Coronatopic #5

Mijn stem is “mits (vanzelfsprekend) zij geen klachten hebben of onlangs hadden”.

3 likes

Is toch een kleine moeite voor hen om die test te doen? Ik zou het zeker niet raar vinden mocht iemand dit van mij vragen.

3 likes

Naar aanleiding van je vraag @Ovenschaal bedenk ik me: als je aankomt met het vliegtuig en je gelijk daarna getest wordt, dan ben je eigenlijk nog steeds niet 100 % zeker. Want als er iemand in het vliegtuig wel besmettelijk was en jou besmet, dan test je nog niet positief als je de test laat uitvoeren gelijk na het vliegtuig. Dus als ze in de dagen erna wel besmettelijk worden en knuffelen met je kind, dan is die test ook schijnveiligheid

6 likes

@Ovenschaal niet vasthouden want ik denk dat de virus load niet altijd hoog genoeg is terwijl iemand wel zojuist besmet kan zijn. En dit dan na incubatietijd zich manifesteert. Wat zei jullie kraamhulp eigenlijk? Bij mensen in mijn omgeving werd gezegd baby tot drie maanden door niemand dan ouders + vaste hulp (die zelf ook alle risico’s vermijdt) te laten vasthouden.

1 like

Er gaat een petitie rond op Facebook, geïnitieerd door nachtclubs zodat ze per 1-8 open zouden kunnen
Alleen daar staat bij “help de volksgezondheid, teken voor vervroegde opening” maar huh hoe helpt dat de volksgezondheid? Juist niet lijkt me?
Er staat ook bij dat “uitgaan de jeugd wordt ontnomen” ja jeetje alsof het allemaal voor de lol is, het heeft toch een reden?
Ik mis het uitgaan ook en snap dat ze balen maar ik vind dit vreemd, kijk dan naar je mogelijkheden buiten ofzo, organiseer eens iets overdag misschien?

4 likes

Ze zouden alleen de volksgezondheid helpen als personen in de zorg een paar keer met genoeg afstand op hun kosten uit hun dak mochten gaan. In het kader van ontspanning. :upside_down_face:

Ik ben al die tijd voor best veel versoepelingen geweest, maar uitgaan is echt wel het laatste wat ik ga doen. Dat lijkt me echt de ultieme plek waar corona zich zou kunnen verspreiden. Daar raak je echt iedereen en alles aan. Als één iemand het heeft dan kun je het wel vergeten…

1 like

Haha lekker fatalistisch, dan kun je het wel vergeten. Alsof je laatste uur geslagen heeft zodra je een teen in een bar zet :crazy_face:

5 likes

Ik vind dat ook vreemd… Ik hou echt van het nachtleven en hoop echt echt echt dat ze somehow deze crisis doorkomen (financieel gezien). Maar no way dat ik in een nachtclub ga staan komende maanden haha

:joy: that’s me hahaha

1 like

Wtf. Ik zou echt een klacht indienen

3 likes

Maar ze zijn nu al bijna 4 maanden dicht en dat is ook niks. ik weet natuurlijk niet wat er achter gesloten deuren gebeurt maar na een aantal weken werd toch wel duidelijk dat deze situatie wel even zou duren. Als je er direct mee startte is er volgens mij best wat mogelijk, hier in de stad worden allerlei plekken opgeofferd voor terrassen, waarom dit dan niet? Wie niet waagt wie niet wint, dit komt namelijk op mij over als een “boehoe”, helemaal met de argumenten erbij.
Ik heb het nu over Rotterdam en ik denk bijvoorbeeld aan biergarten, die zijn gewoon open en dat is buiten. Is het mogelijk een samenwerking aan te gaan bijvoorbeeld, ga daar s avonds lekker draaien oid? Ik denk dat er best wat liefhebbers van het nachtleven zijn die daar wat voor overhebben (myself included)

Ik vind wat jij noemt geen reden om dan maar niks te doen en al helemaal niet om dan maar te eisen/verwachten dat je weer open mag in een periode waarin corona nog lang niet weg is.
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat ze niets doen maar het is erg stil geweest rond de clubs waarop ik nu doel.

1 like

Nee dat klopt maar het is natuurlijk wel aangekondigd (horeca per 1-6) dus ik denk dan “hadden ze zich niet daarop voor kunnen bereiden zodat ze vanaf 1 juni hadden kunnen meeliften?” Is natuurlijk niet ideaal maar het is iets en nu heb je niets. Maar wellicht denk ik te makkelijk hierover en zit er veel te veel voorbereiding in

Nog los daarvan vind ik deze petitie een vreemde manier van communiceren, ik krijg er namelijk het gevoel bij alsof ze de ernst van de situatie niet zien en dat valt me tegen ofzo
Ik mis het uitgaan ontzettend dus ik snap wel waar ze vandaan komen maar ik vind de manier waarop vreemd.

1 like

Gotta love America

12 likes

Denk dat het medium ook wel meespeelt, zou de uitslag op een poll van hln niet heel anders zijn? :stuck_out_tongue:

1 like

Dit lijkt wel De Speld qua kop en inhoud

2 likes

Also gotta love capitalism.
Dat je als bedrijf denkt nou mooi alles verkocht hoppaaa.

6 likes

Trouwens jij had weken terug gereageerd op mij over protesteren, denk dat je wel een punt hebt dat je er ook waarde mee verliest.
De kermis had in Dordrecht allemaal van deze driehoeksborden langs de weg mee laten beplakken.
Ook echt dat meisje dat ernaast staat te huilen.

3 likes

Deze hangen door het hele land volgens mij. Heb er al zoveel gezien op verschillende plaatsen.

Haha hier hangen ze ook.

Ik moet ook huilen om al die polyester nepknuffels en tientallen euro’s die je uit moet geven om ze uberhaupt te winnen. Kermis :face_vomiting:

2 likes