Coronatopic #5

Ik vind het vooral echt schijt irritant dat ik nu afhankelijk ben van mijn vriend voor de boodschappen. Ik heb alleen hoofdpijn en lichte verkoudheid nu, dus hij mag wel naar buiten. Maar hij koopt gewoon nooit de juiste spullen. Krijg ik ali-express-crackers in plaats van mijn geliefde stevige spelt-crackers.

Klein leed, I know. Morgen testen en hopelijk snel weer normaal doen.

13 likes

Hiet hetzelfde met een familielid. Al stuur ik een printscreen van het product, dan krijg ik alsnog het verkeerde en dan niet omdat het uitverkocht is of zo. In plaats van cocospepernoten krijg ik dan broodbeleg etc. :stuck_out_tongue:

Mijn test is negatief dus morgen gewoon weer lekker op locatie lesgeven.

9 likes

Ik was er echt heel, heel, heel erg bang voor. Maar het viel echt onwijs mee. Ik heb snel last van bloedneuzen en was bang er 1 te krijgen, maar er is niks gebeurd.

1 like

Ja maar nu nodig haha

Mijn moeder kocht alleen maar A-merken en luxe producten. Nog nooit zulke dure boodschappen gehad afgelopen drie weken. Fijn dat ik allemaal extraatjes kreeg van der, maar mijn bankrekening is blij dat ik zelf weer kan hahahaha. :money_with_wings:

5 likes

Ik ben je gaan volgen! Mooi dat je dit doet, hopelijk maakt het weer wat meer mensen bewust van hoe belangrijk het is om je netjes aan de maatregelen te houden.

1 like

Ik doe écht mijn best om afstand van mensen te houden als ik boodschappen ga doen of even naar buiten ga maar het is haast een sport in deze tijd om mensen te ontwijken en boodschappen vond ik al niet leuk maar ik zie er elke keer tegenop.

6 likes

Ik heb hetzelfde. Het valt mij ook op dat zoveel mensen links lopen en recht op je af komen.

Ja ik ben ook voor mondkapjes in winkels!

3 likes

Wordt er ergens bekend gemaakt waar de besmettingen eigk plaatsvinden?
Dus bv sport, horeca, werk, etc.
Ben vooral benieuwd wat de invloed van sport is.

Bij mijn gele supermarkt is het mega druk.
Sprak met een caissière er over en die zei dat het net zo druk is als met kerst… bizar

Ja ik denk dat dit wel echt helpt! Ik merk het bij mezelf ook, ik probeer sowieso wel goed afstand te houden maar als ik iemand met een mondkapje (en soms ook handschoenen) zie dan let ik er extra goed op omdat ik dan denk ‘oh die zal wel in een risicogroep zitten en echt niet ziek mogen worden.’

1 like

Huh echt? Ik voelde echt helemaal niks, alsof ik bij de dokter zat en die met zo’n houtje m’n tong naar beneden duwde, voelde helemaal niks in m’n keel zelf.
Maar voor wie de test nog moet, ik vond hem ook echt meevallen. Had meer last van m’n benen van twee uur autorijden haha. Gelukkig ook negatief getest. Ik draag nu ook mondkapjes trouwens, merk dat dat mensen ‘afschrikt’ en ze dan wel afstand houden. Maar als het hier verplicht wordt ben ik bang dat mensen juist helemaal geen afstand gaan houden…

1 like

Ja de RIVM rapporteert dat wekelijks! Maar van veel mensen weten ze het niet
Kun je hier vinden, pagina 16/17 https://www.rivm.nl/documenten/wekelijkse-update-epidemiologische-situatie-covid-19-in-nederland

Ik hoop dit eigenlijk ook wel, draag zelf al wel een mondkapje in winkels en probeer niet te vaak boodschappen te doen, maar zou zeker wel prettig zijn als iedereen een mondkapje draagt! Herken wel een beetje wat @Qwerty123 zegt over gekke blikken, had het gisteren vooral van allemaal van die mannen die sowieso verdwaasd in de supermarkt rondliepen alsof ze er nooit kwamen en gigantisch in de wegliepen, grrrrr. Maar dat heeft niet zoveel met covid te maken haha

2 likes

Het was hier in Brabant ook al mega druk in de supermarkt en zag een hele rij auto’s voor de parkeergarage staan in de stad. Is er een feestdag ofzo die ik vergeten ben? Of gaan mensen nu weer paniek shoppen?
Lekker al die Willem II supporters die nu nog even gaan winkelen zeker, want nu kan het nog :roll_eyes:

Iemand tips voor fijne mondkapjes die niet aan je oren hangen? In Utrecht te koop het liefst?

Hier ook heel erg druk in de supermarkt, stond een rij alsof het kerst was :scream:

Ik ben de boeman omdat ik niet op vakantie wil nu. Echt kut van mij hè? Kan ik echt niet maken. :crazy_face:

2 likes

Wat wordt er verwacht dat mensen nu massaal boodschappen gaan doen dan?

1 like

Nieuwe lockdown ofzo? Er is nu overleg in het Catshuis.

Wilde net boodschappen gaan doen, echt geen zin meer in nu :weary:

1 like