

4 likes

Hier was het juist super rustig.

1 like

Waar wonen jullie dat er zo gehamsterd wordt? Hier valt t nog wel mee volgens mij.

Vind t trouwens wel gek dat je met een negatieve test maar nog wel klachten alles weer mag? Als je naar je werk gaat en je besmet mensen dan zijn die vervolgens weer 4 dagen bezig? Bij ons kan er namelijk niet altijd afstand gehouden worden.

Mijn AH (In amsterdam) heeft sinds vandaag weer beveiliging bij de deur staan + mandjes tellen :raised_hands:t5: ik moest net 10 min buiten staan maar liever dat dan zoals de afgelopen 3-4 weken dat ze iedereen maar weer in de winkel toe lieten.

15 likes

Waar staat dat er overleg is dan? Heb ik ook compleet gemist… ook niks van een persco of iets?

Ja dat is het leuke met het Catshuisoverleg - is informeel, ongenotuleerd, niet te Wob’ben en we zullen er nooit achterkomen wat er precies besprokenis.
Maar volgens mij komt morgen het OMT met nieuw advies (specifiek voor de grote steden dacht ik?) en wordt er dan besloten over nieuwe maatregelen en dan zal er denk ik ook wel een persconferentie komen.

4 likes

Wow best gek dat dat niet onder de wob valt en zo’n appgesprek tussen Halsema en Ferd wel, toch?

2 likes

Potverdorieeeee nee gaan mensen weer hamsteren? Ik heb dus nog maar 2 rollen wc papier. :joy:

Snel naar bol.com een bidet bestellen voordat ze voor het viervoudige worden verkocht. :joy:

1 like